Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 apr 2024, 02:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 nov 2011, 17:18 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
Hallo mede tankers,

Op zoek naar een goede aanbieding van een Tamiya Battle System kwam ik de Firma Mitosal tegen,
Ik had daar al diverse upgrade parts voor m'n Leopard gehaald en de service toen was oke.
Nu biedt Mitosal een Batlle System van Impact aan, uiterlijk nagenoeg hetzelfde als die van Tamiya.
De prijs is echter heel wat aantrekkelijker, omgerekend met de koers van vandaag kost het ding slechts € 47,60 : Thumbup :
Heel wat voordeliger dan de Tamiya van rond de 100 euro.
Er wordt door Impact gesteld dat hun Battle Unit geheel compatibel is met de Tamiya elektronica.

Wie heeft er ervaring mee?

Henk Volkers

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 nov 2011, 18:08 
Wel ik heb dus meegemaakt met 2 andere leden in Zetten dat mijn leopard met tamiya BU niet reageerde op de impact BU in hun su-152.
Het zou de enige tank zijn waarbij de Impact BU geen contact heeft met de tamiya BU vanwege de dmd/mf unit van de leopard.
Gisteren nam 1 van die leden contact met me op temeer omdat Mitosal de tamiya BU niet op voorraad heeft liggen maar ze niet meer verkoopt omdat tamiya de prijs omhoog heeft gegooid.
Hij vertelde mij overigens dat het niet reageren van mijn Leo tamiya BU op de su-152 impact BU te maken had met een bepaald stukje elektronica verstopt in de su-152
Dus zou gewoon kunnne dat de tamiya en impact goed met elkaar werken, overigens wertk de impact BU wle gewoon op alle andere tamiya modellen


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 29 nov 2011, 22:54 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
het is heel goed mogelijk dat het niet in de bu van mitosal zit maar in de leopard .
namelijk de leo heeft een kleine afwijking in de ontvanger ten opzichte van de andere dmd /mf units .
dat is bij ons ook al opgevallen bij het maken van onze losse geschut dat bij ons is gemaakt .
dat reageerde de eerste keer ook niet op de leopard maar naar wat meer knutsel werk van ons brein in de club
is dat wel werkend gekregen .

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Laatst bijgewerkt door leo kleinepier op 30 nov 2011, 17:36, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 nov 2011, 10:38 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
Rene en Leo bedankt,

Leo het technische brein waarover je schrijft, woont die ergens in Zeeland en kan ik die bereiken?
Ik bouw nu de Sherman voor m'n jongste kleinzoon, die kan dan met z'n oudere broertje, die de Leopard bestuurd in onze tuin battlen.
De Impact BU komt dus in de Sherman of zou het wel werken als ik de Impact BU in de Leo zet en de Tamiya BU in de Sherman?
Het prijsverschil tussen de 2 BU's is behoorlijk, bij Mitosal betaal je ex. verzending nog geen € 50,00 voor zo'n ding
Bestel ik die samen met return rollers met rubber banden, heb ik BU en rollers in huis voor nog net geen 75 euro's.
Ik moet in Europa allen al voor de BU meer betalen, het is dus wel aantrekkelijk!

Henk

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 nov 2011, 17:13 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
ja die woont in zeeland maar zit meestal op kamers waar hij studeert heb geen nummer van hem.
maar ik zou niet te veel aan de leo veranderen want de dmd/mf is erg gewikkeld en als hij stuk gaat kost veeeeeeeel meer dan die paar tientjes die je bespaard op de bu van mietosal.
maar als ik zelf moest kiezen zou ik nooit iets imitatie kopen om dat het een beetje goedkoper is want origineel werkt altijd .
en het origineel van tamiya is gewoon goed.
ik zou gewoon een gewoon iets langer sparen en tamiya kopen bij model seidel is hij 79 euro

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 dec 2011, 14:13 
Offline

Geregistreerd: 10 mei 2011, 12:45
Berichten: 94
Woonplaats: Heinkenszand
Hallo beste raadgevers,

Op de Duitse tegenhanger van BTN kwam ik een te koop staande Tamiya BU tegen, ik heb em voor 50 euro gekocht.
Dus er zal geen probleem optreden als de kleinzoons met elkaar gaan battlen.

Ten aanzien van Leo, ik heb in Oostenrijk, een nieuwe Futaba digitaal met analoge trims op de kop getikt voor een bedrag lager dan mijn vorige 4 kanaals heeft gekost.
Als je weer eens in Zierikzee bent geeft dan svp een seintje als je tijd hebt om de nieuwe zender te voorzien van 2 drukknoppen voor het afvuren van MG en Kanon.

Groet, Henk

_________________
Tamiya Sherman M4 ready for battle;


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling