Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 09:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Hooben T-55A
BerichtGeplaatst: 05 mei 2017, 14:40 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Vraag mij af welke routes mijn Elmod Fusion Pro voor mij verbergt.
Het loopwerk van mijn Hooben T-55A functioneert met de stick kan. 1 en 2 zoals dat hoort
(vooruit, achteruit, naar links en rechts), de toren draait op bevel naar links en naar rechts,
De recoil en flash unit doen het ook maar de aan een servo gekoppelde gun-elevatie laat het afweten. Zit geen beweging in.
Vraag mij af waar het schort.
DaniëlAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 mei 2017, 15:26 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Ter completering nog een foto.
De ingebouwde servobesturing is mogelijk door overbelasting verbrand. Zodra ik de Elmod Vision Pro inschakel reageerde deze n.l. niet meer. Een nieuw aan gesloten exemplaar reageerde wel maar bleef star onder spanning staan en werd van lieverlede zeer warm. Met ingeschakelde zender viel er niets te besturen er was links of rechtsom geen beweging in te krijgen.
Wie heeft hier een verlossend antwoord op?
DaniëlAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 nov 2017, 10:08 
Ik weet dat Bas Poelen bekend is met Elmod neem anders even contact met hem op misschien kan hij je helpen
gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 01 nov 2017, 13:16 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Dank voor je advies Erik.
Zowel de Recoil unit als de Gun elevation unit heb ik vervangen door het Tamiya concept.
Het werkt maar het kon beter.
De T-55 staat nu kant en klaar in de vensterbank en ik hou Hooben verder voor gezien.
Hartelijke groet
Daniël


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 nov 2017, 19:45 
Begrijp ik goed dat je er dan niets meer mee gaat doen !! :roll:
Ben er nu zelf een aan het bouwen en de bijgeleverde tekening is zo nu en dan ronduit verwarrend
maar het is een gave tank vind ik ,ik en neem er rustig de tijd voor en dan komt het wel goed. : Builder :
Zoals gemeld ga ik er een openpanzer board inbouwen en ben dan benieuwd hoe het een en ander functineerd.
gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 02 nov 2017, 15:06 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 nov 2017, 19:48 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Hallo Erik.
Ja inderdaad, verder doe ik er weinig of niets meer mee. Ik vind het als tijdbesteding leuk om een model te bouwen maar wat ik er verder mee aan moet zou ik niet weten.
Met elkaar heb ik een zevental tanks gebouwd t.w. de Jagdpanther, Tiger I, King Tiger, Leopard 2A6, JGSDF Type 10, Russian HT JS-2 en de T-55A.
Verder nog de Mercedes/Benz en de King Hauler Truck plus Fuel Tank Trailer. De hele handel staat te staan in de vensterbank, op de diepvries, op kastjes of op de vloer. Ik ben op leeftijd en wil wat omhanden hebben, vandaar.
Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen en ervaringen met de bouw van de T-55A. Mijn ervaringen zijn traumatisch. Het is me ook niet gelukt om de T-55A op alle onderdelen de klaren zoals dat hoort ook vanwege de onnauwkeurigheid van de tekeningen in relatie met de onderdelen. Het inbouwen van de motoren bleek een probleem dat ik zelf heb moeten oplossen. Hoe dan ook Erik, laat je door mijn negatieve ervaringen niet ontmoedigen wellicht heeft dat te maken met eigen tekort.
Als je er prijs op stel wil ik mijn ervaringen best met je delen.

In je PB las ik 'als controller bouw ik open panzer board in'. Dom misschien, maar het is mij niet duidelijk wat dat inhoudt.

De foto boven dit bericht werd p.o. te vroeg verzonden.
Je PB heb ik na ontvangst direct beantwoord maar ik vraag me af of je mijn reactie wel ontvangen heb. Ik vind het BTN communicatie programma mede in relatie met Photobucket best ingewikkeld.
Groet Daniël


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 nov 2017, 11:17 
Dag Daniel, Het klopt dat de tekening van geen kanten klopt ook ik moest de plaat waar de motoren opstaan volledig aanpassen om de aandrijf assen gecentreerd te krijgen
dit is van groot belang om het model later goed te laten rijden ook passen de afdekplaten voor de aandrijfassen anders niet goed dit moet vrijwel wrijvings loos rond kunnen draaien
voor eerder genoemde reden.
Ook sommige onderdelen worden niet benoemd in de tekening of zijn zelfs afwezig of zitten op een ander raam :roll: kortom er moet heel wat geimproviseerd worden en dit is echt geen tank voor beginnende bouwers
alle led verlichting zul je ook zelf moeten verzorgen.
De in bouw van de turret draai schrijf/tandwiel paste ook al niet direct de moeren die in het kunststof moeten passen ging niet dus ook weer zelf improviceren en pielen : Blink :
Ben nu aangekomen bij de inbouw van de recoil en elevatie en zo als gezegd moet je ook hierbij weer goed opletten en goed kijken hoe het allemaal komt te werken.
Vind het wel een uitdaging om het allemaal aan de gang te krijgen en neem rustig de tijd om te bouwen als ik er even niet uitkom stop ik gewoon en ga het extern uitzoeken.
Ga eerst maar weer eens Ledjes solderen voor het zoeklicht ed.
Ik wil er ook mee kunnen battlelen en dus hiervoor zal een systeem ingbouwd gaan worden dit heb ik al klaar liggen : WohoW :
Nee, al met al is het geen tamiya maar blijft het wel een wijze tank vind ik.
Kijk eens op www.openpanzer.org en je weet wat ik bedoel.
Photobucket werk voor mij niet meer dus kan helaas geen foto's tonen.
gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 nov 2017, 13:08 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Hallo Erik,
Dank voor je reactie.
Je benoemt exact de punten waar de Chinezen het met hun bouwpakket laten afweten en de oplossing aan de modelbouwer overlaten.
Ik heb me daar groen en geel over geërgerd maar jij gaat er nogal rustig mee om, het komt dan ook best voor elkaar dat heb ik uit de toon van je verslag wel begrepen.

Het eindproduct van mijn inspanning verdient niet de schoonheidsprijs.
Van elektronica heb ik geen verstand dus de verlichting heb ik laten zitten. Het machinegeweer heb ik verprutst en met de toren assemblage punt 27 blz.27 ging ik bij herhaling de fout in en heb ik dank zij mijn Proxxon draaibankje op eigen wijze voor elkaar gekregen. Ook met de onderdelen D23 en TF1 blz.30 ging het mis. Heb een lap zeemleer gekocht en het daarmee opgelost. En zo kan ik nog wel verder gaan maar daar heeft niemand wat aan.
Hoop als het je zo uitkomt toch nog iets van je ervaringen te mogen horen.
Groet Daniël


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 nov 2017, 20:27 
Hoi Daniel ,Jammer te horen dat het allemaal niet zo wilde lukken zoals genoemd loopt het ook bij mij alles behalve op rolletjes
maar omdat ik het model meer dan de moeite waard vind wil ik alles werkzaam hebben.
Ben zojuist klaar met de montage van de recoil en elevatie en heb gekeken of het een en ander past en werkt met de turret erop
moet zeggen dat dit wel goed past : Chessygrin :
Dat de verlichting totaal ontbreekt was voor mij ook een tegenvaller en had dit er toch wel bij verwacht maar Ja ..dan maar zelf maken.
Zag trouwens wel op jouw foto's dat je er wel metalen tracks op hebt zitten of heb je ze zilver gespoten ? Anders was dit wel een duur grapje
179 euro voor metaal ging mij wat te ver :roll:
En ja de chinezen hebben nog wel wat huiswerk te doen want persoonlijk vind ik dat je zo geen model kunt afleveren. : Hurted :
Al met al als je er eenmaal aan begint kun je eigenlijk niet meer terug ook gezien de investering in het model het alternatief is laten staan maar ja
dat zou ik persoonlijk niet willen dus door bikkelen dan maar : Thumbup :
Ik weet niet waar je vandaan komt maar wil best het een en ander laten zien hoe ik het heb opgelost ik woon in Ede dus..
Foto's kan ik helaas niet laten zien omdat fotobucket het nodig vond een verandering door te voeren :evil:
PB van jouw heb ik niet ontvangen!
Gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 04 nov 2017, 13:14 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Hallo Erik,
de tracks zijn inderdaad van metaal en gekocht bij RC Tank, een investering die ik mij veroorloofde toen ik nog enthousiast was om aan de slag te gaan met het Hooben T-55A concept.

Jammer dat je geen foto's kunt plaatsen. Ik heb er ook problemen mee gehad. Het ging goed tot en met 'plakken'. Echter geen foto maar een reeks tekens. Drukte p.o. op de knop 'Voorbeeld' en daar verscheen de foto.

Ik woon in Zeeland, gem. Brouwershaven. Ede is voor mij om fysieke redenen helaas geen optie.
E-mail verkeer zou voor het uitwisselen van foto's een mogelijkheid zijn.
Gr. Daniël


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling