VL"egel"tank

Plaats hier uitsluitend foto's van je tanks en evenementen.
Discussies zijn op dit forumdeel niet toegestaan.
Plaats reactie
Tobias Huurman

VL"egel"tank

Bericht door Tobias Huurman »

Hallo,

Ik had al een tijdje het idee om nog iets voorop mijn tank te zetten, dus waarom dan niet dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is de bedoeling dat ik met een schakelaartje en een 9 volt-batterij het motortje en daarmee de vlegel laat draaien.

De "kettingen" bestaan nu nog uit touwtjes, misschien maak ik daar nog een soort kogeltjes aan vast.

Het geheel word uiteraard afgewerkt en geverfd.

Groet,

Tobias
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Maak anders een knoop aan het uiteinde van de touwtjes, wel zo veilig.
Gr,
Tuur.
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Hey

Anders koop je wat scheepsmodelbouw kettinkjes? Zoals ook op de oude flail tanks? Ziet er nog wat strakker uit denk ik!

Martin
Tobias Huurman

Hallo,

Scheepkettinkjes is best een goed idee, ik zal eens kijken of dat niet een te dure oplossing is. :lol:

Groet,

Tobias
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Ik weet niet hoe hard het draait maar hou er rekening mee dat de kettinkjes voor de modelbouw eigenlijk geen krachten kunnen hebben.
Ik zeg het maar even voordat je een ketting in je oog krijgt. :cry:

Maar het is wel mooi om een mijnenveger voor je tank te hebben.
Je weet maar nooit. :twisted:
Gr,
Tuur.
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Zit wat in Arthur, maar opzich zijn ze niet echt slap ofzo hoor!

Toch heb je een punt: wellicht is het gevaarlijk als zo'n ding bij hoge snelheid losschiet!

Martin
Tobias Huurman

Hallo,

Mijn inschattingsvermogen is niet zo goed maar ik schat dat de snelheid ongeveer 150 tot 200 rpm is.(niet te verwarren met Rabbits Per Minute :lol: )

Dan houd ik het maar even op touwtjes, maar ik had nog het idee om ijzerdraad te gebruiken, misschien is dat wat??

Ik zal even nader uitleg geven bij de foto's hierboven m.b.t het bevestigen van de "kettingen": het pvc-buisje word door een motortje aangedreven, in de pvc-buis heb ik 6 gaten geboort waar ik dus touw/ijzerdraad doorheen kan steken en vastbinden.
Het motortje word gevoed door een 9 volt batterij die in een kistje achter op de tank staat, en niet te vergeten: een schakelaar er tussen :roll: .

Vandaag de gehele opbouw geverfd en uiteraard nog even gevlegeld :lol: , een ding is zeker, hij werkt prima als stratenveger.

Groet,

Tobias
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast