Hoe moeilijk is het eigelijk??

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Dirk Pira
Contacteer:

Hoe moeilijk is het eigelijk??

Bericht door Dirk Pira »

Heren,

Na mijn debacle met mijn laatste aankoop heb ik besloten om toch maar veilig te spelen en een nieuwe tank te kopen. Maar de twijfels zijn meer dan latent aanwezig....
Ik denk er aan om een nieuwe Tamiya aan te schaffen. Een bouwkit lijkt me wel een uitdaging, Maar...een grote maar...Ik zie er tegen op om die tank te kleuren..Het maken zal me lukken, maar het aankleden, daar heb ik echt geen kaas van gegeten. En als ik dan zie wat een prachtstukken er gemaakt worden dan heb ik schrik dat ik met mijn onkunde mijn dure Tamiya ga verklooien. Tijdens het surfen en zoeken kom ik telkens weer op Torro terecht, Hun Full Metal uitvoeringen lijken me ook degelijk, iets goedkoper en gelijk gekleurd. En geleverd in een houten kistje, maar dat is slechts een detail.
Waar zit nu het verschil, Ik heb al een Tamiya (een Leopard 2e hands gekocht en die was al gekleurd) en daar ben ik wel tevreden over, Maar zo'n Torro lijkt me ook wel knap.
Dus, als er meningen zijn, laat maar horen, Ik ken die Torro alleen van de foto's dus nog nooit vast gehad, maar die dingen wegen rond de 5 kg, dus veel metaal verzekerd.
Bij deze wat ervaringen gevraagd, Het bouwen trekt me aan, maar dat schilderen heel wat minder.

mvg

Dirk
Werner Nica

Re: Hoe moeilijk is het eigelijk??

Bericht door Werner Nica »

Op zich zal die torro wel degelijk zijn maar net als de HL tanks zitten er wat "fouten" in ten opzichte van de echte dan.
De metalen uitvoering is wel degelijk en sterk maar het is geen bouwkit.
Deze zitten al in elkaar als ze geleverd worden.
Dus als het is om te bouwen zit je hier mis tenzij je de fouten er wil uit halen, dan moet je scratchen maar moet je natuurlijk de lak ook herstellen en dit is nu juist uw struikelblok als ik het juist heb.
Hopelijk ben je hiermee al wat geholpen.
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Dag Dirk,
les 1: je moet je niet spiegelen aan wat anderen maken.
les 2: doe je eigen ding
les 3: vraag, vraag veel, vraag nog meer (domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel)

Daar is ons forum voor. Eventueel kom je op een bijeenkomst om daar ideen op te doen.
En er zijn best wel leden bereid om een handje te helpen.

Wees niet bang dat het mislukt, desnoods maak je een soort van draaiboek. (dit wil ik en dat wil ik zo, kan dat? hoe dan? enz)

Goed over denken. Een Torro is nu misschien aantrekkelijk en als je straks halverwege bent?

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Dirk Pira
Contacteer:

Bericht door Dirk Pira »

Maar als ik het kleuren verklooi, kan ik de kleur er weer af krijgen? of komt er dan een nieuwe grondlaad over en nieuwe detaillering?

Dirk
Werner Nica

Dirk Pira schreef:Maar als ik het kleuren verklooi, kan ik de kleur er weer af krijgen? of komt er dan een nieuwe grondlaad over en nieuwe detaillering?

Dirk
Dit is inderdaad een oplossing man. zoals hierboven vermeld, spiegel je nooit aan een ander.
Het belangrijkste is plezier hebben in je hobby.
Zelf heb ik 1 tamiya, 1 torro en 3 (4e op komst) Heng long tanks.
Zelf heb ik tot nu toe het meeste plezier aan het ombouwen van en het rijden met de HL tanks.
Dat is een keuze die elk voor zich moet bepalen.
Nogmaals, beleef plezier aan je hobby, denk niet "wat gaan ze er van denken", het is per slot toch uw project/tank en jij moet er tevreden over zijn.
Dirk Pira
Contacteer:

Bericht door Dirk Pira »

Nmmm,,, de weegschaal begint een beetje naar de Tamiya over te hellen. Zijn er eigelijk moeilijke en gemakkelijke Tamiya's? Ik bedoel Moeilijk of makkelijk om te maken? Ik ben al jaren modelspoorder, maar voornamelijk een rijder en geen landschap bouwer. Dus ik heb wel knutsel ervaring. Mijn voorkeur gaat uit naar moderne tanks, lijk mijn Leopard 2.

Dirk
Werner Nica

Dirk Pira schreef:Nmmm,,, de weegschaal begint een beetje naar de Tamiya over te hellen. Zijn er eigelijk moeilijke en gemakkelijke Tamiya's? Ik bedoel Moeilijk of makkelijk om te maken? Ik ben al jaren modelspoorder, maar voornamelijk een rijder en geen landschap bouwer. Dus ik heb wel knutsel ervaring. Mijn voorkeur gaat uit naar moderne tanks, lijk mijn Leopard 2.

Dirk
Ik denk niet dat er grote verschillen zijn in de kits.
Denk dat het ook belangrijk is om een model te maken dat u zelf graag ziet, daar ga je ook meer je hart en ziel in steken zoals ze hier zeggen.

mvg
Werner
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

kleuren kan je ook laten doen he
check eens in de kaditent "werkstatt reini"
:idea:
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Dag Dirk,

er zitten wel degelijk wat verschillen in de Tamiya tanks.

Makkelijke modellen:
Sherman en Tiger 1

Middelmatig moeilijk:
KV 1 en 2, Koningstiger

Lastige jongens:
Pershing en Leopard2

Dat is mijn mening.

Wat verven betreft:
er zijn altijd leden welwillend om je daarbij behulpzaam te zijn. Wel vooraf goed afspreken.
Sommigen verven het model als het zo goed als helemaal in elkaar zit, anderen (zoals ik) het liefts voordat je alles in elkaar zet.

Succes.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
mikeman
Contacteer:

Bericht door mikeman »

Ik heb dit forum leren kennen als een enthousiaste groep mensen die elkaar ondersteunen : Sailor :
Men (en daar maak ik ook deel van uit) is er niet om elkaar te overbluffen of te bekritiseren.
Met name bij forums van diorama valt mij dit op.....
Kleuren is altijd persoonlijk maar vele "fouten" kun je voorkomen door op google naar foto,s te zoeken.
Wil je helemaal safe spelen dan print je de foto,s van 1 tank uit (hetzelfde model als jij hebt) en kleur je ze precies hetzelfde : Chef :
De ene werkt vervolgens met kwast en de ander airbrushed...dus niet direct verwachten dat je moet gaan airbrushen.
Wil je dit "probleem"ook tackelen dan koop je bijvoorbeeld een Sherman of zo en spuit je ze met een(modelbouw) lak legergroen.
Kleuren zijn trouwens altijd over te doen MITS je wel modellak koopt en niet eerst autolak en dan modellak of zo....blijf dus wel bij je merk als het ware.
Het gaat om het bezig zijn met je model tank....een verslavende bezigheid! : Nurse :

Niet te bang zijn en lekker aan de slag gaan! :D
Dirk Pira
Contacteer:

Bericht door Dirk Pira »

OK, het wordt dus een Tamiya, ik ben er nog niet uit welke, en, en nu ga ik waarschijnlijk heilige huisjes slopen, ik denk eraan om de tank als een flower power object te maken.. dus veel roze en bloemen en graffiti.... Maar eerst beslissen welke tank het wordt. Wel een US, of een Engelse als dat al bestaat, of mss toch nog een Leopard??? Als er soms iemand al eens een foto weet staan van zo'n roze tank, laat maar weten.

mvg

Dirk.
mikeman
Contacteer:

Bericht door mikeman »

Tja...das wel heel ver buiten de paden denken : Sailor : ...
Alsof je de teletubbies ziet rondrennen met machinegeweren : Chessygrin :
Ik heb eens gezocht maar ben (gelukkig) geen roze tanks tegengekomen.
Wel een duikboot : Nar :
Ieder zn smaak ...maar een ROZE tank?
Dirk Pira
Contacteer:

Bericht door Dirk Pira »

http://youtu.be/aWpKAjc270E" onclick="window.open(this.href);return false;

zo wild is het idee nu ook weer niet. Er zijn ook groene, witte, gele beige etc gekeurde tanks. 50 ton power moet geen moordmachine zijn, Hitech en kracht kunnen ook een basis zijn om een tank te benaderen.

Dirk
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Bericht door Marcel Hambuckers »

Roze tank? Dacht dat je deze hobby serieus nam, blijkbaar niet.
Alfons Walma
Contacteer:

Bericht door Alfons Walma »

kan zo naar de gay pride : Chessygrin :

maar niet hier volgens mij.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten