Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 06:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: RCTA video's
BerichtGeplaatst: 02 jan 2013, 22:05 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Hier enkele video's van RCTA printen met uitleg over aansluittingen en gebruik.
Klik op underlijnde tekst

Introductie van de MAKO2 en mogelijkheden.
In video is de Taigen 2.4Ghz zender/ontvanger gebruikt. De blauwe IR toren is van Taigen, deze is indentiek aan de HL toren. Alleen ander kleurtje.

Gebruik voor HL met RX18 is hetzelfde. Welk systeem gebruikt wordt (RX18 of Taigen 2.4Ghz) is in te stellen met afstandsbediening zoals eerder aangegeven.
MAKO2 introductie

Aansluiten van ATRC functie.
ATRC functie is nu op de MAKO2 print geintegreerd. Deze verhindert het terugspringen van de tank en het zenuwachtig heen en weer schudden van de tank.

Opheffen schudden van tank bij schot/treffer

Aansluiten servo recoil, Flash led voor schot en Hammerhead.
Aansluiten servo recoil, flash led voor schot en Hammerhead

Gebruik van LCD display met MAKO2
MAKO2 en LCD display

LCD display

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2013, 21:06 
Offline

Geregistreerd: 25 nov 2012, 12:01
Berichten: 18
Hoi Ger, had gelijk de vraag of deze MAKO 2 al in Nederland te verkrijgen is en wat ze ongeveer kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2013, 21:48 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
MAKO2 zal binnenkort verkrijgbaar zijn bij TankToko, net zoals de andere RCTA printen (MAKO, ATRC en RCtoHL).

Ondanks de veel meer en uitgebreidere mogelijkheden die de MAKO2 heeft, zal de prijs ongeveer rond die van de eerdere losse MAKO en ATRC combinatie liggen.

Neem met TankToko contact op over de levering en exacte prijs.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jan 2013, 22:16 
Offline

Geregistreerd: 25 nov 2012, 12:01
Berichten: 18
Dank je voor de informatie, en ik ga dat zeker doen. Lijkt mij een interessant printje om mijn HL Tiger te upgraden en van een IR systeem te voorzien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 feb 2013, 13:32 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2013, 12:30
Berichten: 8
hallo allemaal,

ik heb een probleem met de atrc mk1(anti track recoil) op de heng long tank,
de motoren werken helemaal niet meer, en als ik schiet dan maakt de atrc een tikkend geluid en hij stoot(tik 0,5 seconden later tik).
ik heb de instructies gevolgd op tanktoko zonder mako,
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg,
Jeroen van Os


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 feb 2013, 15:59 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Als je de ATRC los gebruikt (zonder MAKO) dan dienen de 3 kabels op de RX18 print gesoldeerd te worden.
Controleer goed of er geen sluiting/doorverbinding is ontstaan bij het solderen.
Vooral op pin 3 van het IC van de RX18, daar is snel een doorverbinding mogelijk.

Zie het RCTA topic in Techniek, daar heb ik beschreven hoe dat moet en staat alles duidelijk weergegeven op de foto's.
Denk er ook aan dat de signaal kabel op de ATRC op de pin komt die het dichtst bij de buitenrand van de print zit.

Dat klikken dat je hoort is het klikken van het relais. Dit relais zorgt voor de stroomonderbreking naar de motoren.

Heb je de motorkabels goed aangesloten?
Als je de rode kabel van b.v. de rechtermotor doorknipt, moeten beide uiteinden van die doorgeknipte kabel op hetzelfde aansluitblok op de ATRC komen.

Verzoek: Als je vragen hebt over RCTA modules, zet die dan in het RCTA topic in Techniek.
Blijft voor iedereen alles overzichtelijk.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 feb 2013, 17:27 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2013, 12:30
Berichten: 8
ik heb de draden opnieuw gesoldeerd(sig meerdere keren)
ik heb ook getest hoe hij origineel zonder de atrc mk1 was en hij werkte(dit bewijst dat er niks defect is aan mijn tank)
de nieuwe motor verbindingen op de atrc mk1 lijkt mij ook goed wat betreft contact(ook opnieuw gemonteerd)

kortom ik weet het niet meer weten jullie een oplossing? of is de atrc mk1 misschien defect?

mvg,
Jeroen van os


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 feb 2013, 20:03 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Zou een mogelijk kunnen zijn.
Neem aan dat je die ATRC bij Tanktoko hebt gekocht.

Stuur hem een mail betreffende verdere afhandeling.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 maart 2013, 17:55 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
De MAKO2 en de binnenkort verkrijgbare RC2HL Versie-3 hebben een firmware update gekregen die een speed reduction van de tank mogelijk maakt na het ontvangen van treffers.
Na een treffer wordt de snelheid teruggebracht tot 50%, bij volgende treffers tot 25% tot uitschakeling van de tank.

Dit was reeds mogelijk met de optioneel verkrijgbare MAMBA print, die tevens het hinderlijke achteruit springen en schudden van de tank ophief.
Deze functies worden nu door de MAKO2 en RC2HL-V3 overgenomen, waardoor de MAMBA print overbodig en niet meer leverbaar is.

De MAKO2 is reeds voorzien van de motor blokkering (terugspringen/schudden). Door de firmware update en de combinatie met de RC2HL-V3 is nu ook de speed reduction mogelijk.
Speed reduction met alleen de MAKO2 is NIET mogelijk. Combinatie MAKO2 en RC2HL-V3 is dus noodzakelijk.

Voor uitgebreide beschrijving/mogelijkheden/programmering van MAKO2 zie verder terug in dit topic.
MAKO2 werkt nu ook zonder problemen met de Taigen 2.4Ghz.

Afbeelding

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 apr 2013, 11:37 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Binnenkort leverbaar de nieuwe RC2HL V3.
RC2HL V2 werkte niet met de Turnigy 8 kanaal en de Orange 9 kanaal ontvangers. Reden: kanaal input van ontvangers is afwijkend van andere ontvangers. Dit is nu verholpen.

Uitbreidingen RC2HL V3 t.o.v. V2:
-werkt met Turnigy 8 kanaal en Orange 9 kanaal ontvangers
-jumpers voor Turnigy 8 kanaal en orange 9 kanaal ontvangers
-firmware update voor speed reduction bij treffers
-aansluiting voor MAKO2 voor de speed reduction
-2 extra kanalen (achteruit rij LED en mogelijkheid tot aansluiten extra functies zoals aan/uit rookmodule, verlichting, enz)

2 video's van setup RC2HL-V3 met Turnigy 8 kanaal ontvanger en aansluit mogelijkheden.
http://www.youtube.com/watch?v=_VJKqA6GoZc
http://www.youtube.com/watch?v=TEJwyRFzGb4

3D image van nieuwe RC2HL-V3
Afbeelding

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: TAIPAN
BerichtGeplaatst: 20 apr 2013, 14:09 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
RCTA werkt aan een compleet besturingssysteem voor tanks, genaamd TAIPAN, dat momenteel door diverse testers getest wordt.
De TAIPAN bestaat uit 2 printen en vervangt de RX18 compleet.
Een print voor het besturingssysteem (turret, elevatie, enz) en de tweede print voor de motor aandrijving die voor een fijn gedoseerde motorcontrole zorgt.
Volgens RCTA is deze tevens geschikt voor 1:6 tanks.
Printen worden op elkaar geprikt. Afmeting van beide printen zijn exact dezelfde afmetingen als de RX18. Hoogte van de 2 gekoppelde printen is hetzelfde als de RX18 met opgebouwde cooler, zoals de Taigen 2.4Ghz ontvanger.
Voordeel van 2 printen is dat er slechts 1 print vervangen dient te worden bij een defect.

Hier 2 video's van de toekomstige TAIPAN.

Uitleg en werking
http://www.youtube.com/watch?v=8BEhNuGraXI

Demo TAIPAN en aansluiting/werking toren en elevatie motoren. Deze motoren worden proportioneel aangestuurd.
http://www.youtube.com/watch?v=v7AF9sB8r6I

Er wordt ook nog gewerkt aan een soundmodule. Hier alvast een demo van de prototype sound module voor de Taigen.
Definitieve module zal een stuk kleiner zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=jS1Cnb_tnTQ

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 mei 2013, 15:47 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Heren,

vandaag mijn RC2HL binnen gekregen met nog een hoop goodies. Ik heb de aansluitschema,s gevonden voor mode 1, maar hoe zit het met mode 2? Mijn zender heeft mode 2. Kan er iemand me zeggen waar de stekkers moeten zitten en hoe de instellingen van de zender zijn? En hoe is de jumper setting op de RC2HL module? Het is een module V3.5.

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 mei 2013, 22:18 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Heb momenteel geen RC2HL V3 hier om het voor je uit te zoeken. Mijn DX6i is mode1.

Probeer het volgende eens.
Neem aan dat je een 6 channel receiver hebt. Je moet bij gebruik van een 6 channel receiver de jumper verwijderen die boven de witte 3polige stekkervoet zit.
Als je een 8 channel receiver gebruikt moet die jumper geplaatst zijn.

Sluit de kabels aan op de aansluitingen IN-1 tot IN-4 op de RC2HL.
Sig kabel dient het dichtst bij de chip te zitten.

Sluit nu de kabels als volgt aan op de receiver:
IN-1 op receiver RUD
IN-2 op receiver ELEV
IN-3 op receiver THRO
IN-4 op receiver AIL

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 mei 2013, 13:46 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Ger,

bedankt voor het reageren, nu weet ik gelijk dat jij Tanktoko bent.
Ik heb de settings geprobeerd, maar helaas. Ik schets de reactie.
Ik sluit alles aan zoals voorgesteld, Dan zender aan, ik zet de tankschakelaar om de tank doet de check-up, het ledje van de ar600 gaat aan de tank start op (geluid) geluid gaat naar lager toerental en dan is het kermis.... Kanon gaat enkele keren af, toren draait, tank springt vooruit/achteruit..en dan zet de tank zich uit, gaat weer aan en de kermis herbegint. Ik heb geprobeerd om INN4 los te maken van de ail maar dan gaat na de checkup 1 rups full throttle. Mss heeft het te maken met de instellingen van de zender, maar ik weet niet waarvoor de kanalen staan. En die INN4 moet aangesloten anders doet de ontvanger niks.
Nog een idee?

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 mei 2013, 15:23 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Weer wat probeersels verder. Ik had een vorige test verkeerd aangesloten. Ik had de signaal polen verkeerd om. Nu alles wel goed aangesloten en nu gebeurd het volgende.
Zender aan, tank aan, koplampen gaan aan/uit aan/uit in een zelfde tempo, ontvanger-ledje brand oranje (is ok) de tank doet ongeveer 2 sec de checkup en op de printplaat gaat de led branden en dan gebeurd er niks meer, ik kan de tank niet aanzetten. En de koplampen blijven langzaam knipperen. Geen geluid oid. Als ik de zender uit zet, dan gaat de ontvanger ook uit, dus die is gebonden.Op de rc2hl V.3.5 module zit toch geen 2kleuren led? Ik heb enkele foto's gezien van een oudere module en dat was een groene led, ik heb een rode led. maar dat zal wel her verschil niet maken?
Ik kan de tank dus niet aan zetten door met de stick te bewegen naar onder. zonet nog eens de oude ontvanger met kristal aan gesloten en die werkt wel. maar die zender heeht een drukknop om de tank aan te zetten.
De oude zender is wel mode 1.
mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling