Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 10:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 apr 2018, 18:40 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Sinds enige tijd begonnen aan deze hobby, al langer zeer geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met WW2 maar nu als beginner maar eens begonnen met de ombouw van een 1/16 Tiger 1

Begonnen met demontage van alle delen en het aanbrengen van gebruikersschade en projectielinslagen op de tank, tevens de antenne positie verplaatst en verlichtingskabels geplaatst.

Ben er nogsteeds niet uit welke kleur/cammo ik wil gebruiken voor de uitvoering.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 apr 2018, 12:36 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 16 nov 2017, 08:53
Berichten: 56
Prachtige gebruiks sporen, staat ook bij mij op het program.

_________________
Niet geschoten is altijd raak.
Maus , Hooben. F
King Tiger porsche, Torro M
King Tiger Heschel, T F
Tiger 1, HL F
Leopard 2, HL M
Leopard 2 , T. M
Leopard 1 opbouw, T. M
Gepard in slechte staat. M
Tiger 1 opbouw , Taigen. M/F
King hauler +dieplader,M/F


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 apr 2018, 18:14 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2284
Woonplaats: Gemert
Dag Michel,

eindelijk weer eens iemand die een tank er gebruikt laat uitzien.

Voor gebruikssporen, probeer ook eens een soldeer ijzer. (nu met vlammetje?)
Krijg je bijna echte sleuven.

benieuwd hoe het verder wordt.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 apr 2018, 21:03 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Bedankt voor de reacties!

Inderdaad nu met een vlam gedaan en met een centerpons om de inslagen te creëren in trechtervorm.

Ben nog steeds wel in twijfel welke kleuren ik wil gebruiken, heb nu veel basiskleuren van Createx enkel moet me even verdiepen in welke kleuren ik moet gaan mengen. (alle ideeën welkom : Thumbup : )

Nu staan de lasnaden op het programma mbv putty.

Nieuwe rookgenerator besteld en machhinegeweer enkel is de leverancier niet echt snel en klantgericht dus maar even rondkijken waar ik de onderdelen vandaan kan halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 apr 2018, 08:32 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 16 nov 2017, 08:53
Berichten: 56
Deze gasten hebben een hoop spul, ze zijn niet overal de goedkoopste mee. https://www.twr-trading.nl/NL/reserve-o ... -1-rc-tank
of rc-tank.de of tankmundo.nl of als je geen haast hebt kan je het ook via aliexpress bestellen.
En wat de kleuren betreft, misschien vind je hier wel wat. http://www.alanhamby.com/tiger.html (met dank aan Ger)

Veel succes,

Marcel

_________________
Niet geschoten is altijd raak.
Maus , Hooben. F
King Tiger porsche, Torro M
King Tiger Heschel, T F
Tiger 1, HL F
Leopard 2, HL M
Leopard 2 , T. M
Leopard 1 opbouw, T. M
Gepard in slechte staat. M
Tiger 1 opbouw , Taigen. M/F
King hauler +dieplader,M/F


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 apr 2018, 09:43 
Offline

Geregistreerd: 23 sep 2014, 22:01
Berichten: 10
Ik heb zelf veel spullen bij Tanktoko Apeldoorn vandaan (https://www.tanktoko-apeldoorn.nl/) .. Maar dat is alweer een tijdje geleden, misschien is de service en snelheid nu wel anders. Mooie schade trouwens aan je tank :) Je kan je zo de projectielen voorstellen die die impact hebben gemaakt..haha

_________________
1/16 Tiger 1
1/16 King Tiger
1/16 Sherman M4A3
1/16 Sherman M4A3
1/16 Sherman M4A1
1/16 Sturmtiger (in progress)
1/16 T34 (statisch)
1/16 T34 model Rudy
1/16 Chevy C15TA (statisch model, ben bezig deze om te zetten naar rijdend model)
1/16 M16 Halftrack


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 apr 2018, 19:46 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Bezig geweest met de rookgranaat lanceerders,

Bestaande units en koepel aangepast voor bedrading
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedrading aangebracht en vastgezet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Primer laag gespoten
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 apr 2018, 17:52 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Ok jullie mening graag, ben een beetje aan het hobbyen geweest met een MG daar ik de originele niet heb. Metalen pijpje aangepast en gaten gemaakt en als kern een oude doorschijnend rode lego antenne :lol:

Ik denk dat ik toch een meer realistische versie ga aanschaffen daar deze aan de dikke kant is

https://www.youtube.com/watch?v=ofXUvg0 ... e=youtu.be

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 apr 2018, 21:41 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 15:13
Berichten: 390
Lengte lijkt mij er voldoende michel.
zeker niet langer...korter mag wel.

Wat ik doe als ik n model erbij krijg is veel surfen op internet. (uren en uren....haha)
Veel foto,s kijken en altijd kies ik dan uiteindelijk een bestaand model.
Mijn fantasie is niet de juiste inspiratiebron bij het beschilderen van een model.
Tijdens het surfen maak ik n mapje op mijn computer en drop daar alle gevonden foto,s en info in welke ik wel of denk mogelijk te gaan gebruiken.
Ook informeer ik naar de functies van alle haken en ogen of klepjes welke op de tank zitten.
Zo zie ik soms prachtige projecten langs komen maar zie ik dat men geen weet heeft van een gebruikte koker of zo.
Zonde.
Los van het feit dat iemand je ernaar kan vragen en je een antwoord schuldig moet blijven....
Ik print de achtergrond gegevens ervan uit (welk museum ze staat, achtergrond of wie de tank commandant was...bla bla bla) en ga dan aan de slag.
Wel let ik er op dat mijn kleurschema niet al gebruikt is door bestaande leveranciers zoals Heng Long of Taigen.
Niet omdat ze niet mooi zijn maar meer om mijn eigen model net iets meer uniek te houden.
Inmiddels ben ik al zo veel modellen verder dat ik er ook op let dat ik niet 2 keer hetzelfde kleurschema bouw.
Maar dat is dan omdat diversiteit weer leuk staat in mijn vitrinekast.
Volgens mij staan er diverse projecten van mij op dit forum (scaal 1/6 en 1/16) en er zou ook een Tiger 1 bij moeten staan.
Ik heb daar diverse optische veranderingen op aangebracht zoals de dikker bepantserde bovenkant vd koepel.
Kijk maar eens en dan hoop ik dat je net zo in de diepte duikt als ik wanneer ik ga bouwen...lezen en bouwen.
Want ik herken jou enthousiasme :)

Geniet van jou project en vooral zo blijven doorgaan kerel!
Goed bezig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 apr 2018, 21:52 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 15:13
Berichten: 390
Ohja...nog 1 tip:

Men spoot of gebruikte een blokwitter bij het kleuren van camo.
Ik vond foto,s van een soldaat met een heuse spuit met compressor maar zag ook n foto waarop iemand aan het schilderen was met een bezem.
...of dikke blok kwast.
Ondanks dat de tanks toen dikke deutsche reichsmark kostten werden ze meestal in het veld door de bemanning of onderhoudsploeg gebruiks klaar gemaakt.
Ze gingen zelden naar een parade dus...inderdaad zoals jij al deed....maak er een gevechtsmachine van met gebruikersschade en lekker kliederen met de verf. (ik klieder met een airbrush en detailleer met kwast en weather daarna met water/zwart matte verf en afwas middel)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 apr 2018, 20:06 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Super bedankt mikeman voor alle informatie!, ik heb heel wat gelezen over ww2 maar alle nieuwe info is welkom.

Kleuren ga ik zeker even voor rondkijken Ik heb een heleboel basiskleuren van Createx en ben bezig om een manier te vinden om de juiste kleuren te mengen voor een mooi patroon.

Jammer genoeg heb ik geen draaibank tot mijn beschikking anders had ik de Mg gedraaid, ik denk dat ik deze wel nieuw ga aanschaffen. Ik zie namelijk best wel mooie exemplaren staan.

Als het budget het weer toelaat dan moet ik nog een aantal zaken kopen voor de basis, (rookgenerator, mg) en dan ga ik aan de gang met het verven van het model


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 apr 2018, 20:40 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 15:13
Berichten: 390
Hoi Michel, ik zie graag je vorderingen langs komen.

lekker zo doorgaan :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 jun 2018, 12:16 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Het is weer enige tijd geleden maar we hebben niet stilgezeten 8)

Met behulp van miliput lasnaden gemaakt en de hele set in de grondverf gezet, het begint er al een beetje op te lijken : WohoW :

Ook een tijdje bezig geweest met de smokeunit maar nog erg in twijfel of ik deze wil toepassen gezien het vake mis gaat met deze units dan dat het iets bijdraagt

De koplampen moeten nog netjes gemaakt worden, helaas was het niet direct gelukt met miliput kapjes te maken :?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 okt 2018, 17:14 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Na een tijdje werken ben ik al een aardig eind op weg met de Tiger : WohoW :

Allereerst was ik gestart met een panzergrijs basis enkel ben ik later omgeschakeld naar een Camobasis, gezien het mijn "sport" is alles te doen met materialen welke ik al bezit is al het spuitwerk met Airbrush gedaan m.b.v. Createx Opaque, tinting en pearlized kleuren.


Modder is gemaakt van houtlijm op kleur gebracht met olieverf en echt zand/modder


Roesteffecten mbv staalwol in azijn en dan laten corroderen, dit vastgezet op de tank met haarlak
(dit was uiteindelijk de meest handige en werkzame optie na uitproberen van alle technieken)


Originele rookunit omgebouwd naar een versie met weerstand welke nu weer perfect werkt


Nu enkel nog het gereedschap in goed kleuren verven en decals plaatsen en de koplampen netjes maken of vernieuwen, ik ben benieuw hoe jullie hem tot nu toe vinden. En alles voor het eerst zonder ervaring met airbrush en modelbouw :lol: :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 okt 2018, 09:28 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 16 nov 2017, 08:53
Berichten: 56
ziet er werkelijk waar erg prachtig uit, ff een paar foto's met een andere achtergrond setting en je kan hem nauwelijks herkennen als een schaal model.
Ben benieuwd hoe hij er "live"uitziet.
Good Job!!!!
vg Marcel

_________________
Niet geschoten is altijd raak.
Maus , Hooben. F
King Tiger porsche, Torro M
King Tiger Heschel, T F
Tiger 1, HL F
Leopard 2, HL M
Leopard 2 , T. M
Leopard 1 opbouw, T. M
Gepard in slechte staat. M
Tiger 1 opbouw , Taigen. M/F
King hauler +dieplader,M/F


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling