Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 03 mei 2024, 14:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 feb 2013, 15:06 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 dec 2010, 20:28
Berichten: 153
Woonplaats: Druten
Hallo jongens. Ik heb op marktplaats een Heng Long Walker Bulldog gekocht maar nu doet hij het niet.
Dat is niet zo erg want ik ga hem toch ombouwen want het gaat mij om de onderbak met motoren.
Nu heb ik de stroom erop gezet en hij heeft stroom maar niks werkt? gisteren kreeg hij even stroom want ik zat wat te prutsen en toen schokte hij een beetje. Nu is mijn vraag is alles goed aangesloten of mis ik iets, want ik heb er geen verstand van van Heng Long. Hier de foto's. Alle hulp is welkom,

Afbeelding

Afbeelding

Mvg Willie van Koolwijk.

_________________
Mvg,
Willie van Koolwijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 feb 2013, 20:06 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Willy heb je met een spanningsmeter op de dikke rode draad die naar de motoren gecontroleerd of er spanning (7.2 V) op staat? Ik heb tot nog toe aan drie HL tanks gewerkt (maar niet de Buldog) en heb wat problemen gehad met de 1) kleine printplaatjes, waarvoor ik kosteloos van mijn vaste leverancier www.rctank.de vervangers kreeg toegestuurd. Verder bleek de 2) CN4 stekker niet altijd goed contact te maken. Uit voorzorg heb ik die stekker en eventueel ook andere er een keer uitgehaald en weer teruggedrukt. Als je de 3) trim op je afstandsbediening voor de motoren wat hoger zet totdat de motoren vanzelf beginnen te lopen, weet je in ieder geval dat de motoren werken. Tot slot heb ik op Duitse Forums gelezen, dat de Chinesen moeite hebben om + en - uit elkaar te houden. Rood wil nog wel eens - zijn ipv + en zwart = ipv -.

Groet Erwin R. Robijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 feb 2013, 21:09 
Brand de verlichting wel op de tank (knippert als hij standby staat)?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 23 feb 2013, 11:20 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 dec 2010, 20:28
Berichten: 153
Woonplaats: Druten
Hoi Erwin.

Ik heb de tank nog laten nakijken bij een electronica man en die zij dat het voor 95% aan de Multi Function Unit lag. Dus ik bij Tanktoko een besteld boor :€21,00 en erin gezet, doet hij het nog niet???? Ok heb stroom op de motoren ge zet en dan gaan ze wel rond. Ik heb op marktplaats een andere gekocht en daar werkt alles van, alleen het schieten mrt de balletjes niet maar dat maakt niet uit want ik moet alleen de onderbak hebben want ik ga deze ombouwen. Er komt een M.A.N Cabine van een Bruder vrachtwagen op met laadbak ;). maar deze heb ik weet verkocht op marktplaats.


En nee Paul de verlichting brand ook niet niks.

_________________
Mvg,
Willie van Koolwijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 feb 2013, 14:32 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Denk niet dat de MFU (RX18) de schuldige is. Je hebt er een nieuwe opgezet en doet het nog steeds niet.
Heb je de ontvanger print al eens gecontroleerd/gewisseld, of de kristallen? Andere zender?

Ook het soldeerwerk van, vooral de oude HL's, laat wel eens te wensen over.
Betreffende de kabel kleurcodes van de HL tanks, dat is een crime. In hetzelfde type tank worden soms compleet andere kleuren gebruikt. Ga bij een HL nooit uit van de kleurcode, maar loop altijd de bedrading na.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 feb 2013, 14:41 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 dec 2010, 20:28
Berichten: 153
Woonplaats: Druten
Ger Hanssen schreef:
Denk niet dat de MFU (RX18) de schuldige is. Je hebt er een nieuwe opgezet en doet het nog steeds niet.
Heb je de ontvanger print al eens gecontroleerd/gewisseld, of de kristallen? Andere zender?

Ook het soldeerwerk van, vooral de oude HL's, laat wel eens te wensen over.
Betreffende de kabel kleurcodes van de HL tanks, dat is een crime. In hetzelfde type tank worden soms compleet andere kleuren gebruikt. Ga bij een HL nooit uit van de kleurcode, maar loop altijd de bedrading na.



Volgens die man is de ontvanger print goed en de zender ook. Ik snap het niet. maar ik heb een tijdje geleden aan de drsden zitten prutsen en toen kreeg hij even stroom?
Dus denk dat het daar ergens aan ligt, want overal staat stroom op ook op de ontvangerprint. maar ik kijk nog wel even of het lukt. maar ik heb hem verocht en die man weet van het probleem. Maar ik heb nu een andere Walker bulldog gekocht en daar zit weer geen MFU (RX18) in? daar zit weer een grote printplaat in?? wat een raaar spul toch : WohoW :

_________________
Mvg,
Willie van Koolwijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 sep 2013, 21:56 
Heb je wel eens de accu laten bekijken?
De HL -Accu ( de kabels ) zijn er niet altijd het best - ik had er eendje. De tank wilde niet rijden omdat er iets met de accu-kabeltjes was.
Zet een keer een andere accu in jouw tank. Zo weet je op het de accu is. Is hij het niet je kun accu als oorzaak uitsluiten. :)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 21 sep 2013, 07:07 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Hoi Willie,

Vreemd allemaal. Waar heb je de Walker Bulldog gekocht?

Groet,

Erwin R. Robijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 21 sep 2013, 07:33 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 jul 2013, 19:42
Berichten: 291
Woonplaats: Eibergen (Gld)
Hallo Willie,

Vervelend dat hij het niet doet. Ik heb nog een complete HL set met regelaar, prinplaat, kabels etc. liggen. Zowel 27Mhz als 2,4Ghz.

Mocht je er verder niet uitkomen, zou je het kunnen proberen om het geheel nog eens te vervangen.

Succes.

Jeroen Genot.

_________________
"Groene meuk, is (niet altijd) leuk!!"


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling