Allo ,
Een nieuw projekt....nu is de Leo II aan de beurt..
Eigenlijk was dit niet gepland....maar aangezien m`n Leo twee maanden geleden een...eh "ongelukje"..kreeg...en er helaas niet geheel zonder "kleerscheuren" vanaf kwam...zette me dat aan het denken..
Ik moet toegeven dat ik op het model een beetje uitgekeken was...
En even heb ik zelf`s overwogen om het model gewoon te verkopen..."
...als "opknappertje".....en er iets anders voor in de plaats aan te schaffen...maar daar kwam ik vrij snel op terug...
Dat zou ook enorm zonde zijn geweest ,immers is de Leo II nog altijd de mooiste en kwalitatief de beste kit die Tamiya in de rij van FO tanks uitgebracht heeft...
Ombouwen dan ??
Mh....opzich bood dit op het eerste gezicht ook niet heel veel mogelijkheden...
En bovendien weer een Leo..met die saaie NATO-drietone.. ( sorry ) daar had ik ook weing zin in...
Totdat Niek me op de nieuwe Deense 2 A5 attandeerde...
En...die ook nog eens op een missie in Afghanistan werden voorbereid...
Het is misschien niet ieders smaak...maar de Deense Leo`s zien er toch best apart uit..
En er zitten toch wel aardig wat verschillen met de standaard II A5..
Werk aan de winkel dus...
En om een duidelijk idee te krijgen van de omvang van de aanpassingen heb ik maar een 1/35 model van Hobbybos gekocht....
Ik vond een foto van dit modelletje op het web...
En meteen wordt al duidelijk wat er aan de toren veranderd moet worden..
Ook de opstelling van rookgranaat werpers zijn zoals die van de 2 A6 M...
Ik heb inmiddels ook al aardig wat foto`s verzameld...
Alleen de van het Mg en ladersluikmodifikatie heb ik geen duidelijke plaatjes..
Een ander punt wat ik me afvraag is...
Zijn ze nu al Afghanistan... ? of zijn ze nog onderweg ? ...
Gezien het verwachte ( en elk jaar terugkerende ) voorjaars offensief van de Taliban..zullen de Leo`s hard nodig zijn..
Inmiddels is het al zomer en hebben de NATO-troepen in Uruzgan ,
genoeg "te doen"....
Ook zijn de foto`s ,van deze Leo`s die op de Deense site Howitzer.DK het eerst verschenen ,niet meer terug te vinden...vreemd....
Maargoed....met dit project zal ik zeker geen haast maken...
Ik wil er rustig de tijd voornemen en ik verwacht niet de Leo in twee maandjes klaar en rijdend te hebben...hoeft ook niet..
Greetz...grr..