Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 30 apr 2024, 03:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 15:19 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
Hallo tankliefhebbers en specifiek Tamiya Leopard liefhebbers.

Ik heb het Battle Systeem van Tamiya volgens inbouwschema in mijn Leopard ingebouwd en aangesloten.
Volgens de beschrijving aktiveerd het systeem zich zelf, zodra de DME wordt aangezet, het systeem zou automatisch in de Battle stand komen te staan, zichtbaar doordat op de DME de meest rechtse LED gaat branden.
Helaas is dat niet het geval, ook als ik de tank met de zender op Battle zet (rode led brand) en de test uitvoer zie ik geen resultaat, de leds op het Battle systeem lichten niet op.

- Wat heb ik fout gedaan?
- Hoe zou het wel gaan werken?

Wie oh wie geeft mij raad?

Henk Volkers

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 17:04 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3334
Woonplaats: gorinchem
dme?
je bedoelt de dmd
als je hem hebt aangesloten start hij samen met je dmd ja
alleen brand er naar mijn weten geen lampje ergens dan
je kan wel je dmd in test stand zetten en op iets wits schieten
dan ziet hij zijn eigen signaal en wordt hij geraakt
je moet alleen even je handleiding naslaan voor hoe de knoppen moeten staan

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 20:25 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
Dank voor de tip, ik heb dat nog niet geprobeerd, wellicht is dat de oplossing.
Welke knoppen bedoel je?

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 20:36 
Twee hele kleine witte schakelaartjes op je MF unit, zitten achter de stekkertjes.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 21:10 
Hoi Henk

Jammer genoeg heeft de leopard geen test functie voor de BU, alleen een schakelaar met de standen L light M medium H heavy.
Er gaan geen lampjes op de dmd/mf unit branden, en de enige manier om te testen is met een andere tank


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 21:29 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
Ik ben nu helemaal de weg kwijt!

Ik heb de DMD eerst gereset en daarna de zelftest, waarbij de meeste functie's uitgezonderd de rijfuncties worden getest.
Alles werkt, de leds worden getest, de kanon elevatie werkt, het kanon schiet en heeft terugslag, de MG ratelt en geeft lichtflitsjes en de toren draait ong 30 graden naar links en rechts en de battle unit leds branden en iets bovenin.
Kortom alles zou moeten werken.
DMD na de test uitgeschakeld, zender ingeschakeld en daarna de DMD, in de hoop dat alles zal werken.
Alles werkt, behalve het kanon en de terugslag dus ook de battle unit kan niet getest worden.

Het kan niet aan de zender liggen want de kanon elevatie werkt wel, ook de lichteenheid werkt. er brand een ledje.

Alle kabeltjes zijn goed aangesloten, er is voldoende spanning in de accu dus ik weet het niet meer!

Nog goede adviezen??

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 21:55 
Heb je toevallig een digitale zender, zoja dan moet je als je de dmd enzo gaat kalibreren ff je stick uitslag van de stick waarmee het kanon op en neer gaat dus ook waar je mee schiet.
Die moet je in het menu van je zender hoger dan 100% of lager dat weet ik nu ff niet zeker, maar dat is makkelijk te testen.
namelijk met een gewone zender moet je als je wil schieten, dus de recoil en het schiet geluid de trim van die stick helemaal naar voren schuiven.
Met een digitale zender doe je dit met calibreren zodat als je klaar bent met calibreren dan zet je die stick uitslag weer terug op 100%, en dan kan je met die stick je kanon op een neer laten gaan.
En als je de stick snel naar voren doet gaat kanon af met geluid en recoil


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 22:32 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
De zender/ontvanger die ik nu gebruik is wel digitaal maar geen digitale trim, ik heb deze juist aangeschaft omdat mijn andere zender/ontvanger wel een digitale trim heeft en dan zijn de functie's waarbij de trim wordt gebruik erg vertraagd.

Wat ik me ook realiseer is dat ik tijdens de terugslag geen beweging van de tank heb gezien zoals mijn Pershin dat wel deed, zou het dan toch aan de DMD liggen?

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 21 sep 2011, 15:43 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
Vervolg van het onderzoek waarom het kanon niet meer werkt tijdens de handeling op de afstandsbediening.

De ontvanger uit de tank gehaald, op het bewuste kanaal een servo aangesloten en een accu aangesloten. Rechter vertikale trim naar vooren en de servo verdraaid wat. met de stick draait de servo normaal.

Conclusie de trimwerking om het kanon te laten werken mankeert niets.

Vervolgens de ontvanger van een kompleet digitale zender/ontvanger in de tank aangesloten, na instellen op mode 1, rechter vertikale trim naar voren (120 %) en stick snel naar voren en het schot gaat af, de terugslag werkt, het kanon gaat voor herlading naar beneden en even later weer naar de oude stand en het volgende schot kan gelost worden. Voor de MG trim geheel naar achteren (120 %), stick snel naar achteren, geen MG schoten :(
Nu zou ik daar wel mee kunnen leven alleen het duurt verrekte lang voor de trim op 120 % staat.

Omdat het kanon wel werkte, oude ontvanger er weer in, helaas, de MG werkt wel maar het kanon doet niets.

Ik heb al eerder beschreven dat het kanon wel werkt tijdens het testen van de niet rijdende functies.

Conclusie, de DME makeert ook niets maar accepteert om een of andere reden het kanon kommando niet meer!

Wie het weet mag het zeggen!

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 21 sep 2011, 17:21 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Rene Pranger schreef:
Met een digitale zender doe je dit met calibreren zodat als je klaar bent met calibreren dan zet je die stick uitslag weer terug op 100%, en dan kan je met die stick je kanon op een neer laten gaan.
En als je de stick snel naar voren doet gaat kanon af met geluid en recoil


Hoi Henk,

Misschien kun je toch deze tip van Rene eens proberen. Eerst met de normale ontvanger, daarna eventueel met de "digitale" ontvanger.
Eerst de trimweg van het desbetreffende kanaal op je zender op + en - 120% zetten en opslaan. Daarna de DMD zijn calibratie/test procedure laten doorlopen en de tank weer uitzetten.
Ten slotte de trimweg weer terugzetten op + en - 100% en de tank weer aanzetten. Het is het proberen waard.
Succes : Thumbup :

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 21 sep 2011, 22:29 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 645
Woonplaats: ouddorp
heb henk vanavond geholpen met zijn probleem .
en het probleem was dat de kanalen op de ontvanger niet goed zaten .
toen even kalibreren en alles werkt : Thumbup : .
en henk nog veel rij plezier met de tank : Chessygrin :

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 sep 2011, 08:56 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
Leo en andere tipgevers bedankt!

Ik was "het spoor even bijster" na de test met de Futaba digitale zender en het terugzetten naar vde standaard zender heb ik een draadje op de ontvanger op een verkeerde plaats gezet en werkte de rijfunctie niet meer.

Gelukkig was Leo bereid mij te ontvangen, dat bracht de oplossing en, voor mij althans ook nog iets nieuws! Leo heeft mijn zender voorzien van twee drukknopjes, een voor het kanon en een voor de MG. Ben ik van het steeds maar trimverstellen af.

Nogmaals mijn dank en specifiek aan Leo!

Discusie kan als gesloten worden beschouwd!

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 maart 2012, 21:29 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 aug 2006, 17:59
Berichten: 297
Woonplaats: prov. Groningen
>>>>>>>>>Gelukkig was Leo bereid mij te ontvangen, dat bracht de oplossing en, voor mij althans ook nog iets nieuws! Leo heeft mijn zender voorzien van twee drukknopjes, een voor het kanon en een voor de MG. Ben ik van het steeds maar trimverstellen af<<<<<<<<<<<<<<

Dat van die knopjes voor main gun en mg wil ik dus ook nog op mijn
futaba f14 zender, wie heeft hier een schema van.
Ik weet dat arthur het al eens heeft uitgelegt maar daar kom
ik niet echt uit.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling