Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 10:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 17:53 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Ongeveer twee en een halve week geleden vakantie gekregen ,het beloofde iets geweldigs te worden jaren lang wilde ik al naar Normandie maar er was veel wat mij tegenhield..de taal,de fransen zelf,de afstand.
Maar het ging toch gebeuren in het voorjaar een accomodatie besproken ,toen ging het op de eerste echte dag van de vakantie al mis :(
Ik wilde m'n schoenen pakken en....ging door m'n rug......weg vakantie :cry:
Was net 2 maanden hersteld van de vorige keer wat 10 weken heeft geduurd dus dan kun je je wel voorstellen hoe ik me voelde,Heemskerk ook moeten afzeggen :(

Gelijk de Fysio gebeld en kon de volgende dag al komen ,na een 3 tal behandelingen en rust ging het na een week al wat beter maar kon niet erg goed zitten en de reis is toch al 8 uurtjes rijden.
We hebben het er op gewaagd met pijnstillers en veel de rug insmeren hebben we er 10 uur over gedaan op de heen weg (elk uur pauze nemen) ,het was en geweldige week en we hebben meer dan 400 foto's gemaakt.
Het is een enorme ervaring geweest ook erg emotioneel geworden vooral als je op de US begraafplaats bent van Colleville.
We hebben in 1 week veel museum's bezocht zo zijn we geweest bij Pegasus Bridge, battery du Merville, Commandobunker in Ouistreham (staat de LCT die gebruikt is voor Saving Private Ryan), radarstation in Douvres (was gesloten), Arromanches, Caranten, Sainte-mere-eglise, Brecourt manor (zie Band of Brothers), battery van Longues-sur-mer (staan de kannonen nog in), en alle stranden Sword/Gold/Juno/Omaha/Utah Beach.

De week is redelijk goed verlopen ,de terugweg netjes 8 uur over gedaan.
Het was al bij al erg goed bevallen je kon rustig engels en soms nederlands terrecht ,het eten was goed en het landschap enorm mooi,gelukkig hadden we redelijk weer en elke dag heerlijk langs het strand gewandeld,tja alleen de fransenzijn nog wel wat stug.
Hieronder (klik op de Link) enkele foto's....niet alle 425 hoor! :D

Normandie2011 Nieuw

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 21:54 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
ikzelf ben er ook geweest met mijn broer in 2009. Een week van musea, oesters en Calvados :-)
http://s186.photobucket.com/albums/x111/VETS-Pedie/Normandie/

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling