Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 03 mei 2024, 17:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 sep 2014, 18:50 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 705
Woonplaats: Eerbeek
Het is nu tijd om mijn project te laten zien. :)

Het afgelopen half jaar ben ik bezig geweest om info ed. te verzamelen en de mogelijkheden te bekijken om met dit project te gaan beginnen!
De keus was ook moeilijk, het zou een M8 Greyhound worden of de M20 Utility Vehicle, vanwege de beperkte ruimte in het voertuig heb ik gekozen voor de M20.

Afgelopen vakantie heb ik daarbij in Normandië nog wat detail foto's kunnen maken in het nieuwe Tankmuseum van een M8 Greyhound dit is het type met koepel ,het onderstel is hetzelfde als die van de M20.

Hier de M8, helaas geen M20 gezien in Normandië
Afbeelding
Afbeelding


Ook als referentie gebruik ik een 1:35 Tamiya bouwkit.
Moet zeggen dat het niet meevalt om alles op 1:16/1:15 om te zetten! , maar dat is een uitdaging! :D

De basis is weer een kleinere Bruder Truck geworden en een Rc Nikko wagentje voor de stuurinrichting.
De bedoeling was om een Elmod Truck module in te bouwen , zo gezegd zo gedaan .....nu na een aantal weken is dit totaal mislukt de print heeft er de brui aan gegeven! : Blink : of zo! niet overbelast of gestoten of verkeerd aangesloten!
En zo zit er nu een gewone motorregelaar in , de overbrenging van de motor naar de achteras is met een wormwiel.

Het wordt weer een project op de eigen manier van Gerhard's aparte bouwwijze :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Wordt vervolgd!

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 sep 2014, 22:13 
Hoi,
Zal het jouw niet beter uitkomen het voertuig via de zender bij voorbeeld Turnigy 9x of vergelijkbare zender
en een Beier - soundmodule te besturen? En goed koper is het ook nog. :)
Bekijk even mijnen post " Sherman M4A1 - zonder tankprint " te vinden /Projecten/Sherman M4A1 - zonder tankprint.

lg Bashier


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 10 sep 2014, 22:59 
hoi gerhard,

mooi project heb je daar weer : Thumbup :
ben wel benieuwd hoe je dat allemaal voor elkaar gaat krijgen : Builder :
succes ermee!!!!

groetjes
jer.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 11 sep 2014, 17:29 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 705
Woonplaats: Eerbeek
Dank je Jerry , heb af en toe al even s'nacht wakker gelegen :wink: ojee waar ben ik aan begonnen! :lol:

@ Bashier: bedankt voor de tip! : Thumbup : maar ik vind geluid een leuke toevoeging maar geen noodzaak, vind het al spannend genoeg om het te proberen te bouwen :lol:

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 okt 2014, 16:45 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 705
Woonplaats: Eerbeek
Update!

Afbeelding

Aan het project moet veel getekend worden ,en dat is niet erg omdat dit een van de dingen is die ik graag doe.
Elk stuk wordt uitgetekend, gepast, vergeleken met het 1:35 model en plaatjes uit het boek van Osprey ( M8 Greyhound Light Armored Car) en van het Internet.

Het uit een grote plaat halen van de onderdelen doe ik met de Dremel (slijpschijfje) , je kunt het zagen maar heb gemerkt dat je mooier kunt werken om het met de Dremel te doen ,heb het geprobeerd met een elektrische figuurzaag :? maar als je een eindje op weg bent is het deel wat je hebt gezaagd achter het zaagje door de warmte weer aan elkaar gesmolten :lol:

De plaatjes! :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De onderkant ,ivm met de geringe hoogte....kwam ik later achter :D is alles naar de onderkant geplaatst , wordt nog afgedekt.
De aan/uit schakelaar en laad plug wordt zoals ik nu bedacht heb aan de zijkant geplaatst tussen het voorwiel en het eerste achterwiel ,dit valt dan mooi weg omdat er een afdekkap overheen komt.

Afbeelding

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 16:14 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 705
Woonplaats: Eerbeek
Ben een stapje verder met de opbouw.

Het idee om de aan/uit schakelaar aan de zijkant te plaatsen heb ik laten vallen ,en heb een betere plek gevonden en beter toegankelijk..
het is in de motorruimte geplaatst.
Heb het zo gemaakt dat de deksel van de motorruimte afneembaar is , hieronder zit naast de schakelaar ook het oplaatpunt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er nog een beetje ruw uit ,maar dat ga ik deze week mee aan de gang om alles mooi gelijk en glad te krijgen , om dan verder te gaan met de'" spatborden" die in het echt nooit een lang leven hadden of ze waren hevig beschadigd of er afgehaald.

Nadeel van het voertuig was de dikte van de bepantsering die te dun was en veel slachtoffers maakten vooral door mijnen, met heeft dan ook later extra beplating onder het voertuig aangebracht wat een beetje meer bescherming bood.

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 21:33 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Mooi project Gerhard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 22:18 
neem al aardig wat vormen aan gerhard : Builder :

succes verder,en blijf dit mooie project uiteraard volgen : Thumbup :

groetjes
jer.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 23:46 
Hallo Gerhard,
Echt spannend project. : Thumbup :
Ik les er regelmatig mee. : Sailor :
groeten Bashier


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 22 okt 2014, 18:27 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 jan 2005, 21:25
Berichten: 1349
Woonplaats: Gemert
Allo Gerard,

Mooi project om te volgen.
Begint al aardige vormen te krijgen. Door het bouwproces heen veranderen sommige dingen.
Spreek uit ervaring. :D

_________________
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 okt 2014, 08:53 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 705
Woonplaats: Eerbeek
Dank allen voor de belangstelling! : Thumbup :

Net wat je zegt Randy! .
Er veranderen veeeel dingen tijdens het bouwproces :lol: , heb inmiddels het voorste spatbord ook al aangebracht en was begonnen met de beplating aan de zijkant.....en toen kwam ik erachter dat de "bakken" tussen de wielen iets te groot waren en de zijbeplating van zowel de achterkant en de voorkant niet geheel volgens het eggie geloofwaardig overkwam :?
Dus heb ik eerst de "bakken" opnieuw gemaakt en kleiner zodat deze beter naar binnen vielen zoals het hoort , de beplating aan de zijkant laat ik vervallen omdat het toch het meest voorkomende is wat je op veel foto's ziet.

Gelukkig had ik drie grote platen Polystyreen 100cm x 60cm en heb er al eentje bijna verbruikt , ook al lijkt het een "klein" project er gaat veel plaatwerk in zitten vooral omdat ik onderdelen vaker dan 2x over moet maken :lol:

De achterkant is ook al aardig klaar, zal kijken of ik deze week nog een foto er van kan plaatsen ,en dan merk je ook weer dat de maatvoering van de kant en klare Evergreen strips niet echt oké is, te minste die ik er voor gebruikte ,dus werd dat meer schuurwerk.

Nu is het wachten op de 4 pakketjes met onderdelen die ik besteld heb!

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014, 18:43 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 705
Woonplaats: Eerbeek
Hallo vanuit de huiskamer! :)

De achterkant tot zover,heeft nog wat opvul en schuurwerk nodig, heb gemerkt dat je met normale muurvuller ook goed kunt werken.
Afbeelding

De voorkant:
Afbeelding

de bovenbouw voor de chauffeur en bijrijder ,en aan de voorkant onder heb ik wat weggehaald het was te lomp daar heb ik toch wat nachtjes over nagedacht omdat dit niet klopte ,hij was ook lager dan de achterkant , was eigenlijk bang dat de voorkant daardoor mislukte :oops: gelukkig toch gedaan nu ziet het er veel beter uit!

En alvast begonnen om de Pershing commandant over te plaatsen naar de Britse/Canadese kant ,verwijderen van de helm ging vlot :D
Ook de chauffeur en bijrijder zijn geschminkt :wink:
Afbeelding

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014, 20:47 
mooi gedaan allemaal gerhard : Builder :

ook jou figuurtjes zien er goed uit : Builder : : Thumbup :

blijf het volgen!!!!!!!!! : Chessygrin :

groetjes
jer.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 09 nov 2014, 17:17 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 705
Woonplaats: Eerbeek
Het gaat weer verder! :)

De figuren zijn nu af...

Afbeelding

Er is nu heel veel gedaan in die paar weken waarin ik er 2 van vrij was en dat is lekker om rustig te bouwen en....afbreken, herstellen :D
De luiken aan de voorkant gemaakt met zoveel mogelijk details, ze kunnen niet dicht!
bouten ook opgebracht, best lastig werkje.
Afbeelding
Afbeelding

De zijkant met de materiaalbakken en mijnenrek en handvaten op verschillende plekken en wat lasnaden aangebracht (moet nog na bewerkt worden)

Afbeelding
en met de deksels open! ,nou had ik op de modelspoorbeurs bij een standhouder "speciale" industrielijm gekocht ,deze kon goed gebruikt worden voor (bijna) alles als het maar op kamer temperatuur was en schoon en niet vet.....zou absoluut Polystyreen en metaal kunnen lijmen.........alles wil geplakt worden (vooral aan mijn vingers) maar geen messing schanieren aan Polystyreen :? gewone secondelijm uit de bouwmarkt is volgens mij hetzelfde als de "speciale" industrielijm die ik gekocht heb..

Afbeelding

Kijkje aan de achterkant ,sleepogen en trekhaak aangebracht ,nu nog de uitlaat (stukje) aan de rechterkant en de beugels en de achter verlichting ( moet ook nog aan de voorkant) verlichting moet nog geleverd worden.
Ook hier de lasnaden nog onafgewerkt.

Afbeelding

en tot slot nog een kijkje van boven.
Afbeelding

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 nov 2014, 22:15 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 15:13
Berichten: 390
Traag maar gestaag komt er steeds meer een prachtig voertuig tevoorschijn.
Netjes gedetailleerde luiken en zo en volgens mij zit het met de schaalverhoudingen (khad in het begin mijn twijfels) ook wel goed.
Leuk project om te volgen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling