Britse Panther G 'Cuckoo'

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Gideon van der Giessen

Bericht door Gideon van der Giessen »

Hallo,

Weer wat werk verzet.

De railings lang de zijkant van de panter heb ik dunner gemaakt met behulp van dremel en handvijltje. Bovenste is gedaan de onderste moest nog.
Afbeelding

Klein ongelukje?? nee geen zin om alle bedrading weer los te halen dus een beetje gepuzzel om bij de spatborden te komen om ook deze wat te verdunnen.

Afbeelding

Nadat de spatborden dun genoeg waren heb ik ze met soldeer bout gesmolten en verbogen. Is wat mij betreft erg geslaagd. ook heb ik de railing verbogen al dan niet met behulp van de soldeerbout.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blijft een mooi gezicht zo'n Panther, zelfs als ie nog niet klaar is.

Afbeelding

Volgende stap wordt zimmerit aanbrengen. Goed nieuws op 9 maart heb ik in ieder geval een battle ready tank tot mijn beschikking (ook al is ie nog niet af)...
Laatst gewijzigd door Gideon van der Giessen op 01 mar 2008, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo Kraus

Bericht door Theo Kraus »

Ziet erg goed uit Gideon ! Ben met mijn eerste Pershing bezig maar ben bang dat de volgende ook een Panther gaat worden :)

grtzz Theo
Peter Dierckx
Contacteer:

Bericht door Peter Dierckx »

maar ben bang dat de volgende ook een Panther gaat worden
je moet daar niet bang voor zijn :)
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
Gideon van der Giessen

Ik ben goed bezig :D . Alweer een update.

Ik heb de machinegun in de hull geplaatst en van lasnaden voorzien. De mg koepel is van WeCoHe, maar ik heb wel de standaard tamiya loop gebruikt.

Afbeelding

Vervolgens de tracklinkhouders zelf gemaakt met een stukje messing. Is wel geen hoogstaand iets geworden, maar ik ben er wel tevreden mee. 8)

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens zoals al aangekondigd begonnen met zimmerit maken. De toren en mantel zijn nu geheel klaar. Nu de rest nog pffff :shock: .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst een draadje gelezen met oplossingen voor de BU led. Ik heb de mijn in de mantel verwerkt. Maar dan niet op de gebruikelijke plaats, ik vond het zonde om de mg in de mantel hiervoor op te offeren, ik heb dus een andere plaats gevonden en aldaar een gat geboord. tevens afdekplaatje gemaakt voor wanneer er niet gebattled wordt. Als ik ga battelen komt er nog een klein buisje in om de spreiding van het schot tegen te gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot zover weer. Zondag komt hij mee naar Zetten en dan kan ik er zelfs mee gaan battlen, en ff testen wat dat beteft. :P
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Hoi Gideon,

Een zeer mooie, leuke creatieve oplossing :idea: voor de inbouw van een BU-led :shock: :D
Gideon van der Giessen

Om maar Manuel Keller's zijn uitdrukking te gebruiken:

Update :D .

Het is zover, na een geslaagde maiden battle, is het tijd om de tank een kleurtje te geven.

Stap 1 Primer:
Afbeelding

Stap 2: Dit zag ik bij Rob Wernars zijn Panther moet zeggen dat ik dat wel mooi vond dus de eerste laag verf is Menie (hoe schrijf je dat ook al weer?) kleur:
Afbeelding

Stap 3:
Hierbij heb ik eerst (Op Ton zijn methode) met liquid mask van Vallejo gechipt. Daarna is het de beurt aan de basiskleur van de tank zoals deze door duitser was uitgevoerd namelijk dunkel gelb. Nadat de verf gedroogd was de stukjes rubber (liquid mask)
met de vingers weggewreven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stap 4:
Weer het proces van chippen herhaalt en dan natuurlijk ook op de reeds gechipte plaatsen (anders zie je dit niet meer onder de laatste kleur). Toen eerst basiskleur Olive drab gespoten. Hierna (ook van Ton afgekeken :wink: ) de basiskleur met zwart donkerder gemaakt en de buitenlijnen hiermee gespoten en daarna met een verlichte kleur in het midden nog wat gespoten. Dit geeft een, naar mijn mening erg mooi, verweerd resultaat. Uiteraard ook hierna weer het rubber weggewreven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naar mijn mening begint het er nu al erg mooi uit te zien. Er volgen nog maar een paar stappen: de ster aan de zijkant en op de bovenkant van de toren en de naam van cuckoo op de toren. hiernaast alle details en troepjes op de tank aanbrengen zoals een schop:
Afbeelding

Hiervan moet ik de steel nog in houtskleur verfen.

Dit was mijn update.
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

He dat ziet er mooi uit. :shock:
Jij heb goed opgelet tijdens de demo van Ton :D
Gideon van der Giessen

En weer wat verder. bijna klaar 8) .

Sterren op de zijkant van de toren in 2 keer geairbrushed. Eerst de buiten ring en daarna de ster. resultaat is verbluffend goed gelukt :D . Om het afplaktape (yamiya geleend van Rob, Bedankt!) goed rond te kunnen snijden heb ik huishoudelijk artikelen gezocht die rond en de juiste maat waren. Ik heb bijvoorbeeld een potje van de zoetjes gebruikt :lol: .
Daarna met een klein kwastje de naam van de tank aangebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hiena de tank weer in elkaar gezet en met de verlichting begonnen. Hiervoor heb ik zelf een battery pack van 2 oplaadbare AA accu's gesoldeerd. Met wat testen de voor mij juiste weerstandjes gebruikt zodat het licht niet te scherp is.

Afbeelding
Afbeelding

Gereedschappen afgeschilderd en op de tank geplakt.

Afbeelding

Een wash op de tank gedaan van met terpetine verdunde burnt umber olie verf. Is op de wielen ook goed te zien.

Afbeelding

Zoals je op bovenstaande foto kan zien is tracks een beetje roze/paars uitgeslagen, moest eigenlijk een beetje roestkleur zijn. maar dat is iets wat ik nog moet aanpakken. Zo ook nog de tank verder aankleden met bepakking/helmen/emmertje. Hieronder nog een paar kiekjes van een panther in het wild :D .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het weer voor nu. Zodra de tank klaar is zal ik nog foto's hier posten met vergelijking tot het origineel :wink: .
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Het resultaat mag er wezen.
Nog meer foto voer. :wink:
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Eindelijk een verstandige bouwer.
Duits: BAM. Groen die handel en een ster erop!!!! :lol: :lol:
Mooi gemaakt. Heel mooi.
Krijgen die Pruisen letterlijk "een koekje van eigen deeg".

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Het is verbazingwekkend om te zien hoeveel mensen die "net" bij de club zijn, in bijzonder korte tijd uitgroeien tot experts in modelbouwen. Heel mooi model, Gideon.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Frank Flierman

Bericht door Frank Flierman »

Super mooi gemaakt en gespoten vooral. Ik ben echt jaloers op je paint-chip werk. Compliment.

PS was dat "Cuckoo" tekstje op de turret niet geel? meen me te herinneren van een of andere website waar zo'n gekleurd zijaanzicht op stond. Is ook maar een detail, hij is iig nogal mooi.
Gideon van der Giessen

@ Familie vd Poel :lol: : Bedankt voor de complimenten.

@ Willem: Ik heb goed afgekeken van de andere modelbouwers alhier, een 'expert' wil ik mezelf toch echt niet noemen 8) .

@ Frank: bedankt :D . Het lastige is dat er eigenlijk alleen zwart/wit foto's zijn. een kleuren foto ben ik nog niet tegen gekomen. Wel een tekening en hierop was de tekst ook wit.

Afbeelding
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

blijft een appart gezicht zo een panther in het groep
en wel een appart gezicht zo dat dubbel chippen
maar zeker mooi
je kan er rustig van uitgaan dat de text wit was want daar zullen ze dezelfde verf voor hebben gebruikt als met de sterren
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Frank Flierman

Bericht door Frank Flierman »

Dat was idd de tekening waar ik het over had en wat ik geel (true; het is niet echt exactly kanarie geel, maar toch gelig..) noemde, misschien is dat dan het bewijs dat ik kleurendoof ben... Op de Twenot website stond geloof ik een artikel oer deze tank en op de zwart wit foto's daar leek t alsof de letters een andere tint waren dan de ster..
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast