Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 11:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: asiatam
BerichtGeplaatst: 17 mei 2015, 07:41 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 feb 2015, 10:05
Berichten: 498
Woonplaats: Alkmaar
Hallo,wie van de medetankers kan mij wat vertellen over het merk asiatam.
B.v.is het te vergelijken met b.v Tamiya, is het betrouwbaar en is de prijs redelijk.
Zijn er bij b.t.n leden die hier mee rijden?
Ben zelf gek van die famo,zijn hier leden die ervaring met dit model hebben.

Gr.koos


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: asiatam
BerichtGeplaatst: 17 mei 2015, 15:23 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Heb toevallig de FAMO besteld afgelopen woensdag, maar daar is wel nog wat nawerk mee gemoeid.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: asiatam
BerichtGeplaatst: 18 mei 2015, 09:15 
Offline
BTN Erelid

Geregistreerd: 12 maart 2004, 05:04
Berichten: 934
Woonplaats: Den Haag
Hoi Koos,

Ik heb toevallig verleden week een Asiatam Famo afgemaakt en ik zal je mijn ervaringen met Asiatam en de Famo vertellen!

Voordat ik de Famo kocht was de communicatie met Asiatam goed, ik had wat vragen die snel werden beantwoord. Dus vol vertrouwen een Famo gekocht.
Tiijdens de aflevering bleek dat er 3 veerwegbegrenzers (geen idee hoe die dingen heten!) en de bumper aan de voorzijde waren afgebroken. Dus een mailtje richting Asiatam gestuurd, 2 weken later nog 1. Nooit een bericht terug gehad.

Een vriend uit Duitsland reed zo'n 100 meter met zijn Famo toen er een gearbox kapot ging, een nieuwe gekregen en er ingezet, waarna er na weer zo'n 100 meter de andere naar de haaien ging. Hij heeft de Famo statisch afgebouwd. Op zich niet zo erg, de veerwegbegrenzers zie je niet, en ik wilde er een Famo zonder bumper van maken.

Ik ben er niet eens aan begonnen om hem rijdend te maken. Er zit zo veel speling op de loopwielen dat ze tegen elkaar aan komen en dus tegen elkaar in draaien. De loopwielen zijn breder dan de rupsband is.
De gearbox- en spelingsproblmen zijn op te lossen door die te laten bewerken door MK-modellbau, maar dat kost zo rond de €240.
Onderdelen die los moeten zitten muurvast, en onderdelen die vast moeten blijven vallen er spontaan af.

Uiteindelijk bleken er 3 wielnaaf kappen te ontbreken, en door mijn eigen stommiteit hab ik een as van 1 van de spanwielen afgebroken. Na 3 mailtjes heeft mijn vrouw naar duitsland gebelt, en eindelijk werdt mijn mailtje beantwoord.
De verzendkosten voor de onderdelen waren..............€19.70! (vergelijking: verzending van 3 resin figuren is €5.60!) En uiteraard was de opgestuurde as verkeerd en niet passend!!!!!!

Aan de andere kant is een Famo een indrukwekkend ding, in het echt en als model! Ik heb er veel plezier aan beleeft om er wat leuks van te maken.
Of ik er nog 1 zou kopen, heel misschien, maar dan moet ik eerst goed overleggen of ik €1000 voor over heb (Famo zelf, electronica en het opknappen van de loopwielen en vervangen van de motoren)
Aan de andere kant heb ik een 1/16 Bilstein kraan die mooi achterop kan.

Het is dus wat je zelf wil! Voor een rijdende Famo moet je aanzienlijk meer geld uitgeven, voor een statisch model is het een goede basis.

Ook moet ik zeggen dat het schijnt dat de nieuwere Famo's van een betere kwaliteit zijn, maar ik weet het niet zeker!

GRRoet'n,
Rob

P.S. Ik hoop deze week nog wat foto's te plaatsen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: asiatam
BerichtGeplaatst: 20 mei 2015, 18:22 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 feb 2015, 10:05
Berichten: 498
Woonplaats: Alkmaar
Avond rob,

Bedankt voor de goede uitleg.
Ga er maar eens goed over denken,wat ik ga doen.

Gr.koos


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: asiatam
BerichtGeplaatst: 21 mei 2015, 19:51 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
De FAMO is binnen!

Hier wat pics zoals 'ie uit de doos kwam.
Eerste wat ik uitpakte voor ik de FAMO zelf uitpakte was een string met tracks...groot!
FAMO is nog groter dan ik had verwacht, wat een bak.
Er was maar één onderdeeltje gebroken, een veerweg begrenzer van de achterste linker as. (onderdeeltje van 1€).
Model heeft idd nawerk nodig, wat mij meteen opviel was dat de rondingen van de spatborden van het stuurwiel en aandrijfwiel niet helemaal parallel lopen met deze wielen, de opbouw moet dus naar achteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling