Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 mei 2024, 00:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 20:16 
Offline
BTN Erelid

Geregistreerd: 12 maart 2004, 05:04
Berichten: 908
Woonplaats: Den Haag
Dames en heren ook,

Afgelopen weekend mocht ik een dienstauto inrijden, en dus togen goede vriend Gideon en ik naar Duitsland.
1e doel: Florstadt, en dan met name Uli en Heike van Wecohe! Daar aangekomen troffen we behalve de 2 bovenstaande personen ook Roland uit Zwitserland, en Andreas, bekenden van eerdere Wecohe Treffens. Het bier vloeide rijkelijk, en het was ook nog eens bere gezellig!
Na lekker geslapen te hebben in een gezellig hotelletje vertrokken we Zondagmorgen richting Sinsheim, en wel naar het Auto und Technikmuseum! Ze hebben daar een zeer uitgebreide ollectie voertuigen uit de 2e wereldoorlog. Nadeel is dat de voertuigen zeer dicht op elkaar staan, waardoor fotograveren heel erg moeilijk is. Een groot aantal voertuigen staat ook nog eens opgesteld in een diorama genaamd "Afrika"! Maar wat doet een Jagdpanther daar dan tussen.
Heel bijzonder waren 2 dingen: een in de Oekraine (geloof ik!) opgegraven Panther die totaal vernietigd is. Helaas stonden daar plastic schermen omheen waardoor fotograveren moeilijk was. En ik heb een echte Panther bestuurd: vooruit, achteruit, toren naar links en rechts, en de loop op en neer! Goede vriend Gideon was getuige!!!!

Anyway, hier zijn de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Demag met Flak, let op de camouflage: niet echt Afrika Korps lijkt mij!

Afbeelding
Halftrack met Bilstein kraan, lekker ver weg gestopt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De vernietigde Panther, op de onderste foto staan de zuigers!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier bestuur ik de Panther! Met een joystick kon je de toren en loop bewegen, en met een handel de rupsbanden!

Al met al een zeer leuk museum, alleen jammer dat er voor militair hobbyisten heel veel aan te m erken is op de voertuigen! Rookgranaatwerpers die wel heel veel leken op Bundeswehrwerpers in plaats van 2WW!

GRRoet'n,
Rob


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 21:55 
Ook ik had mijn fotocameraatje bij me en heb wat foto's geschoten in het museum. Vond het wel een gaaf museum, maar zoals gezegd veel dingen die te dicht op elkaar in een diorama staan met te veel onjuistheden...

Ik was getuige van Rob zijn tank rij kunsten, maar wat te verwachten viel (wie Rob kent weet dat hij heel vaak oefend tijdens meetings, cynisch bedoeld uiteraard :D ) De tank kwam geen meter vooruit.

Ik wil bij deze wel Rob(ert) bedanken voor het toffe weekend!

Hier nog wat foto's als extra.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 07:16 
mooie foto's mannen,

even wat betreft die halftrack met camo. Het zou best mogelijk kunnen zijn dat die in africa heeft gediend en daarna op transport is gezet naar europa is erg onwaarschijnlijk maar het zou kunnen.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling