Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 03 mei 2024, 19:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013, 01:10 
Vandaag de door bestelde 1/16 Heng Long Jagdpanther binnen gekregen. De hele bestelling/koop heeft wat vertraging opgelopen omdat ik de bestelling had laten aanpassen. In eerste instantie stond er een andere uitvoering van deze HL Jagdpanther in bestelling maar toevalligerwijs kwam ik er tijdens wat zoekwerk op het internet achter dat er een 'nieuwere' versie van deze tank beschikbaar is.

Heng Long Jagdpanther met IR-set en als het goed is een verbeterde zender/ontvanger, gearbox, loop met recoil. De accu al even aan de lader gehangen voor een eerste testrit maar ik kan nog niet een echt oordeel over het rijgedrag geven. Andere zaken vallen wel op maar deze zullen voor HL gebruikers niet verbazen:

ROOK
Rook unit doet het out of the box al niet, heb de tank nog niet open gemaakt dus zal aankomende week even kijken of er een draad oid los hangt of dat er wat anders mis is. Aan de andere kant kan ik die rook unit er ook meteen uitslopen want ik had er over het internet al over gelezen maar dat ding maakt echt een ontzettende herrie. Bij het lezen van de verhalen op het internet had ik mij daar al een kleine voorstelling van gemaakt maar in de praktijk is het nog veel erger :-)

RECOIL
Leuk zo'n recoil unit maar de loop gaat eerst achteruit en daarna hoor ik een knal... Dit simuleert een kruisboog o.i.d. maar geen kanon. Iets waar ik later nog wel eens naar ga kijken.

GELUID
Tja ook hier heb ik op het internet al voldoende over kunnen lezen: die hele unit gaat er ook uit en zal vervangen gaan worden want dit klinkt echt nergens naar. Is geen klacht want dat wist ik al voordat ik de tank aanschafte.

ACCU
De accu moet uit de tank gehaald worden om aan de lader te kunnen hangen, ze hebben 'heel handig' een luik in de bodem van de tank gemaakt dat met een schroef open gemaakt kan worden. Ik snap niet waarom ze de draden in het accu compartiment zo kort hebben gemaakt en de ruimte zo krap. Het is een kwestie van flink proppen om alles er in te krijgen. Dat is vragen om problemen in de toekomst.

PAINT JOB
Ik ben van de plan om de gehele tank van een nieuwe verflaag te voorzien maar 'van fabriek af' vind ik de kwaliteit van het schilderwerk ondermaats. Nogmaals voor mij persoonlijk maakt dat niet zo veel uit maar als je een dergelijke tank koopt om deze 'out of the box' te gebruiken dan moet dat gewoon allemaal strak zijn. Aan de achterzijde van de tank is de verf voor een deel 'afgebladerd' .Alhoewel afgebladerd is niet het juist woord: er zit gewoon geen verf en het is duidelijk dat dit komt omdat de tank voor het spuiten niet goed ontvet is geweest.

VOOR DE REST
Dit is slecht mijn eerste indruk na nog geen 30 minuten gebruik en er komen ongetwijfeld nog veel meer zaken naar boven: deze zal ik zeker in dit verslag gaan verwerken. Morgen zal ik bij daglicht een aantal foto's van de huidige staat gaan maken.

Betreffende dit project: het gaat mij vooral om het bouwen (lees aanpassen) en het airbrushen en weatheren. Het rijden heeft mij nog niet kunnen pakken.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013, 12:11 
En nu de foto's die bij het bovenstaande verhaal horen. Voor alle duidelijkheid, dit is out-of-the-box. Ik ga de hele JP compleet aanpassen, dus details aanbrengen en alles van een nieuwe verflaag voorzien. Daarnaast een aantal technische aanpassingen op het gebied van RC, dus geluid, rook module, tracks etc etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013, 13:35 
Kort film fragment van de JP

http://www.youtube.com/watch?v=VmwgrRXwaxU


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013, 17:25 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 mei 2009, 22:00
Berichten: 364
Woonplaats: nieuwegein
Hallo Rick waarom heb je die klauwhamer er naast gelegd : Nar : :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013, 23:16 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Stille hint?

Ben benieuwd wat je er van gaat maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 jun 2013, 11:44 
Die klauwhamer nog niet nodig gehad dus het valt allemaal wel mee. Zit nu te denken hoe ik de binnenkant opnieuw in kan delen wil dat accu compartiment er uit halen om meer ruimte te creeeren en wil de schakelaars verplaatsen en kijken of het mogelijk is een constructie te maken waarmee de tank aan de lader gehangen kan worden zonder dat de accu er uit gehaald hoeft te worden. Heeft daar iemand ervaring mee? Lijkt mij een kwestie van een speciale schakelaar in jet circuit op nemen met de standen rijden en laden.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 jul 2013, 13:29 
Hoi Rick

Lijm het luik dicht met 2 componenten lijm en zaag aan de binnenkant de accuruimte weg .
dan heb je ruimte extra .
ik heb dit bij mijn HL tiger1 ook gedaan ,kap zit los van de onderkant dus je kunt zo je accu laden zonder deze eruit te halen .
fred


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 20 jul 2013, 13:48 
Alles maar eens serieus uit elkaar geschroefd en een audio test gedaan. Wat is de standaard speaker waard als je daar een andere behuizing voor zou maken? En hoe klinkt alles als je er een normale HiFi speaker op aansluit? Als je geen budget hebt en niet handig bent is het zeker de moeite waard op een potje te gebruiken die je als speaker behuizing toepast. In dit geval een potje waar kauwgom in heeft gezeten. Kost je niets, een heel eenvoudig klusje en toch best al een flinke verbetering.

Een echte goede speaker klinkt natuurlijk nog beter alhoewel het allemaal misschien te veel bas heeft. Wat wel opvalt als je de kale geluiden beluisterd: men heeft echt hele beroerde geluiden/samples gebruikt. gewoon slordig waarbij je bijvoorbeeld kan horen dat er geen mooi begin of einde aan het geluid zit. Het geluid van de machine gun en engine start vallen nog wel mee. Diepte punt is het geluid van de motor. Dat is niet meer dan en geluid dat omhoog of omlaag oscilleert afhankelijk van het toerental van de motor.

Ik heb vandaag de Soundmodul USM-HL van Beier bestelt, wat ik daar zo snel van heb beluisterd klinkt dat niet slecht en je hebt de mogelijkheid om zelf sound op te nemen of toe te voegen met behulp van en SD-kaart. Teven een Visation speaker op de bestellijst gezet.


Hier een film van de geludistest die ik heb gedaan, opgenomen met professionele audio apparatuur dus wat je hoort is best accuraat.

http://www.youtube.com/watch?v=ygMJ1CHSRjU


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 20 jul 2013, 16:01 
Hoi Rick

Ik heb de uitvoering van Heng Long al een tijdje in huis de Infrarood uitvoering .
Tip Lijm het luik aan de onderkant dicht met 2 componenten lijm en ga via het luik aan de achterkant op de bovenbouw .
Verzwaar de tank met wat lood om hem net iets door zijn vering heen te krijgen (hij staat te hoog)
Hij rijdt dan een stuk beter .
mvg Fred


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 08 aug 2013, 14:32 
Ik heb de binnenzijde van de JP geheel leeg gehaald om zodoende ruimte te creeeren voor zaken zoals nieuwe geluidsmodule, betere speaker etc. Ik heb er voor gekozen om er een nieuwe (vlakke) vloer in te brengen omdat dit mij straks meer mogelijkheden gaat bieden als ik de binnenzijde van de JP opnieuw op ga bouwen. Daarnaast geeft de nieuwe vlakke vloer extra stevigheid en zal torsie voorkomen. Niet dat ik van plan ben om intensief met de JP te gaan rijden is het wel prettig als de boel stevig is.

Een deel van de elektronica en de antenne die ik zelf heb gebouwd. Deze antenne zal de externe zwiep antenne vervangen.
Afbeelding

Afbeelding

Zoals de binnenzijde er fabrieks-af uitziet. Het batterij compartiment neemt ontzettend veel ruimte in beslag en dat terwijl de accu amper in deze bak past. Dus die slopen we er uit. Eerst voorzichtig begonnen maar uiteindelijk vrijwel alles aan de binnenzijde verwijderd. vervolgens aluminium strips bevestigd welke de vlakke vloer zullen dragen. En uiteindelijk de staat waarin de JP op dit moment verkeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 08 aug 2013, 16:46 
Een vraag: weet iemand waarom de structuur van de JP rondom de plaat waar het kanon de tank in gaat en rondom de machine geweerkoepel een andere structuur heeft dan de rest van de tank?

Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 08 aug 2013, 17:59 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Omdat die delen gegoten zijn in zandmallen.
De gladde structuur komt doordat de platen zijn gewalst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 aug 2013, 15:39 
Ondertussen een aantal kleine zaken gedaan/geregeld:

De bak voor de elektronica gemaakt met daarop een nieuwe speaker (Visaton) en een andere geluidsmodule (Beier) alles klinkt nu een heel stuk pittiger, ik kan het volume niet te hard zetten want dan trillen bij de buren de glazen uit de kast. Ben ook bezig om te kijken hoe ik de elektronica een beetje fatsoenlijk in de Panther kan krijgen door het lage profiel van de Panther is er relatief weinig ruimte op alles te plaatsen.

Achter de speaker een ruimte vrij gehouden waar ik zelf een (DIY) rookmodule ga maken. In de speaker behuizing zit al een klein gat waar de lucht door naar buiten kan stromen. Ik heb net even een snelle test gedaan en er komt voldoende luchtdruk uit de behuizing om te gebruiken voor een akoestische-smoker te maken. Het is de bedoeling dat de luchtdruk die door de speaker wordt gegenereerd de rook door de uitlaten zal duwen. Als het goed is krijg je dan proportionele rook die qua hoeveelheid, druk en que ritme synchroon loopt met het motor geluid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 27 aug 2013, 01:04 
Even een korte film met beelden van de akoestische smoker test

http://www.youtube.com/watch?v=ZJkT8WqQgjM


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2013, 09:42 
Ik ga de binnenzijde opnieuw opbouwen dus wat ik al in elkaar had gezet kan de prullenbak in. Een nieuwe layout voor de elektronica-plaat.

Ruimte voor twee speakers waarvan de achterste bak (de grote) de hoofd speaker zal worden waarmee het motor geluid weergegeven zal worden. In deze bak zit ook het gat waardoor de lucht naar buiten kan om de rook generator te stuwen.

De voorste speaker bak zal gebruikt worden om het standaard HL geluid weer te geven. Eigenlijk alleen van belang voor geluiden van gun, kanon en gun elevation. Helaas zullen de andere standaard HL geluiden ook hoorbaar blijven (motor etc). Ik ga eerst testen of de twee geluidsbronnen zo te balanceren zijn dat ik optimaal gebruik maak van de nieuwe geluidsmodule en dat de standaard HL sounds slechts een bijzaak zijn. Als deze balans niet goed te krijgen is ga ik een tweede goede geluidsmodule aanschaffen die ook de tweede speaker zal aandrijven.

Aan de voorzijde ruimte voor twee elektronika onderdelen (Beier geluidsmodule + HL stuur-eenheid). Aan de zijkant is precies genoeg ruimte voor de accu. Blijft alleen de ontvanger over die niet op dit bord zal passen. De ontvanger ga ik boven de tracks plaatsen.

Achter de grote speaker is nu nog ruimte vrij voor de rook-module en daar komt ook een regelpaneel met schakelaars en volumeknoppen.

Alles compact en vooral laag gebouwd omdat de JagdPanther een erg laag profiel heeft. In een normale tank zal flink meer ruimte (hoogte) zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling