Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 apr 2024, 01:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 aug 2015, 20:46 
Naast de Torro tank wilde ik graag ook 1 van de aangekochte stel heng long tanks ombouwen naar 2.4 ghz.

Na wat huiswerk over gegaan tot aanschaf van heng long 2.4 ghz zender en heng long unit.

De tiger tank die ik wilde ombouwen

Afbeelding

De electronica ombouw

orginele 27mhz electronica

Afbeelding

De 2.4ghz zender met mainboard

Afbeelding

Daar ik twee ontvanger mainboards heb van heng long kan ik met 1 zender twee tanks aansturen , vind ik wat handiger in plaats van per tank een zender te moeten aanschaven .

De bedrading van de motor vervangen en de heng long 2.4 ghz mainboard ingebouwd , de voeding voorzien van een 10amp zekering voor behoud van de mainboard unit.

Afbeelding

Na wat lees werk op het net begrepen dat de heng long unit te heet kon worden , sommige zetten een fan op de mainboard maar ik kwam er achter dat er ook zeer veel warmte van de electro motoren afkomt , nu had ik nog een fan van een computer over en bedacht dat ik deze op een redelijk centrale plek in de tank wilde monteren zodat er koele lucht de tank in gezogen word en het door in de bodem aanwezige openingen de warmte er uit word geblazen.
De fan heb ik aangesloten op het kanaal waar normaal een rookunit door aangestuurd word , na wat testen merkte ik dat de tank inwendig lekker koel blijft.

Afbeelding

De tank weer in elkaar en wat foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap is wachten op electronica om de tank IR battle klaar te kunnen maken , er zijn wat delen onder weg van uit Australia .

Grt Ivar


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 13 sep 2015, 19:24 
Foto's van de tank met de IR system

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was voor ombouw een mooie tank om aan te werken ,ik weet onder tussen dat de tiger van heng long nog al wat detail fouten bezit .

Daar ik dit zelf niet 100% storend vind besloten om de tanks die ik bezit niet zwaar te gaan verbouwen naar orgineel looks , dit is puur daar ik dat in combi met een ander hobby die ik heb het kwa tijd niet red en het anders te kostbaar word , zal eerder de gear aandrijving nog modificeren daar dit ook niet 100% hufter proef is gebleken na uitvoerig testen op de test baan .

Grt Ivar


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 16 sep 2015, 10:10 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Mooie foto's Ivar en super dat het je gelukt is! Ben eigenlijk ook benieuwd naar hoe je de foto's gemaakt hebt.... Met een camera dat is duidelijk maar verder?: WohoW :


Groet,

Erwin R. Robijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 feb 2016, 20:41 
Alsnog bedankt voor de positieve reactie .

Kwa foto's voordeel van de vele foto programma's van tegenwoordig dat je voor een amateur leuke foto's vrijwel direct aangepast kan maken , instagram is gemakkelijk bruikbaar om je foto's mooi te bewerken en dat simpel met je mobile :P

Grt Ivar


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling