Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 apr 2024, 01:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 306 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 24 mei 2011, 15:38 
Ger Hanssen schreef:
ElMod is reeds een tijd geleden gestopt met de productie van de HL Adapter. Reden waren: slechts sporadische verkoop en de steeds weer opduikende problemen tussen de ElMod en HL electronica. Dit laatste zou bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn.


Klopt. We hebben 2 van die HL adapters en beide krijgen we niet aan de praat. Dan maar sparen voor een Spektrum DX6i.


Omhoog
  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 15 jun 2011, 10:47 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 maart 2009, 19:24
Berichten: 448
Woonplaats: Twello
Hallo,

ik heb de volgende vraag: in de paddestoel van Elmod zitten 4 ontvangertjes. (T.S.O.P.). Zitten deze bij elkaar op 1 aansluitpunt of zijn het 4 verschillende? Ik meen dat je bij de eerste Elmod's de treffers links, rechts, voor en achter apart in kon stellen, maar volgens mij is dit nu niet meer het geval.
Ik wil de T.S.O.P.s in mijn tank verbergen, zodat ik niet met die lelijke paddestoel hoef te rijden.
Als alles op 1 punt aangesloten zit, zou ik 1 T.S.O.P. van de paddestoel af kunnen halen en hierop de 4 nieuwe aan kunnen sluiten.
Hopelijk kan iemand mij op de goede weg helpen en alvast bedankt voor de reactie's.

Arjan.

_________________
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 13:32 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Dit gaat niet zonder meer, Arjan.
Op het dubbelzijdig printje van de CSI waar de LEDs en de IR sensoren opzitten, zitten nog meer SMD componenten gesoldeerd.
Kijk maar eens tussen de sensoren door.

Wat je wel zou kunnen doen:
Soldeer de sensoren en de LEDs los van dat printje en verleng die aansluitingen met de nodige draden. Je kunt dan de sensoren en LEDs plaatsen waar je ze zelf wilt hebben.
Wordt wel een heel kabelwerk.

De IR sensoren van ElMod zijn wel aardig groot. Dacht dat ze de TSOP 1738 gebruikten.
Je kunt daarvoor ook de TSOP 1838 of de 4838 gebruiken, die zijn meer dan de helft kleiner.
De laatste twee cijfers staan voor de draagfrequentie (lichtkleur) waar de sensor op werkt.
Je moet dus een IR sensor nemen die eindigt op ..38

Denk eraan dat alle garantie vervalt als je zelf aan de print gaat solderen.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 21:15 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 maart 2009, 19:24
Berichten: 448
Woonplaats: Twello
Hallo, Ger

Mijn bedoeling is om de sensoren middels draad te verlengen en alle 4 de sensoren aan te sluiten op 1 sensor op de IR-ontvangereenheid, zodat er wat minder bekabeling nodig zal zijn.
Ik heb met Elmod contact gehad, maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit kan.
Hopelijk weet jij daar een antwoord op.

Groeten, Arjan.

_________________
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 22:13 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Weet niet hoe de schakeling van de CSI is opgebouwd, Arjan.
Zal contact opnemen met de ontwerper van ElMod, maar die is momenteel op vakantie in zuid Spanje. Moet dus even wachten.

Stuur mij dat antwoord wat jij van support gehad hebt even door. Misschien word ik er wijs uit.
Zie PB.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 jun 2011, 23:17 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Vandaag de CARSON Reflex Stick getest met ElMod. Conclusie: werkt zonder problemen
De CARSON Reflex Stick is een 2.4Ghz zender met 6 kanalen. Dus geen storingen en geen bezette frequenties meer.
Beide sticks komen automatisch terug in de neutrale middenstand.
6 kanaals ontvanger wordt meegeleverd. Eenvoudige binding tussen zender en ontvanger, geen bindplug nodig. Voeding zender middels 8 AA batterijen.
Kanalen 1 t/m 4 kunnen reverse geschakeld worden middels 4 kleine schakelaars op de achterkant van de zender.
De kanalen 5 en 6 worden geschakeld middels 3standen schakelaars, hetgeen deze zender heel geschikt maakt voor de ElMod besturing, inclusief de usersounds.

Kanaal 5 wordt bediend door een (on)-off-(on) schakelaar. Deze schakelaar komt, na loslaten weer terug in de middenstand.
Kanaal 6 wordt bediend door een on-off-on schakelaar. Deze schakelaar komt niet terug in de middenstand.
Indien gewenst kun je de schakelaar van kanaal 6 zelf vervangen door een zelfde schakelaar als voor kanaal 5 gebruikt wordt. Hou hierbij wel rekening met garantie aanspraken.
Zender is verkrijgbaar bij Gert

CARSON Reflex Stick
Afbeelding

Achterop de zender de 4 reverse schakelaars voor de kanalen 1 t/m 4. Mocht een functie verkeerd om werken, kun je dit corrigeren middels deze schakelaars.
Vierkante knop is voor de binding tussen zender en ontvanger. Kanalen 5 en 6 kunnen niet reverse geschakeld worden.
Afbeelding

Bijbehorende ontvanger. De ontvanger krijgt voeding van ElMod. De stekker met rood/zwarte kabel van de ElMod module wordt op de BATT aanluiting van de ontvanger aangesloten. Zwarte kabel aan buitenkant ontvanger.
Van de stekkers met de gekleurde kabels, afkomstig van de ElMod module, wordt de gekleurde kabel op de linker rij (signaal) van de ontvanger aangesloten.
Middelste rij is plus. Druktoets is voor binding van zender en ontvanger
Afbeelding

Op de zender zijn de kanalen ingedeeld zoals hier weergegeven. Deze volgorde is niet te veranderen.
Je kunt de stickfuncties wel zelf indelen, naar eigen voorkeur. Bv: rijden met linkerstick of rijden met rechterstick, enz.
Hiervoor dien je dan de ElMod stekker van de gewenste functie op het door jouw gewenste kanaal van de ontvanger te steken.
Afbeelding

ElMod kanalen met kabelkleuren en functies van de PRO module:
kanaal 1 bruine kabel: rijden voor/achter
kanaal 2 oranje kabel: rijden links/rechts
kanaal 3 gele kabel: loop elevatie
kanaal 4 groene kabel: draaien koepel links/rechts
kanaal 5 blauwe kabel: starten (schakelaar omlaag) licht (schakelaar omhoog)
kanaal 6 paarse kabel: schot (schakelaar omlaag) MG (schakelaar omhoog)
kanaal 7 grijze kabel: usersounds 1 en 2
kanaal 8 witte kabel: usersounds 3 en 4

De kanalen 7 en 8 zijn niet aanwezig op de ECO module.

ElMod kanalen met kabelkleuren en functies van de ECO module:
kanaal 1 en 2: idem als de PRO
kanaal 3 gele kabel: schot, loop elevatie, MG
kanaal 4 en 5: idem als de PRO
kanaal 6 paarse kabel: usersounds 1 en 2

Je kunt op deze wijze dus allerlei stick functies zelf bepalen. Er kan niets defect raken.
Zorg er wel voor dat steeds de gekleurde kabel op de signaal aansluiting van de ontvanger komt.
VOORBEELD:
Als je met de rechterstick (vertikaal) voor/achteruit wilt rijden, moet je de bruine kabel op chan 4 van de ontvanger aansluiten.
Als je met de linker stick (horizontaal) links/rechts wilt rijden, moet je de oranje kabel op chan 3 van de ontvanger aansluiten.

Nog een punt van aandacht:
Als je kanaal 6 (schakelaar die niet automatisch terugkomt in de middenstand) gebruikt voor het schot en MG, dan moet je deze schakelaar steeds terugzetten in de middenstand, anders blijft het kanon achter elkaar een schot afvuren.
Het beste kun je de functies van kanaal 6 op kanaal 5 zetten, of voor kanaal 6 een (on)-off-(on) schakelaar gebruiken.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 18 nov 2011, 22:32 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2011, 15:57
Berichten: 181
Woonplaats: dordrecht
Hallo Gert, ik heb een vraag aan jou ,

heb jij wel eens hier van gehoort

http://soundandlightunit.weebly.com/

gaarne een reacie

Gr.

Hans.

_________________
* King Tiger Porsche
* Jagdpanther
* Sherman
* U.S. M41A3
* KV-1
* Pershing Snow Leopard
* Leopard 2A6
* ZTZ 99


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 18 nov 2011, 23:11 
Hans,

Misschien kun je hier iets mee

Hier komt het oorspronkelijk vandaan.
http://shop35674896.taobao.com/?catId=154047428&queryType=cat&categoryName=zLm/y9PD&encodeCategoriesName=y&search=y
Let wel prijzen zijn alle losse componenten.

Hier ook nog e.e.a. http://www.rctankregiment.com/rctankforum/viewtopic.php?f=95&t=1307

Heb er paar mailtjes aan gewaagd richting Cking marketing, maar t.o.h. geen reactie terug :cry:


Omhoog
  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011, 12:49 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Hoi Hans,

Bedoel je Gert of mij ?
Ik ben niet bekend met deze SLU, ken het alleen maar van de eerdere posting van Wilco.
Maar waarom plaats je dit in het ElMod topic?

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011, 14:04 
Citaat:
Maar waarom plaats je dit in het ElMod topic?

Inderdaad, ...... uhum : zip : al had ik natuurlijk zelf ook m'n reactie beter aan Hans via PB kunnen doen (of in oorspronkelijke post m.b.t. SLU).

: Sorry! : Ger


Omhoog
  
 
 Titel: ELMod VCU
BerichtGeplaatst: 19 feb 2012, 17:19 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
ElMod heeft een nieuw printje, Volume Control Unit (VCU).

Middels dit printje kan het uitgangsvolume van de speaker geregeld worden via de prop zender. De bij de Blasters bijgeleverde mechanische volume regelaar vervalt en wordt niet aangesloten.

Printje wordt eenvoudig tussen de Blaster en op een vrij kanaal van de prop ontvanger geplaatst. Vereiste is wel dat dit vrije kanaal geschakelt wordt door een draai- of schuif schakelaar op de zender.
Volume kan nu via de zender zachter/luider gezet worden.

Afbeelding

Tevens komt er binnenkort nog een andere ECO en PRO module. De ECO FLEX en de PRO FLEX.
Op deze modules is het mogelijk zwaardere motoren OF brushless motoren aan te sluiten middels normaal in de handel verkrijgbare motorregelaars.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 19 feb 2012, 22:04 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2011, 15:57
Berichten: 181
Woonplaats: dordrecht
Weet je ook in welke prijs klasse we zitten.
Gr.
hans

_________________
* King Tiger Porsche
* Jagdpanther
* Sherman
* U.S. M41A3
* KV-1
* Pershing Snow Leopard
* Leopard 2A6
* ZTZ 99


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 19 feb 2012, 22:34 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Hallo Hans,

Rond de euro 30,- levering via Gert.
Denk er wel aan dat de zender een vrij kanaal moet hebben dat voorzien is van een draai- of schuifregelaar. Jouw Spektrum heeft die niet.
De VCU kan ook allen maar gebruikt worden als de ontvanger voeding ontvangt (BEC) van een ElMod module. Ontvanger mag dus niet gevoed worden door een separate voeding.

Ben momenteel in conclaaf met ElMod over de stekker aansluiting van de VCU. Zit een witte stekker aan.
De laatst geproduceerde BlastersIV en IV Pro hebben een witte stekkervoet op de print, dat is dus geen probleem.
Eerder geproduceerde Blasters (ook de IV en IV Pro) hebben echter een bruine (andere) stekkervoet op de print zitten.
Daar past de witte stekker van de VCU niet op.
Wacht nog op hun antwoord.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: ElMod VCU
BerichtGeplaatst: 21 feb 2012, 21:54 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Antwoord ElMod:
De VCU is in principe alleen bedoeld voor de Blaster IV, Blaster IV PRO en Marine Modul.
Deze modules zijn ontworpen voor een 10 kOhm potmeter voor de volume regeling. Deze potmeter (vierkant model met witte stekker) is bij de modules bijgevoegd. De printen zijn voorzien van een witte stekkervoet.
De VCU schakeling is gebaseerd op 10 kOhm.

Alle eerdere Blaster modules (t/m versie III) zijn ontworpen voor een 22 kOhm potmeter, rond model met bruine stekker, die ook bij de modules geleverd werd.
De printen van deze oudere Blasters zijn dan ook voorzien van een bruine stekkervoet.

De eerste serie Blaster IV en IV PRO zijn echter ook voorzien van een bruine stekkervoet op de print en werden geleverd met een 10 kOhm potmeter met bruine stekker.
Deze modules zijn dus wel geschikt voor de VCU, alleen de stekker aansluiting klopt niet.
Door ElMod wordt nu een verloop adapter hiervoor gemaakt.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 22 feb 2012, 00:56 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Hoi Ger,

Dan heb ik de potmeter weer nodig die ik je meegegeven heb denk ik?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 306 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling