M26A1 Pershing - update 17-11-05

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Hans Op 't Hoog schreef:Martin,

Ziet er mooi uit het spuitwerk, spuit jij met tamiya verf??
De zwarte kleur is gewoon matt neem ik aan.
Kun je kleur nummers erbij zetten?

Ik moet mijn Sherman gaan spuiten en ik vind de preshading heel goed gelukt, ik denk dat ik het zo ook ga doen graag wat meer info.

Goeten
Hans
Hey

Alles wat ik spuit is satijn glans of dat wordt het later alsnog. Matte tanks hebben in mijn ogen vaak een beetje een dode uitstraling, en bovendien helpt een satijn laagje bij het aanbrengen van de transfers/decals/stickertjes/of hoe je ze ook noemen wil. Ik zwak de glans vaak een beetje af door met sterk verdunde zandkleurige verf een stoflaagje te simuleren op de tank.

Zwarte laagje is dus de primer. Deze is licht glanzend en is van het merk Vallejo (die overigens ook een heel goed assortiment in verf hebben)

De verf is van Tamiya. De eerste laag was gewoon XF-62 olive drab. De tweede laag was 80% XF-62 + 20% XF-15 flat flesh en als laatste heb ik nog wat XF-51 Kahki drab en XF-52 flat earth aan dit mengsel toegevoegd wat ik op bepaalde plaatsen heb gespoten.

Dit alles voor het preshaden, waarbij je dus steeds lichter naar het midden toewerkt....

Zal zo even betere foto's nemen.

Ad, ik heb zelf geen spiraalbinder liggen hier dus het zou van harte welkom zijn....

nog even over de lampjes: als de self-check uitwijst dat de electronica ok is, kan ik dan concluderen dat de lampjes kapot zijn of kunnen er nog andere dingen zijn? (kabels zijn allemaal heel en liggen zonder knikjes etc in de tank)

Martin
Kris Zwiers

Bericht door Kris Zwiers »

Martin Noorloos schreef:nog even over de lampjes: als de self-check uitwijst dat de electronica ok is, kan ik dan concluderen dat de lampjes kapot zijn of kunnen er nog andere dingen zijn? (kabels zijn allemaal heel en liggen zonder knikjes etc in de tank)

Martin
Als je de beschikking hebt over een multimeter (wat je eigenlijk wel zou moeten hebben als ook maar iets met rc doet...) kan je ze uitmeten. Als je geen multimeter hebt, en het zijn zeker gloeilampjes en je weet op welke spanning ze werken, kan je ze ook rechtsreeks op een batterij aansluiten en dan zouden ze moeten oplichten.

Kris
Mark Aretz

Bericht door Mark Aretz »

Een kabelbreuk of slecht contact is ook te detecteren middels de genoemde multimeter.
Martin Noorloos

Ik heb zelf geen multimeter, hopelijk m'n pa wel

Net even buiten foto's gemaakt. Na 5 min rijden ging de tank ineens uit, weer aan, reed 1 sec, weer uit, weer aan. Alsof 'ie de zender niet pakte.

Vreemd :shock:

Moet nog de ontvangerkabel verleggen maar goed heb dit nog niet eerder meegemaakt! Ook niet met hoe alles nu ligt.

Martin
Jan v/d Velden

Bericht door Jan v/d Velden »

Martin Noorloos schreef:Ik heb zelf geen multimeter, hopelijk m'n pa wel

Net even buiten foto's gemaakt. Na 5 min rijden ging de tank ineens uit, weer aan, reed 1 sec, weer uit, weer aan. Alsof 'ie de zender niet pakte.

Vreemd :shock:

Moet nog de ontvangerkabel verleggen maar goed heb dit nog niet eerder meegemaakt! Ook niet met hoe alles nu ligt.

Martin
Is de accu vol??
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt,maar dat werd veroorzaakt door een te lege accu(slaat af en de tank wordt weer opnieuw gestart.)

En als basis kleur voor de grondverf gebruik ik; X-18 semi glossi black -tamiya-.

Succes,

Jan
Martin Noorloos

Accu is niet al te lang geleden opgeladen maarja het kan natuurlijk zijn dat 'ie na de meeting leeg staat.

Wat nieuwe foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grt,
Martin
Laatst gewijzigd door Martin Noorloos op 17 jan 2006, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Afslaan van de tank kan twee oorzaken hebben.
(Bijna) lege accu of een slecht ontvangst.
En het slechte ontvangst kan dus ook aan een lege zender accu liggen.
Gr,
Tuur.
Martin Noorloos

Laad de tankaccu wel even op, kijken of het helpt!

Weer wat geleerd :)

Martin
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Als je een nieuwe accu gebruikt heeft hij niet meteen het volle vermogen wat er op staat. Dit krijgt hij pas als er meer is mee gereden en op geladen wordt.

@ Jan v/d Velden
Vraagje;als jullie een tank spuiten,wordt deze dan compleet met tracks e.d. gespoten of in delen?
Dit ligt aan je eigen. Soms is het verstandiger om alles in delen te spuiten hierdoor hoef je niks afteplakken. Alleen je moet dan wel opletten bij het monteren van de spullen dat je de lijm niet ziet die je dan gebruikt.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Jan v/d Velden

Bericht door Jan v/d Velden »

Martin Noorloos schreef:Laad de tankaccu wel even op, kijken of het helpt!

Weer wat geleerd :)

Martin
Martin,

Nog een tip;na gebruik voor ongeveer (minimaal) 70 % opladen en voor langere tijd (niet gebruiken)accu ontkoppelen. :idea:

en de foto's zien er goed uit. :wink:
Is het verf/spuitwerk bij deze afgerond of kunnen we nog iets verwachten :?:

mzzl,

Jan
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Martin, je hebt gelijk als je zegt dat een matte tank niet mooi is.
Ik heb daarom mijn Sherman, Pershing en het jeepje een 'poetsbeurt'gegeven na het spuiten.

Simpel met een katoenen doekje over je model wrijven, dan gaat de spuitnevel eraf en krijgt ie een echte doffe glans.

(proefstukje maken)

Ziet er nu al beter uit als dat standaard groen.

Groet,
Jan
Martin Noorloos

@ JvdV: Dit is de basis, gewoon het groen van de tank. Uiteraard komen er nog markeringen op, en ik ga me lekker uitleven met weathering (verouderen) van de tank. Verder komt er nog de nodige bagage/bepakking op de tank en ook de .50cal moet nog geschilderd worden.

@JvdP: Ik gebruik denk ik gewoon een laagje satijn mbv de airbrush :) Daarna afwerken met weathering.

Martin
Hans Op 't Hoog

Bericht door Hans Op 't Hoog »

foutje
Laatst gewijzigd door Hans Op 't Hoog op 11 jan 2006, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans Op 't Hoog

Bericht door Hans Op 't Hoog »

Martin,

Ziet er heel mooi uit, maar ik moet toch even mierenn....ken, niet om te katten maar het viel mij op.
Op de toren zitten onder de cal.50 nog letter en cijfer van copywrite of zoiets en op het achterdek ook volgens mij horen die er niet meer op te zitten.

Groeten Hans
Martin Noorloos

Sorry Hans maar dat hoort er wel degelijk te zitten. Dat zijn codes waarin productieperiode etc zijn vermeld.

Voorbeeldje:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast