Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 feb 2026, 00:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 10:18 
omdat er nogal veel van deze trucks binnen BTN zijn wil ik van dit topic een algemeen topic maken, laat hier zien wat jij van je truck maakt! en post hiet foto,s van origineele LG3000 -of aanverwante trucks-

O.k. m,n grote Sherman project staat al een tijdje stil. Het plan om van m,n Panzer III een SiG33 te bouwen heb ik al weer laten varen.
Maar er moet ondertussen wel wat geknutseld worden natuurlijk!

In middels ben ik de gelukkige eigenaar van 3 indiana Jones trucks. Daar moet natuurlijk iets mee gedaan worden.
Afbeelding

Eerst slo.. uuhh demonteren.
Afbeelding

bij de echte (zie foto elders op dit forum) kon je onder de laadbak doorkijken, dus zagen maar!
Afbeelding

Van m,n panzer III had ik nog een dakluik en een brandblusser over.
Afbeelding

zonder dat bagage rek op het dak ziet de truck er veel minder uit als een speelgoed ding, maar dat is natuurlijk mijn mening.

Leonard

Laatst bijgewerkt door leonard van Teeffelen op 16 mei 2009, 17:04, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 10:58 
hmm denk dat ik er ook maar eens 1 moet kopen dan

BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 11:53 
Wens jou veel succes met dit project...benieuwd : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 12:15 
Super ! Is inderdaad zo dat de truck zonder dat rekje er realistischer uitziet.
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Als je ze allemaal gaat doen, is het dan niet handiger de akties in serie te ondernemen ?

BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 18:12 
ga dit topic goed volgen(ik heb namelijk ook twee van die dingen)

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 08:50 
Deel 2 begin ik met een Vraag
Afbeelding
op deze foto zie je de grote mercedes ster op de gril zitten, wat voor een text staat daar onder?
ik kan het op geen een foto lezen. Heeft iemand hier een duidelijke afbeelding van? ik wil eens kijken of ik die ster kan laten lazeren.

Afbeelding
De hele handel in sterk verdunde revell nr.78 (panzer grijs) gespoten, als grond verf. Hier knapt de truck vreselijk van op!
de volgende ga ik dan ook in Panzer-grijs maken.

Afbeelding
maar deze word dus donker geel. ik had nog iets dunner kunnen spuiten toch heb ik hier en daar een beetje pre-shade effect.

Nog even over het demonteren, het ding zit netjes met schroeven in elkaar. alleen de voorruit zit aan de bovenzijde versmolten
met een scherp hobby mes snij je de drie "dopjes" eenvoudig los. Vergeet niet om ook de lasso van mr. Jones te verwijderen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 09:04 
volgens mij staat er nelux? Mag ik vragen waar jullie deze vrachtauto's kopen ik kom ze nergens tegen!

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 09:35 
Nelux? weet je ook wat dat betekend?

Deze trucks horen bij een serie speelgoed van indiana jones. Bart Smit heeft ze in de uitverkoop gedaan voor €8,- per stuk!
inmiddels is deze actie afgelopen vrees ik. Op marktplaats/ebay worden er nog zat aangeboden.

Leonard

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 16:01 
net ff op marktplaats gekeken, zelfde model als deze is €25 en een nieuwer?? (volgens de adv.) €60 : Andry : :shock: : Hurted : is wat te veel voor mij.

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 16:27 
@ sjirk ik had precies hetzelfde gedaan en ben ook geschrokken van die prijzen!!

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 19:00 

leonard van Teeffelen schreef:
Deel 2 begin ik met een Vraag
Afbeelding
op deze foto zie je de grote mercedes ster op de gril zitten, wat voor een text staat daar onder?

Hoi Leonard.
Dit misschien?
EDIT: Weet dit nu vrijwel zeker.
Na ettelijke paginas met fotos te hebben doorspit van de LG-3000 en andere pre'45 Mercedes LKW's
laten ze allemaal het opschrift "DIESEL" zien.
Zoals hieronder is afgebeeld.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... o_2000.jpg

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 19:56 
BTN Erelid

Hiep Hoi Leonard,

Vergeet je niet de vier handgrepen bovenop de tent dicht te smeren met plamuur/putty?
Deze zitten er zodat de Indiana Jones figuurtjes zich ergens aan beet konden houden.
En ik denk dat het mogelijk moet zijn om de constructies aan de zijkanten van de laadbak te veranderen.
Maar voor de rest ziet het er gaaf uit, en zou bijna met mijn eigen vrachtwagens willen beginnen.

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 21:11 
leonard van Teeffelen schreef:
Nelux? weet je ook wat dat betekend?

Deze trucks horen bij een serie speelgoed van indiana jones. Bart Smit heeft ze in de uitverkoop gedaan voor €8,- per stuk!
inmiddels is deze actie afgelopen vrees ik. Op marktplaats/ebay worden er nog zat aangeboden.

Leonard

Ik heb vandaag in Deventer nog een stapel zien staan, een stuk of 6, allemaal nog voor 8 euro.
Ook die volgwagen (waar de officier in zit) hadden ze nog liggen. Ook voor 8 euiro.
Afgelopen zaterdag in de BS in Colmschate hadden ze ook nog een paar dozen staan.

Dus als je zoekt, kom je ze nog wel tegen. De actie is in ieder geval in Deventer nog bezig.
Misschien moest ik er ook maar eentje halen, kan ik daar met mijn airbrush op oefenen : Doctor :

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 23:08 
@Marcel, "diesel" is inderdaad het juiste antwoord na heel wat googlen heb ik ook een duidelijk plaatje gevonden!
@Rob, die handgrepen in de huif storen me niet, ik laat ze lekker zitten, bij de volgende truck gaat de huif er helemaal af denk ik.

inmiddels heeft Gert (tanktoko) decals met nummerborden voor me besteld. Want de trucks moeten wel allemaal een ander nummer krijgen.

even de boel globaal in elkaar gezet, het kleurtje voor de huif heb ik zelf verzonnen.
Afbeelding

aldoende krijg ik steeds meer ideen... ik kom nu al trucks tekort !

Leonard

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 23:23 
Gebruikers-avatar

ziet er goed uit zo

vr gr mike

KING TIGER (nr 008) schw. Panzerabteilung 501
Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur