Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 19 mei 2024, 05:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 nov 2014, 20:07 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 23 mei 2014, 17:57
Berichten: 59
Beste leden,

ik ben druk doende om een Panther G te bouwen met daarin een elmod fusion pro ingebouwd. Nu zou ik graag ook een colonnelicht en een tarnscheinwerfer inbouwen en zou deze vervolgens apart aan en uit kunnen schakelen via de zender. Verder het liefst een 2e mg34 in de koepel. Ik heb als zender een monstertronic zender gekocht via Rctank.de.

Nu ben ik heel eerlijk niet zo heel handig om dit aangesloten te krijgen. :oops: :oops:

Is er iemand die er echt verstand van heeft en mij met dit aansluiten zou willen helpen met inbouwen of voor me wil inbouwen?
Zodat alle functies gaan functioneren zoals wenselijk is.

Alvast bedankt

Mvg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 nov 2014, 00:24 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Weet niet welke Monstertronic zender je hebt. 4 of 6 kanaals?
Wat jij daar allemaal wilt lukt niet met een 4 kanaals zender.
Met een 6 kanaals zender moet het kunnen. Ben niet bekend met die Monstertronic.
De Fusion PRO kan het wel, dat is geen probleem.

Punt is, dat je met die Monstertronic 4 kanaals zender maar 4 kanalen hebt. Daar kun je alleen maar alle standaard functies mee bedienen.
Voor de functies die jij wilt heb je minstens een 5 kanaals zender nodig.
Kanaal 5 dient dan bij voorkeur middels een 3 standen schakelaar of draai/schuif potmeter bediend te worden.
Heeft kanaal 5 een aan/uit schakelaar dan zijn de keuze's ook beperkt (b.v. geen usersounds). Zie stick functies voor de Fusion in ElMod topic.

Om de Fusion volledig tot zijn recht te laten komen en alle fucties optimaal te kunnen benutten, heb je eigenlijk een 8 kanaals zender nodig.
Goede niet te dure zenders die voorzien zijn van 3 standen schakelaar en draai potmeters en die volledig in te stellen/programmeren zijn, b.v. de Turnigy 9X/9XR/9XR PRO zenders.
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, er zijn vast andere zenders die ook die mogelijkheden hebben.

Hier de handleiding van de ECO/PRO:
https://ssl-id.de/www.elmod.eu/pdf/Fusion_english.pdf (engels)
https://ssl-id.de/www.elmod.eu/pdf/Fusion_german.pdf (duits)

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 nov 2014, 07:34 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 23 mei 2014, 17:57
Berichten: 59
Beste Ger,

bedankt voor je antwoord. Ik wil misschien inderdaad erg veel. Maar na het zien en horen van jouw tiger wilde ik dat ook graag.

Ik heb wel de monstertronic 6 kanaalszender:
http://monstertronic.org/Website/index. ... r-mtt6-pro

Het probleem is inderdaad ook niet dat ik het aan elkaar gesloten krijg, maar de functies niet op de zender krijg.

Wat kost zo'n turnigy zender zo'n beetje? Of wil jij er een keer mee stoeien om het gefixt te krijgen? :oops:

Groeten Bas


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 nov 2014, 21:59 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Met de Fusion modules kan een hele hoop, dat is het probleem niet.
Die Monstertronic 6 kanaalszender heeft op de foto te zien 2 draai potmeters en 4 schakelaars. Daar moet je toch een hele hoop mee kunnen doen.
Ik ben niet bekend met die zender, je zult dus de handleiding erbij moeten nemen en die bestuderen hoe je de functies en de schakelaars/potmeters indeelt.
Wellicht een overbodige opmerking, maar je moet eerst de zender en ontvanger met elkaar binden.
Dan de gekleurde kabels van de Fusion connector (8) aansluiten op de ontvanger zoals aangegeven in de handleiding (pag 6).

Je kunt ook (i.p.v. de Fusion aan te sluiten op de ontvanger) losse servo's op de ontvanger aansluiten. Door het bedienen van de zender kun je dan zien welke servo op welke handeling van de zender reageert.

Mij ontbreekt momenteel de tijd om daarmee te stoeien. Je zult het toch in eerste instantie zelf moeten uitvogelen met de handleiding. Kom anders naar een meeting. Er zijn misschien wel leden die ook zo'n zender hebben of die je willen helpen/adviseren.
Wat die Trunigy's betreft, google maar op die zenders of op YouTube. Is heel veel van te vinden.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 21 nov 2014, 20:00 
Wat de turnigy betreft moet je anders maar eens kijken bij Hobbyking.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 22 nov 2014, 18:27 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 23 mei 2014, 17:57
Berichten: 59
Heren,

bedankt voor jullie adviezen... Ik ga er maar eens flink verder mee stoeien..

Ik zal proberen binnenkort een meeting te bezoeken!!

Mvg Bas


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling