De bodem van de E-50 is niet vlak zoals bij de andere tanks wel meestal het geval is.
Om ruimte te krijgen voor het veersysteem is het deel waar deze komt verhoogd.
Er zitten in deze tank (evenals de E-75) geen torsiestaven als vering ingebouwd, maar speciaal ontwikkelde veer/schokbrekerbehuizing die aan de buitenkant van de romp word bevestigd.
Om de bodem te maken heb ik wederom 2mm alu plaat, alu hoekprofiel en messing rechthoek staf gebruikt.
Om de romp te bouwen had ik poly platen gebruikt van 3mm + 0,75mm verlijmd om 3,75mmx16=60mm dikte te krijgen. (zijkanten en achterwand)
De boegplaat is 5mm, en de glacisplaat is 6,5mm dik.(3+0,5+3mm)
Met asgat aanduiding voor het spanwiel voor.
Met asgat voor de aandrijving achter.
Boegplaat.
Glacisplaat.
Achterwand met uitsparing voor de aandrijvingen.
Zover zo goed dacht ik.
Totdat de gelamineerde platen begonnen krom te trekken....
Heb de gehele romp opnieuw gemaakt uit 4mm i.p.v. 3,75mm. De glacisplaat heb ik 6mm plaat genomen en rondom 0,5mm gelijmd.
Was intussen ook al bezig geweest met het bedenken hoe het dek te bouwen, uit een Tamiya KT boven hull of die van Wecohe.
Heb de Wecohe gekozen, daar deze me meer vrijheid geeft tot aanpassen dan de Tamiya.
Toen ik de spullen binnen had, direct gaan kijken hoe het staat, en er achter gekomen dat mijn romp 4mm te smal is.
Ach, kleinigheidje hou je toch.
Maar ook aangepast: Alu hoekprofiel beide zijden 2mm naar buiten zetten en een nieuwe achterwand, boeg- en glacisplaat gemaakt.