Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 mei 2024, 03:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 jun 2013, 16:27 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Heren,

Ik heb mijn nieuwe zender aangekregen van HK, een Turnigy 9xr. Is echt een beest van een zender met tig van mogelijkheden. Nu zou ik graag een testbordje maken voor de zender te leren kennen, Het is een 9 kanaals zender met veel functies. Ik dacht aan een setup met 2 motoren 5 servo's en dan wat verlichting. Nu is de vraag wat ik allemaal nodig heb. De servo's zijn geen probleem. die heb ik nog wel, motoren heb ik ook, maar een regelaar moet ik nog hebben, en hoe zit het met de verlichting, Kan ik daar gewoon wat lampjes of leds aan een uitgang hangen? Ik heb hier ook nog wel een orange ontvanger die ik ervoor kan gebruiken. Maar de regelaar, waar moet ik rekening mee houden?. Het motor gedeelte is een out Heng Long setje, dus brushed.
Het zou dus dienen om settings mee uit te proberen,en de mixer te leren kennen.Heeft er iemand ooit zo,n bordje gemaakt?

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 jan 2014, 14:24 
Wat de regelaar betreft hangt het er een beetje vanaf waarvoor je deze wil gebruiken of het enkel is om de zender te leren kennen.
Als het enkel is om te leren kennen kun je gewoon en regelaar van een RC auto gebruiken maar wel voor een brushed motor.
Ik vermoed dat het de standaard 9XR zender s waar de trottlestick zich niet zelf centreert.
Deze is normaal bedoeld voor vliegtuigen en heli's.
Je kan deze ook ombouwen voor auto's en tanks met een plastic plaatje en een veertje.
Er bestaat ook software voor deze zender speciaal voor gebruik met tanks. (is een Australisch bedrijf die dit maakt.)
Zelf heb ik de aangepaste 9XR voor tanks.
Op de uitgang van je ontvanger kun je wel degelijk LED's aansluiten maar deze blijven dan steeds branden.
Als je ze wil aan en uit zetten met je zender moet je er een module tussen zetten.
Sommige tankprintjes hebben hier speciale aansluitingen voor zoals de TK-22.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 20 jan 2014, 15:59 
Wat ik les wil je heel veel Dingen aansluiten.
Wat mij betreft , ik heb zelf ook een Turnigy 9xR, zal ik jouw een Tankdrive comp van TWM-box aanbevelen.
Hoe iedereen gisteren op ons BTN- bijkomst kon zien werkt deze print hel goed en je kun servo, led's en noem het op aansluiten. En dat voor een aantrekkelijke prijs. : Sailor :


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling