Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 16 apr 2024, 20:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 okt 2011, 21:56 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
heeft iemand ervaring met de losse vertragingen van schumo 3-1

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 okt 2011, 22:29 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2120
Hoi Leo,

Eerst even een misverstand uit de wereld helpen. Het vertragingsmechaniek is niet van Schumo maar van een Amerikaanse producent. Het werd ontwikkeld voor het vertragen van het motortoerental voor toepassing van grotere propellers. Het is dus een één-staps vertraging.
Ik heb jaren geleden zo'n setje geprobeerd in mijn KT. Het effect was in eerste termijn prima, lagere snelheid en enorme klimeigenschappen. In tweede termijn (na een paar uitstapjes in het terrein) kwam de keerzijde van deze opzet aan het licht: de Tamiya tandwielkasten werden opgevreten.
Dus fluks de vertragingen weer uitgebouwd en de tandwielkasten voorzien van een nieuw setje tandwielen (die destijds nog te koop waren).
Een leerzaam experiment zullen we maar zeggen, maar niet aan te bevelen.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 okt 2011, 22:30 
Heb ze bij mij al 'n jaar of 2 in de KoTi zitten Leo.
Het haalt de snelheid er behoorlijk uit (was het mij om te doen).
Maar de rijeigenschappen, hmmm, maar is iedergeval geen standaard racetank meer.

Vergelijk vooraf wel deze even met die van Axels, setje kost daar 62,51, Lindingen verkoopt ze voor 7,10 per stuk.
http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=51838&osCsid=c681e73dd1462e86cde8a6071d1f9d85


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 16:33 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
het is bij mij ook de bedoeling om de snelheid er uit te halen dat ze dan veel realistischer rijden .
en moet ook toegeven hoge snelheid en smalle baan is niets voor mij kan deze oudere man niet goed volgen : Chessygrin : : Chessygrin : .
en met de slijtage neem ik even op de koop toe ben toch van plan om er mr bakken in te zetten maar ja daar hangt nog een ander prijskaartje aan.
heb al wel mr bakken in mijn kt zitten maar daar heb ik ook al 2 maal een as van gebroken

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 16:42 
mogelijk is een goed alternatief (zeker als je meerdere tanks hebt als jij) om over te stappen naar 2,4ghz. Daarbij kan je digitaal de snelheid van je tank regelen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 16:46 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
ben er toch over aan het denken om zoon zender als jullie hebben te gaan kopen maar wil een keer op een meeting te kijken hoe die werken.
want met de jamara s kun je niet veel instellen

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 17:34 
ik ben mogelijk aanwezig tijdens de meeting in Zierikzee. Dan kan ik je het laten zien hoe het werkt (ook al heb ik tegenwoordig mr gearboxen erin). Anders zijn er denk ik wel andere leden aanwezig die je dit kunnen laten zien.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 18:16 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2289
Woonplaats: Gemert
Om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien:
als je rijdt met je tank, moet dat dan vol gas??

Half gas kan ook, gewoon het knuppeltje niet zo ver doorduwen.

't Is maar een idee, kost niks, gaat niks kapot en rijden blijft leuk (voor iedereen).

Denk maar zo: de zwakke schakel gaat stuk.
Is het niet de aandrijas, dan een tandwiel of de tracks. Hoe meer krachten je opbouwt des te meer moet er worden afgevoerd.

Ik heb onlangs wel de gearboxen vervangen van m'n Sherman, kan ook wel na 7 jaar rijden.
Zijn gewoon ergens tandwielen versleten en die reparatie setjes (ze zijn er nog) zijn duurden dan compleet nieuwe Tamiya gearboxen.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 19:43 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
sorry ik rij nooit vol gas want deze snelheid vind ik niet passen bij de tanks . :!:
maar als ze vertraagt zijn is het sturen ook veel rustiger.
heb met mijn kt all zeker 2 jaar ervaring met de mr bakken .
en het probleem van het breken van de assen heeft niets met mijn snelheid te maken maar alleen bat mijn kt 8.5 kilo weegt en de bakken van mr zo sterk zijn dat ze kapot gaan op het zwakste punt en dat zijn de uitgaande assen [ wat achteraf bleek dat er schuurtjes in de as zaten] : Hurted :
het gaat mij er meer om dat ze veel realistischer reageren en rijden plus dat het geluid veel meer klopt met het rijgedrag : Thumbup :
en je kan het rijgedrag van een cherman niet vergelijken met een kt omdat deze veel lichter is en het aandrijfwerk vele malen soepeler loopt dan van een kt

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 19:54 
Ik heb in al mijn tanks de bakken van Marcel zitten, zelf heb ik er nooit problemen mee gehad al heb ik er wel een aantal moeten repareren van andere.
Meestal dus de uitgaande as, oorzaak daarvan kan zijn dat het laatste tandwiel in het midden van de as zit.
Ben ik al een keer tegen gekomen dus kan zo maar gebeuren, meeste kans waar het mee gebeurt is toch de rijstijl.
Te vaak toch nog ff door rijdne terwijl er een steentje tussen track en sprocket zit, de enige tank die er eigenlijk nooit geen problemen mee heeft is de KV.
De personenen vna wie ik dus de bakken gerepareerd heb, heb ik ook het advies gegeven om nouja rustig rijdne natuurlijk maar naar je tank blijven kijken.
Zodra je je tank naar rechts of links ziet trekken hop stoppen.
Mijn KT weegt nabij 9 kilo maar is wel een beetje standaart voor de KT met metalen track,s zit je daar al snel op, me olifant weegt nog wle wat zwaarder met al die stukken metaal/koper wat ik erin gestopt heb.
Optie is om de uitgaande as te vervangen door verenstaal ipv zilverstaal, of om hem 5mm te maken ipv 4mm .


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 20:12 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
toen ze braken was ook in het begin dat ik er mee ging rijden later heb ik er ook geen last meer van gehad alleen dat er wel eens een inbusje los zat.
maar als ik er mee gereden heb controleer ik altijd of er geen speling ergens op zit .
dus houd ik het gewoon goed in de gaten.
maar op onze binnen baan zijn de bochten wel eens wat krap dus komt er toch wel veel kracht op de aandrijving .
maar ja we rijden met de schaalmodellen maar in het echt gingen ze ook zeer vaak stuk op de aandrijving dus ja net echt toch : Chessygrin :

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling