HeyHans Op 't Hoog schreef:Martin,
Ziet er mooi uit het spuitwerk, spuit jij met tamiya verf??
De zwarte kleur is gewoon matt neem ik aan.
Kun je kleur nummers erbij zetten?
Ik moet mijn Sherman gaan spuiten en ik vind de preshading heel goed gelukt, ik denk dat ik het zo ook ga doen graag wat meer info.
Goeten
Hans
Alles wat ik spuit is satijn glans of dat wordt het later alsnog. Matte tanks hebben in mijn ogen vaak een beetje een dode uitstraling, en bovendien helpt een satijn laagje bij het aanbrengen van de transfers/decals/stickertjes/of hoe je ze ook noemen wil. Ik zwak de glans vaak een beetje af door met sterk verdunde zandkleurige verf een stoflaagje te simuleren op de tank.
Zwarte laagje is dus de primer. Deze is licht glanzend en is van het merk Vallejo (die overigens ook een heel goed assortiment in verf hebben)
De verf is van Tamiya. De eerste laag was gewoon XF-62 olive drab. De tweede laag was 80% XF-62 + 20% XF-15 flat flesh en als laatste heb ik nog wat XF-51 Kahki drab en XF-52 flat earth aan dit mengsel toegevoegd wat ik op bepaalde plaatsen heb gespoten.
Dit alles voor het preshaden, waarbij je dus steeds lichter naar het midden toewerkt....
Zal zo even betere foto's nemen.
Ad, ik heb zelf geen spiraalbinder liggen hier dus het zou van harte welkom zijn....
nog even over de lampjes: als de self-check uitwijst dat de electronica ok is, kan ik dan concluderen dat de lampjes kapot zijn of kunnen er nog andere dingen zijn? (kabels zijn allemaal heel en liggen zonder knikjes etc in de tank)
Martin