Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 09:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 jan 2007, 15:30 
hallo, ik ben bastin van wijk.

ik ben zelf chauffeur/monteur op een leopard 2 buffel.
maar nu ben ik op zoek, naar een model hiervan, maar op internet vindt ik wel vanalles, maar niet hetgene wat is precies zoek, of ik kan het niet bestellen, omdat de website in het japans is.

wat ik zou willen is een compleet werkend model, dus kraanboom werkend, dozerblad werkend, en de bergingsinstallatie werkend en rijdend, nu had ik op www.best-collector.com er wel eentje gevonden alleen die site is in het japans, dus dat wordt lastig.

wie kan mij helpen??

groeten

bastin


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2007, 16:16 
Kijk eens op http://www.sonderfahrzeug-modellbau.de/ , modellen in 1/16/ 1/10 en 1/8 geloof ik.

Zelfbouw op basis van een tamiya 2a6 1/6 is ook een optie, kijk voor bouwberichten eens op www.rcpanzer.de

Veel plezier/succes/sterkte!


( en ja, ik wil mijn buffel (1/16 Peter Muller best ruilen tegen de jouwe.... laat m'n vriendin het maar niet horen. Lieverd, ik heb een nieuw speeltje, we moeten wel verhuizen, want hij weegt 50 ton..... :lol: )

edit, die japanse site biedt volgns mij gewoon een Peter Muller aan, specs zijn hetzelfde....


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2007, 19:15 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2120
Hi guys,

Bas heeft weer eens gelijk. Die Japanner verkoopt spullen van Peter Müller, Axel, Bigtanks en zelfs AFV-Modells. Behoorlijk aan de prijs trouwens :shock:

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2007, 20:20 
ik had de site van peter muller ook al gevonden maar 2600 euro voor een bouwpakket :shock: :shock: :shock: :shock:

ik zat toch aan iets minder te denken, als het even kan.

ow zag net dat ie nog iets duurder is.
Bausatz mit Motoren und Beschlagteilen 4.980,- Euro

zal vast wel hele goede kwaliteit zijn, en details zullen ook wel kloppen, maar vindt dit echt te duur.


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2007, 20:39 
ik heb net ff dat draadje zitten lezen, van die leo 2 a5 ombouw naar leo 2 berger, nu ben ik aardig technisch, en heb wel eens wat modelbouw in elkaar gezet, maar mijn duits is niet zo heel goed, dus graag zou ik wat tips krijgen, wat ik allemaal nodig heb, aan materialen gereedschappen e.d. want ik wil die ombouw toch gaan proberen, op die tamiya.

maar wat kost die?
ik ben niet van plan om daar duizenden euro's uit te gaan geven, bij mij zit de max ong op 500 euro.



ow als er mensen nog foto's o.i.d. zoeken van tanks, met name de leo 2 prb, ypr 765, m577, panzer haubitze 2000. miss kan ik wat voor je doen.


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2007, 21:40 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2120
Hoi Bastin,

Welke schaal wil je eigenlijk bouwen ?
De prijzen van PM die jij noemt zijn van de 1:8 Bergeleo. De 1:16 kost "maar" Euro 1370,- :roll:
PM levert technisch mooi spul maar er moet nog wel wat aan de detaillering gedaan worden. En de electronica natuurlijk nog.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2007, 21:56 
Ad Wouterse schreef:
Hoi Bastin,

Welke schaal wil je eigenlijk bouwen ?
De prijzen van PM die jij noemt zijn van de 1:8 Bergeleo. De 1:16 kost "maar" Euro 1370,- :roll:
PM levert technisch mooi spul maar er moet nog wel wat aan de detaillering gedaan worden. En de electronica natuurlijk nog.


ik had nog niet naar de schaal gekeken om eerlijk te zijn, maar ik zat te denken aan iets wat niet te groot is en niet te klein, het moet wel in de vensterbank passen :D


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2007, 22:12 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2120
Hoi Bastin,

De schaal hangt meestal af van de inhoud van de portemonaie en, in jouw geval, de afmetingen van de vensterbank. Een 1:16 is tussen de 55 en 65 cm. lang bij een gewicht van 4-6 kg. Bij een 1:8 kom je al ruim boven de meter bij een gewicht van 35-60 kg. Maar een paar extra stutten onder de vensterbank doen wonderen natuurlijk :twisted:

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2007, 14:08 
ik denk dat 1 op 16 groot genoeg is voor mij.


Omhoog
  
 
 Titel: buffel
BerichtGeplaatst: 28 jan 2007, 13:46 
Offline

Geregistreerd: 01 jan 2007, 12:49
Berichten: 11
Woonplaats: Buren (gld)
Hoi Bastin,
Waarom bouw je zelf niet een compleet model , kun je alles zelf in de hand houden wat grote ,werking en prijs natuurlijk.
Als je een bestaand leo2 model om wilt bouwen naar buffel zul je het bovendek en de voorkant grondig moeten verbouwen !

Greetz Jan :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2007, 20:15 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 apr 2006, 18:08
Berichten: 1401
http://www.rcpanzer.de/apboard/thread.php?id=14317


He modelbouwers,

Ben je net te laat voor een leuk model.

m.vr.gr.

Robert

_________________
Greetings van Robert
-------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2007, 20:39 
ik ga eerst alles even op een rijtje zetten, wat en hoe, want er zijn een berg mogelijkheden, en dan begin daarna wel rustig te bouwen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 22 jan 2016, 02:01 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 15:13
Berichten: 390
Heeft iemand het email adres van deze bastin?...ik ben een Leopard Buffel aan het maken in de schaal 1:5,5 en zou graag wat info over de buffel willen hebben......
Zo kom ik er niet achter waarom de nl buffels een koker op de voorkant hebben......

Gr Mike


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 jan 2016, 11:20 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2120
Hallo Mike,

Deze gebruiker is niet langer geregistreerd op het forum en zijn gegevens zijn daarom niet meer beschikbaar.
Sorry.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling