Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 apr 2024, 19:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 maart 2012, 20:45 
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een nieuwe 2,4 ghz jeti systeem gekocht en daarvan kan de ontvanger ook met 7,2 volt gevoed worden.
Nou is het zo dat ik met een relais de dmd en dus ook de mf inschakel aangezien de scherman in een landingsboot staat en ik dat wel veilig vond, vandaar ook de overstap naar 2,4 ghz.
De dmd voed in deze situatie dus niet de ontvanger ik reed voorheen met een losse ontvanger accu.
Die accu wil ik nu laten vervallen en de ontvanger met de rij accu voeden, het voordeel daarvan is dat ik dan maar 1 schakelaar nodig en ik via de telemetrie de accuspanning kan zien op de zender.
Nu is mijn vraag of de dmd dat aan kan aangezien de spanning van het signaal dan ook 7,2 volt word.

Mvg,
Dennis Verhaaf


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 28 maart 2012, 23:07 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 jan 2005, 20:40
Berichten: 3773
Woonplaats: Wijchen
Normaal krijgt de ontvanger zijn spanning via de DMD.
Is het niet makkelijker om de aandrijfmotoren via een relais te schakelen?
De DMD en MF unit kunnen dan gewoon aanblijven.

_________________
Gr,
Tuur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 maart 2012, 16:45 
Ja daar heb ik ook aan gedacht maar zou het wel leuk vinden om de accu spanning te kunnen zien en dan nog maakt ie allerlei geluiden als ik met de boot vaar aangezien die over dezelfde kanalen loopt.

Gr Dennis


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 29 maart 2012, 18:02 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Als ik het goed begrijp heb je de sherman aan staan in de boot, en vaar je met de boot.
Dan heb je ook twee ontvangers (lijkt mij logisch): 1 in de sherman en 1 in de boot.
Wat je verkeerd doet is dat je beide ontvangers, dus beide modellen hetzelfde modelnummer hebben in je zender.
Als je dat verandert werkt alleen dat model die je hebt gekozen. (model 1,model 2, enz).

En als je accu te weinig spanning meer heeft gaat het geluid van de tank zachter en kun je uiteindelijk niet meer rijden.(bij Nimh, Nicad accu's)
Bij Lipo gebruik je een onderspannings waarschuwings led of iets wat dan geluid maakt, wel een must.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling