Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 03 mei 2024, 23:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 jun 2014, 11:17 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Hoi Jeroen,

Ik weet niet hoe oud de BTN-Pershing is, maar hij verdient deze upgrade. Kinderen en ouders zullen er nog meer plezier aan beleven.

Groet,

Erwin R. Robijn

P.S. Jo heeft de legerbankjes in de tuin neergezet.... Ze vallen schijnbaar in de smaak, moet ik er nog meer bestellen?! : Sailor : En... ze is gisteren met Sander naar de dumpstore gegaan en heeft o.a. een 50 Cal. munitiekist gekocht voor de lipo accu's.... : WohoW :


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 jun 2014, 14:50 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Inbouw van het spanwielsysteem

Het spanwielsysteem maakt het mogelijk om de spanwielen eenvoudig te stellen en verstevigd het voorste deel van de onderbak.

Afbeelding


Volgens de begeleidende Duitstalige handleiding, moet ik eerst de achterste zwenkarm verwijderen. Daar ben ik blij mee want die zwenkarm drukt het 'spanwiel' uit de middellijn, waardoor deze niet in lijn ligt met de overige wielen.

Ook nu verwarm ik de metalen as van de zwenkarm met een soldeerbout op 450 graden, gedurende 45 seconden, waarna ik de as met een tang er uitdraai. De as wordt niet hergebruikt.

Vervolgens moet ik het uitstekende aan de onderbak (waar de as doorheen gestoken was) verwijderen. Ik doe dat met een frees. Daarna moet ik met een 4 mm boortje, handmatig de doorvoer voor de spansysteem verbreden.

Afbeelding

De wandplaat van het spansysteem bevat twee gaatjes met een doosnede van 2mm voor twee boutjes en moertjes. De gaatjes zitten op een vreemde plek, dus heb ik nieuwe gaatjes geboord.
Bovendien heb ik aan de achterzijde van het metalen wiel, de nok afgevijld tot 1.5 mm boven het wiel. Hierdoor ligt het spanwiel exact in lijn met de overige wielen.

Afbeelding

M2 boutjes met sleuf worden meegeleverd, ik heb deze omgewisseld voor M2 boutjes met kruiskop. De meegeleverde koperen buis dient op maat gezaagd te worden, rekening houdende met aan weerzijden een meegeleverd tussenschijfje ter bescherming van de kunststof wand. Vervolgens kan het geheel ingebouwd worden.

Afbeelding

Tot slot dient het loopwiel gelegen achter het spanwiel gefixeerd te worden. De zwenkarm is immer verwijderd. Er worden schroefjes meegeleverd, maar ik kies voor een stalen pin door en verlijmd met de resterende delen van de zwenkarm. De overige holtes heb ik opgevuld met twee componenten lijm. Let er bij het positioneren van het loopwiel er op, dat het loopwiel vrij moet blijven van het spanwiel!

Afbeelding




Klus geklaard.


Groet,

Erwin R. Robijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 17:23 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Prachtig stukje werk, Erwin.
Prima uitgebreide en gedetailleerde bouwbeschrijving : Thumbup :

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 18:13 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Hoi Ger,

Het blijft leuk, ondanks dat ik vanochtend pas zag dat één van de nieuwe metalen spanwielen gebarsten is, waarschijnlijk een te bros gietsel. Ik heb Dominique gevraagd om een vervangingsset.

Groet,

Erwin R. Robijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 jun 2014, 16:09 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Beste allemaal,

Vandaag heb ik de metalen sleepkabel binnen gekregen, ter vervanging van de gebroken en incomplete kunststof sleepkabel. De metalen sleepkabel voor de US tanks koop ik, net als de metalen 50 cal voor de koepel, bij AFV Modellbau in Duitsland.

Afbeelding


Zoals zoveel bedrijven in Duitsland, maakt ook AFV modellbau gebruik van de koeriersdienst DHL, met een aflevertijd van +5 dagen en een tarief (17,50 Euro) dat veel te hoog ligt. Ze gaan bekijken of ze in het vervolg een lager verzendtarief kunnen hanteren in combinatie met een andere vervoerder.

Groet,

Erwin R. Robijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2014, 09:43 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
De nieuwe metalen aandrijfwielen zijn gisteren binnengekomen en gemonteerd. Eindelijk kunnen de metalen T80E1 Tracks geplaats worden en is m'n burootje weer wat leger.... : Sailor :

Wat zijn de tracks toch mooi wat betreft detailering, uitstraling en gewicht. Weer een fraaie functionele toevoeging aan de BTN-Pershing voltooid.

Afbeelding


Groet,

Erwin R. Robijn


Laatst bijgewerkt door Erwin R. Robijn op 14 jun 2014, 13:25, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2014, 12:02 
ziet er idd goed uit erwin : Thumbup : : Builder : : Thumbup :

groetjes
jer.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2014, 15:07 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Hoi Jeroen,

Het is een leuk project voor een nog leuker doel : Thumbup :

Het afgelopen weekend een luikje op het bovendek gemaakt om de nieuwe aan/uit schakelaar te kunnen bedienen....

Afbeelding

Zijn de bestelde periscoopbeugels gemonteerd....

Afbeelding

En is de balletjesschieter verwijderd en vervangen door het Asiatam recoil systeem, metalen loop en mondingsrem met high intensity flash.

Afbeelding

Voor de montage van het recoil systeem, kon ik gebruik maken van de bestaande scharnierpunten. Ik moest wel nieuwe bevestigingspunten maken om het Asiatam recoilsysteem aan te bevestigen.

Groet,

Erwin R. Robijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2014, 15:30 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Het BTN-antenne vaantje is sinds afgelopen zondag beschikbaar, zie http://www.ebay.nl/itm/1-16-Scale-BTN-B ... 2a3e9e200c.

Ik krijg het BTN-vaantje gratis bij een bestelling van minimaal drie andere producten uit de shop. Dus die ga ik vandaag maar eens voor de BTN-Pershing bestellen.

Groet,

Erwin R. Robijn


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling