Tiger ombouw 322
-
Martin Noorloos
Hey
Ik vind de zimmerit goed gelukt! Blijft een uitdagend karwei en het kan twee dingen doen met je tank: prachtig maken of ruïneren. Het is dus best spannend om eraan te beginnen, maar heeft bij jou zeker goed uitgepakt!
Wat ik nog een keertje over zou doen ik het spuitwerk. Opzich niet zo'n punt, nieuwe basislaag zandgeel en there you go. Je hebt nu redelijk last van wat men zo mooi "overspray" noemt: die verfspettertjes die je op de tank ziet. Meestal is dit vrij eenvoudig te verbeteren door wat meer verdunner te gebruiken of een beetje te spelen met de luchtdruk van je compressor.
Wat ik meestal doe als ik iets ga spuiten is een plastic wegwerpbord o.i.d. gebruiken om te testen of de airbrush zonder haperen werkt, of ik de verf goed heb gemengd, of de luchtdruk goed is etc. Dan kan je net zo lang uitproberen tot je perfect kan spuiten en zo voorkom je ongelukjes op de model.
Goed ik hoop dat je hier iets mee kan! Ben benieuwd wat je volgende stap zal zijn! En zie dit als feedback he, geen negatieve blabla.
Groeten,
Martin
Ik vind de zimmerit goed gelukt! Blijft een uitdagend karwei en het kan twee dingen doen met je tank: prachtig maken of ruïneren. Het is dus best spannend om eraan te beginnen, maar heeft bij jou zeker goed uitgepakt!
Wat ik nog een keertje over zou doen ik het spuitwerk. Opzich niet zo'n punt, nieuwe basislaag zandgeel en there you go. Je hebt nu redelijk last van wat men zo mooi "overspray" noemt: die verfspettertjes die je op de tank ziet. Meestal is dit vrij eenvoudig te verbeteren door wat meer verdunner te gebruiken of een beetje te spelen met de luchtdruk van je compressor.
Wat ik meestal doe als ik iets ga spuiten is een plastic wegwerpbord o.i.d. gebruiken om te testen of de airbrush zonder haperen werkt, of ik de verf goed heb gemengd, of de luchtdruk goed is etc. Dan kan je net zo lang uitproberen tot je perfect kan spuiten en zo voorkom je ongelukjes op de model.
Goed ik hoop dat je hier iets mee kan! Ben benieuwd wat je volgende stap zal zijn! En zie dit als feedback he, geen negatieve blabla.
Groeten,
Martin
- Robert Winkelhuis
- Contacteer:
He martin,
Zoals je op het eerder bericht kunt lezen is dit een kleur uitprobeersel.
Ik ben even aan het bekijken welke kleur dat ik moet hebben.
Dus het is inderdaad een beetje ruw gespoten.
En als je goed kijkt met de 1:1 moet het allemaal niet zo strak.
m.vr.gr.
Zoals je op het eerder bericht kunt lezen is dit een kleur uitprobeersel.
Ik ben even aan het bekijken welke kleur dat ik moet hebben.
Dus het is inderdaad een beetje ruw gespoten.
En als je goed kijkt met de 1:1 moet het allemaal niet zo strak.
m.vr.gr.
Greetings van Robert
-------------------------------------------------------
-
Martin Noorloos
-
John Canton
Allo
Zo,nu ik zelf ook eindelijk een digitale camera heb,heb ik maar meteen een foto van Tiger 322 uit het boek "Tigers on the Eastern Front" gemaakt.
Dus Robert...hier is ie..

Zoals je ziet is dit geen beste foto..
Door de Sovjets gemaakt nadat de Tiger al uitgeschakeld was...
De tekst onder de foto hoort overigens bij een andere afbeelding..
Zoals je ziet,heeft deze Tiger geen torenbeschermrand..ook heeft hij nog het 25 mm torendak en het oude ladersluik.
Ik weet het even niet meer zeker maar ik dacht dat het 1/35 voorbeeld dat in het Boekje van Barry stond al een 40 mm torendak had....het orgineel had dat dus nog niet.
Boven op de motorafdekplaat zie je het ronde afdichtingsdeksel zitten,bovenop het deksel zit nog de ronde schroefdop.
Dit was nog nodig voor de "waad" functie..
Bij de Late Tiger verviel die schroefdop...omdat het waden niet gebruikt werd vervielen alle aansluitingen voor de snorkelapperatuur..
Het was ook voor Henschel een van de maatregelen om de productie wat te versnellen.
Ook duidelijk zichtbaar zijn nog de twee gaten in de mantel voor de richtoptiek.
De latere Tigers hadden hiervoor nog maar een gat.
Hier van uitgaande zal Tiger 322 zeer waarschijnlijk ook niet de uitsparingen in de voorste sleepogen hebben gehad.
Die uitsparingen werden later gemaakt omdat de d-sluitingen en sleepkabels erg snel braken waneer de tank onder een hoek ten opzichte van het sleepvoertuigstond.
Door de uitsparing konden de D-sluitingen vrij bewegen waar door ze niet meer zo snel braken.
Tiger 322 is echt een van de eerste productieseries met de steel wheels..
En of hij ook al de kleinere spanwielen [600mm] had.. ?
Kun je op deze foto eigenlijk niet zien..maar ik nijg ernaar om te zeggen van niet.
Greetz...grrr...
Zo,nu ik zelf ook eindelijk een digitale camera heb,heb ik maar meteen een foto van Tiger 322 uit het boek "Tigers on the Eastern Front" gemaakt.
Dus Robert...hier is ie..

Zoals je ziet is dit geen beste foto..
Door de Sovjets gemaakt nadat de Tiger al uitgeschakeld was...
De tekst onder de foto hoort overigens bij een andere afbeelding..
Zoals je ziet,heeft deze Tiger geen torenbeschermrand..ook heeft hij nog het 25 mm torendak en het oude ladersluik.
Ik weet het even niet meer zeker maar ik dacht dat het 1/35 voorbeeld dat in het Boekje van Barry stond al een 40 mm torendak had....het orgineel had dat dus nog niet.
Boven op de motorafdekplaat zie je het ronde afdichtingsdeksel zitten,bovenop het deksel zit nog de ronde schroefdop.
Dit was nog nodig voor de "waad" functie..
Bij de Late Tiger verviel die schroefdop...omdat het waden niet gebruikt werd vervielen alle aansluitingen voor de snorkelapperatuur..
Het was ook voor Henschel een van de maatregelen om de productie wat te versnellen.
Ook duidelijk zichtbaar zijn nog de twee gaten in de mantel voor de richtoptiek.
De latere Tigers hadden hiervoor nog maar een gat.
Hier van uitgaande zal Tiger 322 zeer waarschijnlijk ook niet de uitsparingen in de voorste sleepogen hebben gehad.
Die uitsparingen werden later gemaakt omdat de d-sluitingen en sleepkabels erg snel braken waneer de tank onder een hoek ten opzichte van het sleepvoertuigstond.
Door de uitsparing konden de D-sluitingen vrij bewegen waar door ze niet meer zo snel braken.
Tiger 322 is echt een van de eerste productieseries met de steel wheels..
En of hij ook al de kleinere spanwielen [600mm] had.. ?
Kun je op deze foto eigenlijk niet zien..maar ik nijg ernaar om te zeggen van niet.
Greetz...grrr...
- Robert Winkelhuis
- Contacteer:
He John,
Dat je er nog aan denkt, super verhaal, weer een stuk wijzer.
Eerst Zondag Barry, die mij een boekje met een heel mooi voorbeeld in 1/35 van de 322 en nu dit.
Allemaal bedankt, nu even kijken hoe beschadigd dat ik hem bouw.
m.vr.gr.
Robert
Dat je er nog aan denkt, super verhaal, weer een stuk wijzer.
Eerst Zondag Barry, die mij een boekje met een heel mooi voorbeeld in 1/35 van de 322 en nu dit.
Allemaal bedankt, nu even kijken hoe beschadigd dat ik hem bouw.
m.vr.gr.
Robert
Greetings van Robert
-
Bas Pos
- Robert Winkelhuis
- Contacteer:
He Bas,
Mijn interesses liggen bij zowel de krauts als de geallieerden.
Kijk maar naar een bren gun carrier, Sherman, stuart.
Ik zou graag een Sherman Calliope willen bouwen, maar ja je weet het,
De vering
.
Met iets meer ervaring komt dat wel.
M.vr.gr.
Robert
Mijn interesses liggen bij zowel de krauts als de geallieerden.
Kijk maar naar een bren gun carrier, Sherman, stuart.
Ik zou graag een Sherman Calliope willen bouwen, maar ja je weet het,
De vering
Met iets meer ervaring komt dat wel.
M.vr.gr.
Robert
Greetings van Robert
-
John Canton
Allo Robert..
Kijk eens,ik heb nog iets gevonden...

http://www.missing-lynx.com/gallery/ger ... izuno.html
Het is wel 1/35,maargoed...
Greetz...grrr..
Kijk eens,ik heb nog iets gevonden...

http://www.missing-lynx.com/gallery/ger ... izuno.html
Het is wel 1/35,maargoed...
Greetz...grrr..
-
Hugo Jong
- Robert Winkelhuis
- Contacteer:
-
Jeffrey Damen
-
Hugo Jong
-
John Canton
Hoi Robert
Ik zou de tank toch wat beschadigingen meegeven,dat geeft een model meer karakter vind ik.
Veel tanks zien er vaak toch iets te "nieuw"uit...
Na een paar dagen in gebruik en zeker na een een gevecht zag een Tiger er al meteen "Battle scarred" uit..
Vooral juist die spatborden gingen bij de Tiger zeer snel kapot en verloren.
Maar....dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten....
Greetz....grrr..
Ik zou de tank toch wat beschadigingen meegeven,dat geeft een model meer karakter vind ik.
Veel tanks zien er vaak toch iets te "nieuw"uit...
Na een paar dagen in gebruik en zeker na een een gevecht zag een Tiger er al meteen "Battle scarred" uit..
Vooral juist die spatborden gingen bij de Tiger zeer snel kapot en verloren.
Maar....dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten....
Greetz....grrr..