Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 03 mei 2024, 21:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 aug 2014, 23:19 
De M4A1 ( Mato ) had er van begin aan problemen en enkele functies zo als elevatie van de kanon deden het hele mal niet. :twisted:
Terug sturen naar de verkoper was geen optie omdat deze tank tenminste hier bij ons in Nederland en ook in Duitsland niet meer te kopen is.
Wat doen ? Ik bestelde metalen upgrades. Maar had ik tot nu geen problemen zo had ik deze nu.
De loopwielen bij de Bogies wilden niet draaien. De plastic en ook de metalen track 's bleven niet op de wielen - kort gezegd een ramp! :twisted:
Ik heb alles moeten uit elkaar halen slijpen, smeermiddel op de asen en de bogies weer in elkaar gezet.
De wielen op een rij gezet.
De elektronica werkte ook niet goed en motor stook bij blank gas in de flik : WohoW :
Voorlopig wilde ik de origineel versnellingspack in de Sherman laten. En ik had er nog gewone motoren van de Asia Tam Flachgetriebe. Niet lang overlegt. De Mato - motoren eruit en die van AsiaTam in de tank gezet.
De elektronica ook eruit.
Wat zit nu in mijn Sherman M4A1?
* Een ontvanger
* USM RC-2 soundmodule van Beier
* speaker
* twee regelaar voor gewone motoren
* gewone motoren van AT
* zender: Turnigy 9xR met origineel software

Helaas geen nieuwe foto. Nu ziet het binnen de tank mooier uit. :lol:

Afbeelding

... nu goed werkende bogie 's. :D
Afbeelding

Om dat ik slopen zo leuk vind ook nog te toren gesloopt. :lol:
RRZ , elevatie en toren op servo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En drie dappere Amerikanen op de Sherman gezet.
Dat zijn de mannen. : Chessygrin :
Afbeelding

En hier een kort filmpje van de Sherman. Helaas door dat regenweer en het niet optimale licht niet de beste kwaliteit.
https://www.youtube.com/watch?v=NyOm_eN ... e=youtu.be

...hier is te zien dat de bogie's het nu wel doen. : Thumbup :
Het nog niet alle functies werkten. Het is een iets oudere video.
https://www.youtube.com/watch?v=_wFv6fccb7E

Een nog enkele foto's van ons bijeenkomst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Sherman nog een video gevonden. :)
https://www.youtube.com/watch?v=afdTsvmnwZ8
en deze
https://www.youtube.com/watch?v=1Lh6SW- ... e=youtu.be


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 28 aug 2014, 13:40 
Mij is het vandaag gelukt met een machine een inlay voor de Sherman - down hull uit Aluminium de knippen.
Het is heel mooi en en op maat. Had er niet meer veel bij moeten werken. : Doctor : : Chessygrin : : Chessygrin :
Een kettingspanner voor mijn Sherman ben ik ook begonnen.
Zo kan ik nu Flachgetriebe met Brushless - motoren in mijn Sherman zetten. : Sailor :


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 04 sep 2014, 21:48 
En hier voor jullie een foto gemaakt. De bodem een uit Poly 1mm en Aluminium 1 mm dikke.
Het hek en Zijwanden van 2mm Aluminium.
Is natuurlijk nog niet klaar. Het moet er nog veel gedaan worden. : WohoW :
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bashier Botha op 16 jan 2015, 23:01, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 05 sep 2014, 21:57 
Mannen , ik ben er weer een stap vooruit gegaan wat een metalen hul betreft.
Vandaag de openingen uitgeknipt voor de bogie's. Met de gereedschap wat ik heb een roXX werk maar het is wel gelukt. De Sherman staat weer op zijn eigen loopwielen.
Het volgende zal er de bereik van de gear boxes gemaakt worden.En wil ik Flachgetriebe van AsiaTam inbouwen.

Op het foto was maar allen een zijkant klaar.
Afbeelding

groeten Bashier


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 05 sep 2014, 22:33 
Bashier Botha schreef:
Mannen , ik ben er weer een stap vooruit gegaan wat een metalen down hull betreft.
Vandaag de openingen uitgeknipt voor de bogie's. Met de gereedschap wat ik heb een roXX werk maar het is wel gelukt. De Sherman staat weer op zijn eigen loopwielen.
Het volgende zal er de bereik van de gear boxes gemaakt worden.En wil ik Flachgetriebe van AsiaTam inbouwen.

Op het foto was maar allen een zijkant klaar.
Afbeelding

groeten Bashier


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 sep 2014, 15:51 
ziet er goed uit bashier: Thumbup : : Builder : : Thumbup : .

groeten
jerry.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 sep 2014, 21:36 
@ Jerry
Dank je wel. :)
Vandaag twee frames uit 2mm Aluminium gemaakt welke aan twee plekken binnen de hull komen om nog meer stevigheid te hebben. Maar vraag niet hoeveel ik handmatig moest zagen. :roll:
Helaas was het voor goede foto's al te donker. Ik zal morgen een foto of twee maken.
groeten Bashier


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 10 sep 2014, 22:02 
Ik ben weer een stuk vooruit gegaan. De Sherman is nu bijna klaar. Alleen de kettingspanner moet ik nog maken. :D
Afbeelding

Afbeelding

Brushless - motore en metalen gearboxes of Flachgetriebe zet ik later in de tank.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 11 sep 2014, 16:33 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2216
Woonplaats: Gemert
Wordt een strak panzertje. Behoorlijk zwaar.
Benieuwd hoe dat gaat rijden in het zand.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 sep 2014, 23:28 
@ Jan
Tot nu is het gewicht geen probleem. Hij is niet eens zo zwaar dan mijn Tiger I of Panther F.
Maar ik was ook van plan hem niet te licht te maken. Ziet er realistischer uit wanneer hij iets meer gewicht had dan tot nu toe.
Ik verwacht geen problemen wat het rijden op zand betreft. Maar de praktijk en de eerst proefrit is altijd spannend. :lol:
De vering ziet er goed uit wanneer hij op zijn bogie's staat. De motoren zijn er ook sterk. Zijn van de Flachgetriebe ( AsiaTam ). Zeker geen BL - motoren dat klopt. Het Achillis pees is zeker de plastic gearbox van MATO. Maar die blijft alleen voorlopig in de Sherman
Later ga ik nog BL- motoren en metalen gearboxes in de tank zetten. Maar dat komt later. Ik wil nu zien hoe hij rijd en hoe de tank het doet met mijn veranderingen.
Tot nu ben ik optimist dat het goed komt.
Ik hoop dat ik hem over twee weken in Schaarsbergen klaar heb. Helaas lukt het niet dat de Sherman tot zondag rijklaar is.
groeten Bashier


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 29 sep 2014, 17:49 
Zo ik heb nu een afgeveerde kettingspanner voor de Sherman gemaakt. :D :D :D
Ik had er drie ideeën hoe het zal kunnen. Maar deze lijkt mij het absoluut betrouwbaar en simpel in gebruik.
Voorbeeld was de loopwielen vering van Edwin ( apamotec ).
Ik ben met hem al op kunstgrasmat gereden. En ik kan zeggen hij is op de zelfde goede manier zijn werk dan de verende kettingspanner in mijn Tiger I en Panther F Schmaltuerm.
Ik heb op dit moment alleen foto's van de kettingspanner zelf. Omdat ik de tank nog een keer voor het plakken van de metalen hulk uit elkaar heb moeten halen. Maar ik maak in de komende dagen noch meer foto's en misschien ook een filmpje.
De Sherman zal aan de plek war de gewone kettingspanner zit een nep - kettingspanner blaken.
Zo is er niet te zien dat de as van de verende kettingspanner in het tank hull zit.

En dat is mijn baby. : Chessygrin :
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 05 okt 2014, 19:54 
Afbeelding


Wilde zien op mijn afgeveerde kettingspanner in de problemen komt wanneer ik metalen track op mijn Sherman heb.
Nee, hij kam niet in de problemen en dat op kunstgras!

https://www.youtube.com/watch?v=QNiY-HU9PmQ

Ook door het verhoogde gewicht ( metalen hull ) van de Sherman rijd hij nu veel mooier.


Ook in dit geval een dik stuk gevouwen papier maakt hem niets uit. : Chessygrin :
https://www.youtube.com/watch?v=B1TunYtf8dc


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 09 okt 2014, 12:46 
Was nu een tijd bezig met verbeteringen. : Builder :
De kettingspanner - test' s waren voor mijn versnellingen ( origineel Mato ) iet 's te heavy.
Zij waren niet meer te gebruiken en ik moest deze vervangen voor de tijd wat ik geplant had. : Andry :
Ik wilde AsiaTam Flachgetriebe inbouwen maar dat is bij de Sherman van Mato niet zo simpel omdat de bogies in de weg staan.
De gewone BL- motoren , wat ik tot nu gebruikte zijn te lang. Maar ik kon het oplossen . Ook mijn metalen hull heb ik tot voren gemaakt. Het gewicht is absoluut geen probleem.
Met het nieuwe setup rijd de Sherman nog beter dan met de Mato versnellingen.
Enkele foto's. Een video heb ik ook gemaakt en volgt binnen kort.

Afbeelding

Afbeelding

groeten Bashir


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 09 okt 2014, 19:37 
Op dit video rijd de Sherman op een kunstgrasmat wat voorkomt dat je wegleid.
Wat natuurlijk bochten rijden en spins erg moeilijk maakt.
De Sherman tank rijd met dit setup viel natuurlijker. En de kettingspanner doet zijn werk uitstekend. : Chessygrin :
De track blijven war ze moeten zijn op de loopwielen.
VIDEO
https://www.youtube.com/watch?v=39ZRXn1F6Nc

groeten Bashier


Laatst bijgewerkt door Bashier Botha op 10 okt 2014, 16:52, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 10 okt 2014, 12:56 
Nog enkele foto's vom afgeveerde kettingspanner made in Holland. :D
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling