Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 19 apr 2024, 03:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 jan 2016, 19:47 
Offline

Geregistreerd: 01 jan 2016, 16:25
Berichten: 14
Beste allen,

Bedankt voor het toelaten op het forum. Ik zal me meteen voorstellen: ik ben Dik, 25 jaar, wonend te Den Helder, en heb normaal gesproken 1:1 auto;s als hobby (DAF YA126) met diverse uitstapjes naar WOII voertuigen, halftracks, tanks

Onlangs ben ik via marktplaats in het bezit gekomen van een 2e hands Tiger 1 en Panther Ausf.G, beiden van Henglong. Volgens de verkoper. Er staat Torro op de zenders. Hoe dan ook, ik vind het fantastisch speelgoed ondanks dat de hond en vriendin het daar niet mee eens zijn :lol:

De Tiger is reeds voorzien van metalen overbrenging. Verder zijn beide tanks standaard. Helaas als ik door de tuin scheur lopen na een tijdje de tracks eraf. Ik zou daarom graag investeren in een paar simpele upgrades mijns inziens: metalen overbrenging voor beiden, metalen tracks, en metalen wielen.
Nu is mijn vraag: is het rendabel om dit te doen? Merk ik het verschil in rijgedrag in de tuin? En natuurlijk: is dit het waard of kan ik dan beter sparen voor een volmetalen model van bijvoorbeeld Tamiya?

En daarnaast: waar kan ik dit spul het beste vandaan halen? De enige optie in Nederland die ik tot nu toe gevonden heb is de webshop Jurod. Helaas word mij daar niet helemaal duidelijk welke Tiger ik nu precies in huis heb, of welke onderdelen daar dus bij horen.


En een subvraag: welke acculaden kan ik het beste aanschaffen voor deze tanks? Ik heb nu een standaard dubbelgeïsoleerde stopcontact transformator, maar die geeft geen feedback over de staat van de accu en of deze klaar is met laden..

Ik hoor graag van u!

-Dik


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 09:51 
Offline
BTN Erelid

Geregistreerd: 12 maart 2004, 05:04
Berichten: 934
Woonplaats: Den Haag
Hiep Hoi Dik,

Welkom op dit Forum!
Om mee te beginnen, WW2 tanks scheuren niet, die reden maximaal 40 km per uur, maar bijna altijd minder snel in verband met slijtage en dergelijke.

Onderdelen kan je het beste halen bij Tanktoko, http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/ Tanktoko is ook vaak aanwezig bij BTN Meetings.

Bij Quartel modelbouw hebben ze mij deze lader aangeraden: http://www.quartel.nl/webshop/productbr ... Wizard+X6S
Deze zou makkelijk te bedienen zijn, helaas kreeg ik het niet voor elkaar. Ik ben er 100% zeker van dat dit ligt aan mijn niet aanwezig zijnde technische kwaliteiten´
niet aan het apparaat : Chessygrin : En aangezien ik alle electronica van mijn tanks verkocht heb kan en wil ik de lader misschien ook wel verkopen.
Als je Interesse hebt stuur dan FF een berichtje.

Als laatste kan ik je aanraden om eens bij een BTN bijeenkomst te komen kijken. Alle vragen kunnen daar gesteld worden, en onderdelen gekocht.

Groetjes,

Rob


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 11:25 
Offline

Geregistreerd: 01 jan 2016, 16:25
Berichten: 14
Uiteraard scheuren ze niet, dat is een ongelukkige woordkeus ;) Bedankt voor de links, ik zal eens rondkijken wat ze hebben voor mijn tanks.

BTN bijeenkomsten worden lastig omdat ik in ieder geval van januari tot juni in het buitenland ben voor mijn werk :D Daarna kan ik wellicht eens op bezoek komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 21:38 
Offline

Geregistreerd: 01 jan 2016, 16:25
Berichten: 14
Als bij producten gesproken word over early/mid/late, gaat dit dan over de uitgave van het model of de originele tank waar het model op is gebaseerd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016, 12:04 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 maart 2009, 19:24
Berichten: 448
Woonplaats: Twello
orginele tank.

_________________
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling