Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 09:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 22:12 
Hallo,

ik heb een gebruikte Tamiya Leopard 2A6 tank gekocht. Maar heb na wat spelen wat vraagtekens.
Zo is het me al opgevallen dat niet alles koek en ei is. Daarom vroeg ik me af. Heb ik een kat in de zak gekocht?

Speling op loopwielen en draagarmen.
Speling op versnellingsbak. (geen directe aandrijving bij wissel van vooruit naar achteruit).
Hoorbare versnellingsbak.
Erg hoorbare tandwielen bij wenden toren. Links draaien erger als recht.
Elevatie en declinatie traag en niet vloeiend.
Diverse combinaties voor aanzetten motor of lichten werken niet
Wenden gaat langzaam. De wend-Motor draait niet op vol vermogen.
Klopt dat wenden zo langzaam gaat?

Is het ik? Of zijn een aantal van die zaken boven gewoon, gewoon!?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 22:48 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2120
Hoi Alex,

Gebruik de functie "uitgebreid zoeken" eens met de zoekterm +Leopard +probleem.
Daar vind je al heel wat informatie over de problemen die jij ook hebt.
Maar er zullen zich hier ongetwijfeld ook Leopardrijders melden met hun oplossingen.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 06:31 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
is gelijk een hele lijst
even kijken

*de speling is licht bij tamiya dat zou ik moeten zien maar kan slijtage zijn
swingarm scheurt nog al eens bij de hull door
*de pauze tussen voor en achteruit klopt
dat is de "noodstop"
is ook realistisch met een 60 tons gevaarte
*hoorbare aandrijving is helaas gewoon ja tenzij er een tikje inzit
een hoorbare koepel nietdaar moet ergens een beschadiging zitten
*elevatie heeft iets vertraging ja
is servo aangestuurt dus je zou daarmee de eerste zijn die die stuk heeft
*wenden kan op 2 manieren ST of HP dit is een schakelaar op je dmd
ik vermoet da hij in ST staat want normaal geeft hij vol de beuk daarin dan
oja lichtfuntie
is even afhankelijk van hoe je dit doet
vanuit zender komt het nog al eens voor dat je de zender en tank moet afstemmen ivm stikuitslag
je kan het ook vanuit de dmd doen
als je zo problemen hebt is er meer aan de hand

dus op zich klopt de meeste maar anders wil ik er best ens naar kijken

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 11:51 
de zover ik heb kunnen zien zijn er geen inscheuringen in de hull.
wel zijn alle lagers al vervangen voor kogel lagers. incl. die van de swingarms.
de speling is verschillend . van weinig tot best wel veel. maar niet alarmerends veel.

De oplossing van Tamyia om de swingarm assen niet te borgen aan de binnenkant van de hull is mij onduidelijk. Echter zal het voor de werking weinig verschil maken, het geeft wel meer stevigheid.

De Bak heeft misschien iets meer uitleg nodig. Als ik de trek draai, duurt het even voor de speling weg is. Zie filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=8i-yTWxqPOQ

Ook heb ik een filmpje gemaakt voor het geluid van de toren en natuurlijk de bak.

http://www.youtube.com/watch?v=lxY5YSE5KNA
http://www.youtube.com/watch?v=GUEPcls5Kcs


In het filmpje zie je ook dat de reactie van toren niet altijd even goed is.
Bij de elevatie en declinatie., reageerde de schietbuis (servo)alleen bij commando’s van de stik, Geheel op of neer. Maar niet er tussen in, zoals je zou verwachten bij bijvoorbeeld een stuur servo op een wielvoertuig of vliegtuig. (zou niet prettig rijden zijn als je de stik loslaat en de auto blijft de bocht omgaan) servosaver is trouwens prima in orde.

Wenden was idd opgelost door de schakelaar op PW te zetten. Bedankt.

Door de DMD en de zender te resetten, heb ik de problemen met aansturing van licht en van het motor geluid kunnen oplossen. Alles weer opnieuw ingesteld en afgesteld.
Heb nog niet alles getest, maar de lichten werken weer via de AB.

al met al valt het idd wel mee. ik was al bang dat de DMD misschien defect was.

thx voor de toelichting.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 20:38 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
zover ik kan zien heb je een digitale zender
elevatie is een kwestie van inprogrameren
weet alleen niet hoe maar hij moet eerder reageren
verders is er niks raars daar
de vrije slag in de track is raar
kan je zo niet zeggen wat dat is
je zal daarvoor de handleiding moeten napluizen tussen sprocket en de laatste2 tandwielen
alleen TERING wat maakt die rotatie een herrie
dat is een kapot tandwiel en ik vermoet de 1 na laatste
open je reductie unit en check die
zel een kapotte tand zijn

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling