Je kuntHallo Geert-Jan,
Dein Deutsch ist besser als mein Niederländisch.
Ja es gibt einen Pilz dazu.
Dazu müssen wir allerdings Wissen für welchen Panzer die EGS gedacht ist da leider jeder HL einen anderen Sockel braucht welcher in die Kommandanten Luke kommt. Wir haben für alle HL einen Sockel in Programm. An einen Sockel für den T-34 arbeite Ich gerade dran.
Gruß Jens
Battle systeem voor Heng Long
-
Geert-Jan van Glabbeek
-
Thymen Bouma
Dat klopt, vandoor dat dit ding ook simpel te verstoppen is. Van alle gleufjes op de paddenstoel z'n kop, is alleen de bovenste relevant voor de ontvangst van een "schot". Dat betekend dat als je de lampjes van de BU in een cupola (zoals de Panther, Tiger I (mid en late) en King Tiger hebben) stopt, je bijna de complete paddestoel *in* je tank kan stoppen zonder dat de werking ook maar iets veranderd.Geert-Jan van Glabbeek schreef:Ik heb begrepen dat zij werken met 1 LDR met daarboven een prisma dat het IR licht opvangt en doorsluist naar beneden.
Thymen
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
@ Geert-Jan,
Nog effe over Darkith,
Betreft dat is het Imperial systeem eigenlijk niet eens zo duur.
Verder is het inbouwen niet moeilijk.
Ik heb er een ingebouwd en het moeilijkste is nog het uit elkaar halen van de tank zelf.
De unit kan je met een paar stekkerverbindingen in elkaar schuiven.
En verder heb je een schroevendraaier nodig voor een paar kroonsteentjes.
(en een tangetje om vier draadjes door te knippen)
Nog effe over Darkith,
En je moet zelf het in elkaar solderen, niet iedereen heeft daar evenveel ervaring mee.As of June 2007, I did a limited production run and all kits have been sold
Betreft dat is het Imperial systeem eigenlijk niet eens zo duur.
Verder is het inbouwen niet moeilijk.
Ik heb er een ingebouwd en het moeilijkste is nog het uit elkaar halen van de tank zelf.
De unit kan je met een paar stekkerverbindingen in elkaar schuiven.
En verder heb je een schroevendraaier nodig voor een paar kroonsteentjes.
(en een tangetje om vier draadjes door te knippen)
Gr,
Tuur.
Tuur.
-
Geert-Jan van Glabbeek
@allen:
Voor iedereen is er wat te koop en alles is al bedacht. En je bent zo handig als je bent of de mensen die je kent. Er zijn zelfs nog meer systemen zoals Phoenix en CLARK enterprise etc. Ik heb ook geen aandelen in Darkith ofzo. Maar zoals Robert al zei een heerlijke discussie, ik probeer het ook zo (h)eerlijk neer te zetten vanuit mijn situatie gezien.
Waarom reageer ik zo talrijk op dit item
Omdat ik zelf ook op zoek ben (leek me al duidelijk), maar wat mij persoonlijk tegenhoud is dat de diversiteit wel begint op te vallen. Ik vindt het zonde om geld uit te geven en vervolgens te horen te krijgen dat je niet mee kan doen....omdat je buiten de regels valt. Het is een angst.
Voor iedereen is er wat te koop en alles is al bedacht. En je bent zo handig als je bent of de mensen die je kent. Er zijn zelfs nog meer systemen zoals Phoenix en CLARK enterprise etc. Ik heb ook geen aandelen in Darkith ofzo. Maar zoals Robert al zei een heerlijke discussie, ik probeer het ook zo (h)eerlijk neer te zetten vanuit mijn situatie gezien.
Waarom reageer ik zo talrijk op dit item
Omdat ik zelf ook op zoek ben (leek me al duidelijk), maar wat mij persoonlijk tegenhoud is dat de diversiteit wel begint op te vallen. Ik vindt het zonde om geld uit te geven en vervolgens te horen te krijgen dat je niet mee kan doen....omdat je buiten de regels valt. Het is een angst.
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
De regels binnen de club zijn niet zo strikt zolang maar je niet een duidelijk voordeel hebt tov de rest.
Tot nu toe hebben we ook niet echt een discussie gehouden over dit onderwerp simpel omdat er geen alternatief voor het systeem was.
Enigste waar we over gehad hebben is het inbouwen van de zenderdiode (IR-led).
Bij sommige tanks is/was de led te ver naar voren ingebouwd met het gevolg dat zelfs tanks er naast geraakt konden worden.
Er moeten nog regels gemaakt worden in hoeverre de tank raakt en geraakt moet worden.
Daarbij staat een Tamiya tank met op een originele manier ingebouwde battle unit als maatstaf.
Tot nu toe hebben we ook niet echt een discussie gehouden over dit onderwerp simpel omdat er geen alternatief voor het systeem was.
Enigste waar we over gehad hebben is het inbouwen van de zenderdiode (IR-led).
Bij sommige tanks is/was de led te ver naar voren ingebouwd met het gevolg dat zelfs tanks er naast geraakt konden worden.
Er moeten nog regels gemaakt worden in hoeverre de tank raakt en geraakt moet worden.
Daarbij staat een Tamiya tank met op een originele manier ingebouwde battle unit als maatstaf.
Gr,
Tuur.
Tuur.
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Ik denk dat we als bestuur hier een beslissing in moeten nemen en dan duidelijk de regel(s) vaststellen.
Het zal wel een moeilijke omschrijving worden maar in het kort komt het hier op neer (wat we eigenlijk al doen/hebben):
een tank moet voorzien zijn van een battle systeem wat qua functionaliteit het systeem van Tamiya benaderd en de ontvanger mag niet worden geblokkeerd door op of aan de tank aanwezige onderdelen.
Hij of zij die hierover van gedachten wil wisselen kan een leden vergadering vragen of in overleg treden met het bestuur.
Tot zover de discussie hier op het forum en terug naar het onderwerp.
Groet,
Jan
Het zal wel een moeilijke omschrijving worden maar in het kort komt het hier op neer (wat we eigenlijk al doen/hebben):
een tank moet voorzien zijn van een battle systeem wat qua functionaliteit het systeem van Tamiya benaderd en de ontvanger mag niet worden geblokkeerd door op of aan de tank aanwezige onderdelen.
Hij of zij die hierover van gedachten wil wisselen kan een leden vergadering vragen of in overleg treden met het bestuur.
Tot zover de discussie hier op het forum en terug naar het onderwerp.
Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
(Benjamin Franklin)
-
Peter Dierckx
- Contacteer:
momenteel heb ik zo'n battle systeem nog niet gezien, maar naar ik begrepen heb wordt het IR opgevangen en dan via een kanaal naar de "paddestoel" geleid.
Niet dat ik een techneut ben, verre van, maar is het niet mogelijk om de prisma ergens aan je antenne te bevestigen en deze te connecteren met de rest via een glasvezelkabel oid?
Dan zou alles in de tank zelf kunnen...
Niet dat ik een techneut ben, verre van, maar is het niet mogelijk om de prisma ergens aan je antenne te bevestigen en deze te connecteren met de rest via een glasvezelkabel oid?
Dan zou alles in de tank zelf kunnen...

"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
-
Thymen Bouma
-
Peter Dierckx
- Contacteer:
een andere mogelijke oplossing, althans voor de Panther, is de FG1250, denk ik...
Ik heb hier al knappe staaltjes van inventiviteit gezien en het zou me niet verbazen als er vroeg of laat iemand hiermee op de proppen komt.
Ik heb hier al knappe staaltjes van inventiviteit gezien en het zou me niet verbazen als er vroeg of laat iemand hiermee op de proppen komt.

"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
- Johan Hofstede
- BTN Clublid
- Contacteer:
hallo iedereen
het is wel een "hot" item
dat zelf het bestuur er invoor komt.
maar als er dan een maatstaaf komt.
stel ik voor dat er dan iemand binnen de club
de batlle systeem voor heng long aansluit of afstelt.
en evt plaats na de normen en waarde van de tamiya's
evt met een kleine bijdrage, dat evt nog eens te goede komt van de club.
ik zlef ben wel bereid om zo'n systeem te halen.
en dan door een derde van de club te laten instaleren
mede ook daar dat ik geen "electro monteur"
dit zou misschien kunnen gebeuren in de wintermaanden in zetten????
ach ik zeg ook maar wat,
vind het wel een leuk 'discussie"
succes "batlle on" met dit forum hihihihii
het is wel een "hot" item
dat zelf het bestuur er invoor komt.
maar als er dan een maatstaaf komt.
ach ik zeg ook maar wat,
vind het wel een leuk 'discussie"
succes "batlle on" met dit forum hihihihii
-
Thymen Bouma
Het aanbieden van zo'n inbouwservice lijkt mij prima, maar dit verplicht stellen (helemaal met een financiële bijdrage) gaat denk ik toch te ver. Er zijn genoeg mensen die zelf de boel kunnen en willen aansluiten. Als er een tank op een meeting verschijnt die niet aan de 'normen' voldoet, valt dat snel genoeg op en kan die tank worden geweerd van de battle's totdat de tank wel aan de normen voldoet. Als op het forum een duidelijk regelement komt kan iedereen die het wil thuis aan het knutselen slaan.Johan Hofstede schreef:maar als er dan een maatstaaf komt.
Helemaal mee eens.Johan Hofstede schreef:vind het wel een leuk 'discussie"
Thymen
- Johan Hofstede
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Johan van den Hoven
Wat de "standaard" is kan je moeilijk hard vastleggen.
Ook binnen wat er van Tamiya standaard is aangeleverd zit een brede variatie. Het inbouwen van de BU en LEDje kan op heel verschillende manieren gedaan worden wat grote invloed heeft op het resultaat.
We kunnen dus het best gewoon testen of een tank binnen redelijke grenzen raakbaar is en andere tanks kan raken.
Een soort test schietbaan dus... ook leuk voor de winterbijeenkomsten in Zetten.
Ook binnen wat er van Tamiya standaard is aangeleverd zit een brede variatie. Het inbouwen van de BU en LEDje kan op heel verschillende manieren gedaan worden wat grote invloed heeft op het resultaat.
We kunnen dus het best gewoon testen of een tank binnen redelijke grenzen raakbaar is en andere tanks kan raken.
Een soort test schietbaan dus... ook leuk voor de winterbijeenkomsten in Zetten.
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer: