Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 11:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 apr 2015, 15:15 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2015, 18:06
Berichten: 4
Hallo,

Ik ben afgelopen week naar een beurs geweest en heb me daar toch weer met veel plezier naar de demonstraties van de tanks e.d.
Ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is Johan en heb mijn modeltreinen vanwege familie uitbreiding even opgeborgen. Nu wil ik toch graag wat bouwen wat rc is. Het gaat mij dan ook voornamelijk om het bouwen en daarnaast het rijden.
Ik heb diverse aankoop adviezen gelezen en degene die begonnen zijn gaan volgens mij daarna over op het verbeteren van een HL die ze dan aangeschaft hebben. Zoals de metalen rupsen en bak e.d.
Maar ben je dan achteraf net zoveel kwijt als een Tamiya?

Gr. Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 apr 2015, 20:47 
Offline

Geregistreerd: 30 dec 2012, 02:36
Berichten: 143
Bij het ombouwen van een HL kun je op het einde inderdaad bijna net zoveel kwijt zijn al bij de aankoop van een Tamiya tank. Wel met het verschil dat je bij de ombouwing de kosten kan spreiden.
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe ver je in je ombouwing gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 21 apr 2015, 17:53 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2015, 18:06
Berichten: 4
Ja wat ik wil is bouwen en rijden en ik denk dat ik dan beter naar iets van tamiya kan kijken. Ik ben bang dat als ik een HL wil gaan upgraden ik inderdaad net zoveel kwijt zal zijn als een tamiya bouwpakket. Maar zijn er nog andere merken die een rc tank als bouwpakket hebben en dan het liefst van metaal.

Gr. Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 21 apr 2015, 18:06 
Je hebt al een HL Tiger 1 voor minder dan 80€.Dat is dan wel de basis versie met BB'S en de print met 3 vaste frequenties ,maar dat smijt je er toch allemaal uit.
Als je dan nog een metalen onderbak,metalen wielen en tracks én een clark print erbij neemt komt je nog lang niet in de buurt van een Tamiya bouwdoos.
Ik neem de Tiger 1 als voorbeeld maar als je ebay wat volgt vindt je vroeg of laat wel de tank van jouw keuze.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 21 apr 2015, 18:36 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2284
Woonplaats: Gemert
Dag Johan,

als je wilt bouwen en rijden is Tamiya de enige keus, alle andere merken zijn eigenlijk geheel opgebouwd (en geverfd), het enige wat je dan kunt is alles slopen, onderdelen vervangen en weer opbouwen.
Tamiya is duur, klopt. Ik rijd nog steeds met m'n Sherman die is intussen al zo'n 10jaar oud. Wel een keer (na 7 jaar) de gearboxen vervangen want versleten.

Er zijn ook compleet metalen modellen, o.a. Taigen, kwaliteit is mij onbekend maar zwaar (en duur) zijn ze, dat kan niet missen.

Ook de nieuwere HengLong tanks gaan niet meer voor €90,- de deur uit, betere kwaliteit is hogere kosten = duurder in de winkel.

Het enige wat ik je verder mee kan geven:
probeer een goedkoop tankje (doe er niets aan) bevalt het goed dan koop je een beter model.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015, 13:38 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2015, 18:06
Berichten: 4
Ik denk dat ik voor de laatste optie zal gaan en eens kijken op MP en het te koop gedeelte hier. Zijn er nog grootte verschillen tussen de HengLong tanks?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 apr 2015, 01:04 
Offline

Geregistreerd: 30 dec 2012, 02:36
Berichten: 143
JohanWit schreef:
Zijn er nog grootte verschillen tussen de HengLong tanks?

Wat bedoel je hier juist mee?
Bedoel je de verschillende modellen zoals Tiger I, Panzer III, enz of verschillende uitvoeringen?
Er zijn wel verschillen tussen de uitvoeringen per model.
Men heeft de basic uitvoering, hier is alles in plastic met 3 frequenties te kiezen via schakelaar en zonder geluid of rook.
Dan heeft men de iets betere uitvoering al met ook in plastic maar met geluid en rook en dan nog de uitvoering met metalen onderbak/ rupsen en gear's en meestal ook 2.4 zender/ontvanger.
Dan heeft men bij de meeste types van tanks ook nog de uitvoering met BB of IR.
Keuze genoeg dus, welke uitvoering je neemt bepaald natuurlijk ook de prijs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 apr 2015, 12:14 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 jul 2014, 07:11
Berichten: 81
Woonplaats: Helmond
Goedemiddag Johan,

Ten eerste welkom bij de club.
Ik ben zelf erg fan van Tamiya dit ivm pasvorm, ik heb mijn bouw ervaring op gedaan met 1:35 dozen.
Zoals Jan vd Poel zegt zijn andere merken vaak reeds samengesteld en dat is ook meteen mijn twijfel bij het bekijken van andere merken.
Voor het aanpassen van het model zijn er veel leveranciers die voor diverse merken ombouw sets leveren, of te wel je persoonlijke smaak en budget dicteert hoe jou model er komt uit te zien.
Aber heeft sinds februari 2015 een nieuwe set uit voor een Tamiya Tiger I, ik ben hier zeer van gecharmeerd (zoek nog budget :wink: ).

Groeten,

Max

_________________
Tamiya - Tiger I Early Production - 2000
Hooben - Elefant - 2015


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 apr 2015, 08:24 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2284
Woonplaats: Gemert
Dag Johan,

ik weet niet of je intussen al wat gekocht hebt, zo nee, is dit misschien iets voor je:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11985__KV_1S_Ehkranami_RC_Tank_RTR_w_Airsoft_Smoke_Tx.html

Soortgelijk als HengLong, zit alleen een ander stickertje op.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 apr 2015, 17:32 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2015, 18:06
Berichten: 4
Hallo,

Bedankt voor alle reactie's ik ben nog steeds aan het rond kijken wat mij het beste past. Ik vind de tiger 1 toch het model wat mij het meeste aanspreekt ik denk dat dat komt door het loopwerk. Ik zag ook een bouwkit van de tiger 1 van Torro dit is volgens mij alleen de tank en dan moet alle electronica er nog bij gekocht worden. Geeft wel weer wat merk keuze op dat gebied. Ik zag ook heel veel upgrade sets voor bv de torro en heng long. Zit er nog veel verschil tussen deze twee merken?
Ik zag namelijk ook een mooie halftrack van Torro ook leuk om in de toekomst om te bouwen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling