Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 09:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 14:15 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Beste allemaal,

Een korte update van mijn afgeronde Sd.Ah 24 project schaal 1:16. De Sd.Ah 24 is een generator welke o.a. de Flakscheinwerper van stroom voorzag. De standaard generator bestaat uit kunststof en resin onderdelen. Ik heb de dakopbouw en het dak van messing gemaakt en de rookafvoer van koper omdat het dak er af moet kunnen voor onderhoud e.d. Omdat de standaard generator een beetje statisch is, heb ik er enkele leds ingebouwd alsook een rookgenerator en een dieselgeluidsmodule. De Sd.Ah 24 is een benzinegenerator maar ik vond het dieselgeluid herkenbaarder. Alles wordt van stroom voorzien door een kleine 7.2 Volt (6 cels) batterij met oplaadmogelijkheid en aan/uit schakelaar aan de buitenzijde van de generator. Op de achterzijde heb ik een klein rekje gebouwd met daarin een benzine- en olietank en bovenop enkele blaadjes van messing. Met dank aan Dominique van RCtank.de voor het vinden en leveren van de Sd.Ah 24, advisering en de geleverde onderdelen.

Afbeelding Het stickervel rechtsboven heb ik besteld omdat de meegeleverde metertjes onder een hoek gefotografeerd zijn.

Afbeelding Linkeraanzicht met zicht op de HL rookgenerator, aan/uit schakelaar en accuoplaadpunt.

Afbeelding Rechteraanzicht met zicht op de HL rookgenerator en 'benzinevulpunt'.

Zicht op de voorzijde.
Afbeelding
Afbeelding

Zicht op de achterzijde.
Afbeelding

Afbeelding Zicht op de rookafvoerslang die aan de ene zijde is aangesloten op de uitlaat op het dak een aan de andere zijde op de HL rookgenerator.

Afbeelding Zicht op de binnenzijde met 8Ohm speaker, 6 cels batterij, geluidsmodule en rookgenerator etc.

En een korte video om de werking van de rookgenerator, geluidsmodule en leds te laten zien. Afbeelding

De Sd.Ah 24 kan in het veld worden getrokken door onze tanks. In het veld kunnen stroomvragende 7.2 Volt accessoires worden aangekoppeld in de geintegreerde mini-stopcontacten.

Ben verder lekker bezig met het vormgeven van de Willy Jeep in de configuratie van de Britse 1ste Airborn divisie zoals die er uitzag in september 1944 in Arnhem. De Jeep vormt onderdeel van het Arnhem diorama.

Groet Erwin R. Robijn


Laatst bijgewerkt door Erwin R. Robijn op 22 maart 2013, 11:57, in totaal 6 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling