2.4 ghz

Voor technische vragen en handige tips
Theo Andriessen

Re: 2.4 ghz

Bericht door Theo Andriessen »

Ik denk dat Robert de accu spanning van de tank bedoeld.
Bij een te lage ontvanger accu spanning, in ons geval de rij accu
Dan schakelt de zender een failsave in.
Standaard staat deze op kanaal 3 op 20%.(tenminste bij mij is dat 20%)
En 20% van de totale stick is dus inderdaad langzaam achteruit rijden.
Eigenlijk moet dat van 20% naar 50% want dat is bij ons dus de nul positie, midden stand van de knuppel
In de handleiding staat hoe je dit kan veranderen, het is mij alleen nog niet gelukt :D
Peter Dierckx
Contacteer:

Bericht door Peter Dierckx »

Niels Jansen schreef:@ peter; wat houd dat 10mw of 100mw in dan?
Is dat je reikwijdte van je frequentie?
Dat bepaalt hoever je zender kan reiken. Voor een tank is dat dus van geen belang, maar als je wenst te vliegen met zo'n zender dan wordt dit wel belangrijk natuurlijk
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
Peter Dierckx
Contacteer:

vraagje aan de 2,4 Ghz rijders:

is het mogelijk om je zender en ontvanger te binden zonder de "bindplug" te moeten gebruiken? Bij mijn zender zat geen aan/uit schakelaar en volgens de handleiding moet je deze hebben en de bindplug in de ladestekker van de schakelaar steken. Maar gezien deze ook niet nodig is voor de tank had ik deze niet mee besteld.
Heeft iemand hier dus een oplossing voor?
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
moderator BTB
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

Bij mijn DX-6 gaat de "bindplug" in de ontvanger begrijp niet helemaal wat je bedoelt met die aan uit schakelaar maar dat zal dan bij de DX-7 (?) anders werken denk ik

Leonard
Peter Dierckx
Contacteer:

hoi Leonard,

ik heb een DX6i geen 7. Volgens de instructies moet ik in de ontvanger een aantal servo's plaatsen (logisch) een aan en uitschakelaar waarbij er 3 kabels zijn 1 naar de ontvanger, 1 naar een batterijhouder en 1 om deze batterijen op te laden.
Er wordt gezegd om de bindplug in de kabel te steken die dient om de batterijen op te laden.

Kan jij mij zeggen waar je die bindplug in je ontvanger moest steken?
------
Ik heb het ontdekt, gewoon in de batterijplugin van de ontvanger :-)
Afbeelding
moderator BTB
Peter Dierckx
Contacteer:

Eindelijk tijd gevonden om te knoeien met mijn DX6i. Na lang zoeken en proberen heb ik de juiste instelling gevonden om te schieten met kanon en MG:

Kanon:
mix1
GEAR -> ELEV ACT
RATE D -125% U 0%
SW ELE D/R TRIM INH

MG:
mix2
GEAR -> ELEV ACT
RATE D +125% U 0%
SW AIL D/R TRIM INH

hiermee worden de switches links en rechts op de zender gebruikt, ze moeten wel elke keer terug op 0 gezet worden. Ik weet niet of er hier nog andere oplossingen zijn, maar deze werkt in elk geval voor mij! :D (alvast beter dan het antwoord op de FAQ van Spektrum: http://www.spektrumrc.com/FAQ/tm.aspx?m ... 2ctank&#58)
Afbeelding
moderator BTB
Niels Jansen
Contacteer:

Bericht door Niels Jansen »

Heb eindeljk een 2,4ghz zender gekocht.
Het is de spectrum dx6i geworden.

Heb hem daarna "gebind", en daarna uitgezet.
En de bindkey verwijderd zoals in het boekje staat.
Daarna zender en tank aan gezet maar de tank deed verder niks.
Heb hem daarvoor nog eerst uitgeprobeerd voor de zekerheid met mijn f-14, toen werkte alles nog goed.

Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe of moet ik mijn tank eerst weer opnieuw calibreren?

En klopt het ook dat de stekkertjes van de tamiya dmd niet in de ontvanger past en dat je het lipje aan de zijkant eraf moet halen?
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

Na het binden zou het allemaal moeten werken, misschien nog eens proberen..

van die stekkers moet je idd het lipje afsnijden dan NIET per ongeluk de stekkers op-z,n-kop in de ontvanger steken natuurlijk!
(witte draad boven dach ik)

Succes Leonard
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten