Dank voor de lovende woorden, ik ga er straks nog van blozen
Gisteren ben ik een goed deel van de dag met de Sherman bezig geweest. Ik vond dat Sergeant John Puddle en zijn bemanning toch nog wel wat extra bescherming konden gebruiken, dus de turret is voorzien van add-on armourplaten. Verder heb ik er twee messing beugels aan gemaakt, zodat de crew hier nog wat extra uitrusting aan kan hangen.
Inmiddels heb ik besloten, dat het een Sherman van de US 4th Armored Division gaat worden. Geallieerde sterren komen er niet op, hooguit op de motorluiken, alleen de divisie en unitnummers, en de naam van de tank.
De 4th Armored is, na het lezen van allerlei verslagen en documentatie, stiekum aan mijn favoriete eenheid geworden. Helaas tijdens de oorlog nog geen klinkende, officiële bijnaam zoals bijvoorbeeld de "Super Sixth" of de "Lucky Seventh", maar de veteranen in de eenheid noemden de 4th vaak "Patton's Best". De 4th zat veelal in de voorhoede van Patton's 3rd Army, en leidde bijvoorbeeld de aanval tijdens het ontzet van Bastogne in december 1944.
Bijgaand weer de vertrouwde plaatjes, waaronder eentje van een deel van de door mij gebruikte documentatie en referentiemateriaal. Straks de deur uit voor het tweede kerstdiner

Jan