Dat maakt het juist voor mij ook verwarrend.
Dat het niks te maken heeft met de vertraging, maar met het aantal asjes?
Waarom dan de 7in1 tandwielset?
Wat bied deze dan aan voordelen ten opzichte van de 4in1 of 3in1?
Of de voordeel van de 4in1 t.o.v. de 3in1.
Kan me voorstellen dat de 4in1 sterker is dan de 3in1 m.b.t. 1 asje meer wat zorgt dat de tandwiel box minder flext?
Dat verschil met de motoren was mij al opgevallen. (380 en 390)
Bij de rc auto's kun je meestal wel de overbrengingen vinden, bij de tanks werkt dit iets anders zie ik.
Ik begrijp de samenstelling zoals hoog-laag mid-laag e.d. als positie van de motor.
En dat er verschil zit in korte en lange as.
En voor mij dan een box met liefst stalen tandwielen en met rollagers.
Maar dan kan ik kiezen tussen 3in1 4in1 en 7in1 voor de sherman..........
Waarom die keus als dit niks met de reductie of overbrenging te maken heeft.
Soms lees ik bijvoorbeeld bij de 7in1 een reductie van 76:1 en voor een 4in1(taigen)> 90:1 reductie, 3in1 zo geen idee.
Maar dit wordt ook weer tegen gesproken door anderen.
Ik neig daarom weer naar een 4in1 voor de sherman omdat ik niet weet wat de 3in1 of 7in1 doet m.b.t. het rijgedrag.
Voor het kleine verschil qua snelheid m.b.t. tiger vs sherman kan ik ook de pinion 1 of 2 tandjes verhogen.